Dotter vägrar vara med pappa
Vi har en dotter på 22 månader som hela tiden varit ganska så mammig. När hon var mindre så skrek hon alltid när hon behövde vara hos sin pappa o blev lugn när hon kom till mig. Till saken hör att han aldrig heller riktigt försökt att bygga en så bra relation som han kan med henne.
jag har varit hemma med henne heltid i 1,5 år, därefter började jag jobba deltid o mormor hade henne. med moster o mormor kan jag lämna henne utan problem alls. när mormor är här väljer hon mormor framför mig om hon tex inte har. Slagit sig o är jätte ledsen. Hon vill leka med mormor, mormor ska bära o ska jag iväg så bryr hon sig inte alls, hon hör knappt jag säger hejdå. Med moster är det nästan lika dant. så med mormor har hon skapat en otroligt bra relation genom att hon haft henne 2 dagar i veckan samt träffat mycket innan o detta är för att min sambo inte velat vara hemma med henne o jag behövde börja jobba lite o då fick det lösas med mormor.
. men som det är ju då, är jag inte hemma funkar pappa bra, han kan lägga o leka. Men är jag hemma får pappa inte göra något alls. Han får inte bära, inte ta på kläder, städar jag står hon på andra våningen o kollar på mig o skriker. jag Försöker inkludera henne o så mycket som det går, tvättar jag får hon vara med o hänga den, lagar jag mat får hon hjälpa till men det funkar ju inte med allt o det är inte hållbart heller. Han får absolut inte lägga henne om hon vet jag är hemma o vaknar hon o han går in skriker hon tills jag kommer. Men som sagt, han anstränger sig inte alls o jag har verkligen försökt! tex genom att jag försöker smyga iväg så hon tror jag gått o hab kan lägga o det funkar jätte bra, men sen är det bekvämare att sitta i soffan o kolla tv o han tycker det är smidigare jag lägger? o jag har försökt säga att de ska gå o laga låtsas mat i hennes kök som hon älskar men då sitter han med telefon. Jag tycker det är hans ansvar att skapa en relation med henne med? sen när hon då vägrar vara hos honom kan han bli sur o säga att det är jag som manipulerat henne?. O emot mig o mormor kan jag trotsa en hel del , men emot honom gör hon det inte alls. Så han skryter nästan om det medans jag anser att jag trotsar emot de man känner sig tryggast med?
någon som vart med om liknande situation? Vad gör jag? just nu är jag där att jag orkar inte tjata mer utan accepterad deras relation o jag ser till att stöda o grejer när mormor passar henne vilket också känns konstigt men vad ska man göras men som det är ju då, är jag inte hemma funkar pappa bra, han kan lägga o leka. Men är jag hemma får pappa inte göra något alls. Han får inte bära, inte ta på kläder, städar jag står hon på andra våningen o kollar på mig o skriker. jag Försöker inkludera henne o så mycket som det går, tvättar jag får hon vara med o hänga den, lagar jag mat får hon hjälpa till men det funkar ju inte med allt o det är inte hållbart heller. Han får absolut inte lägga henne om hon vet jag är hemma o vaknar hon o han går in skriker hon tills jag kommer. Men som sagt, han anstränger sig inte alls o jag har verkligen försökt! tex genom att jag försöker smyga iväg så hon tror jag gått o hab kan lägga o det funkar jätte bra, men sen är det bekvämare att sitta i soffan o kolla tv o han tycker det är smidigare jag lägger? o jag har försökt säga att de ska gå o laga låtsas mat i hennes kök som hon älskar men då sitter han med telefon. Jag tycker det är hans ansvar att skapa en relation med henne med? sen när hon då vägrar vara hos honom kan han bli sur o säga att det är jag som manipulerat henne?. O emot mig o mormor kan jag trotsa en hel del , men emot honom gör hon det inte alls. Så han skryter nästan om det medans jag anser att jag trotsar emot de man känner sig tryggast med?
någon som vart med om liknande situation? Vad gör jag? just nu är jag där att jag orkar inte tjata mer utan accepterad deras relation o jag ser till att stöda o grejer när mormor passar henne vilket också känns konstigt men vad ska man göras