Träffat en härlig kvinna, men hon ligger i skilsmässa
Jag har fått kontakt med en riktigt härlig kvinna online och nu har vi även setts några gånger efter att ha skrivit massor med varandra. Hon är egentligen en sån där som man ska hugga direkt om hon är singel, för hon har helt paketet. Hon gör mig totalt knäsvag. Detta är första gången jag är förälskad i vuxen ålder, har bara fått erfara tonårsförälskelser och kortare romanser. Har dock haft en längre relation, men det var på fel känslor sett såhär i backspegeln.
Jag känner att det vi har verkligen kan vara DET, men nu är det som så att hon ligger i skilsmässa. Den har inte gått igenom ännu. Hon och hennes ex är mitt under separationen och bodelningen. Allt är fullständig kaos och han är skogstokig för att hon har träffat mig, vilket han ju känner till. Han beter sig oerhört otrevligt mot oss båda. Jag kommer aldrig förlåta mig själv om jag släpper henne för detta, men det är svårt att hålla fokuset när omständigheterna ser ut som de gör. En del av mig vill ibland bara sätta oss på paus, men jag skulle antagligen aldrig klara av det då allt jag vill är att vara nära henne, finnas där och stötta.
Jag vänder mig ut hit i hopp om att hitta någon som varit med om liknande scenario och kan berätta hur det artade sig. När blev det bättre?