Hur raggar jag upp min fd lärare?
Jag har gått en vuxenutbildning och hade en lärare som hoppade in ett tag som jag fattade tycke för snabbt. Jag går klart utbildningen snart och denna lärare har jag inte mer, hans kurs är jag redan betygsatt i. Jag har stött ihop med honom i andra sammanhang då vi rör oss på samma ställen privat, men bara när vi varit på språng (typ affären). Vi stannar alltid och pratar med varandra ett bra tag då och vi pratar som kompisar eftersom vi är ganska jämngamla (jag är bara fem år äldre).
Jag skulle så gärna vilja gå på dejt med honom och vet att han är singel. Är alldeles övertygad om att vi skulle matcha varandra bra då vi har mkt gemensamt och vi båda är lite quirky i vår personlighet. Jag tror absolut att jag är hans typ, så jag vill verkligen inte låta detta bara gå förbi.
Behöver konkreta tips på hur jag ska ragga upp honom! Eller okej, lite snygg raggning. Jag är i vanliga fall inte främmande för att ta initiativ, men nu är det lite extra känsligt i och med att han har varit min lärare och jag inte vet hur han ställer sig till det därför. Men jag ser att han får en glimt i blicken när han får syn på mig och han ger mig alltid tiden till att prata och frågar mig en massa.