Hej!
Vill bara ta och påpeka en sak, man kan inte med tankens kraft påverka om man blir med barn eller inte.
Så att inte tänka på att bli gravid spelar ingen roll, man ska inte ta och lägga skulden på sig själv att det inte blir några barn. Om det ändå vore så lätt, då skulle ju dom som genom går ivf aldrig få barn för dom tänker på det, men så är inte fallet.
Har man väl bestämt sig för att man vill skaffa barn är det inget man glömmer eller inte tänker på.
Det handlar inte om vem som vill minst blir gravid och den som vill mest blir det inte.
Jag har försökt bli med barn i 15mån, jag gav upp i slutet men inte blev jag gravid för det.
Jag räknas nu till ofrivilligt barnlös efter 1års försökande och vägrar ta på mig skulden över att min kropp inte fungerar som den ska, jag har väldigt sällan äl. Har pco äggstockar och inte är det tankenskraft som gjort att jag inte kan få barn så lätt.
Nu ska jag ta hjälp av hormoner för att lyckas få till en graviditet.
Men mitt tips till er är att ni inte ska lägga skulden på er själva för att ni inte lyckas, det är nog jobbigt ändå efter månader av försök men ge inte upp det kommer ett barn till er alla på ett eller annat sätt, det är aldrig kört.
Lycka till!