• Hund12345

Hur ska man tänka?

Jag har i dag 5 barn i ålder 8månader - 17år. Olyckan har varit framme trots skydd och jag är gravid igen. Hur ska man tänka gällande behålla eller abort?
    Minsta kommer vara ca 15månader isf. 

Sambon svarar bara ?jag vet inte? samtidigt så vrider jag mig ut och in. Jag ser för och nackdelar. Men jag vet inte. Jag blir tokig. 

Någon som sitter på något bra tips? 

• Svar på tråden Hur ska man tänka?
  • Fjäril kär

Sätt dig ner med papper och penna och gör en lista. En rad med positiva saker och en rad med negativa saker och så sitter ni ner tillsammans och resonerar kring varje punkt och ser om listan är realistisk och sen får ni ta ett beslut utifrån det.  

• Anonym (Elin79)
    Fjäril kär skrev 2025-03-06 09:55:51 följande:

Sätt dig ner med papper och penna och gör en lista. En rad med positiva saker och en rad med negativa saker och så sitter ni ner tillsammans och resonerar kring varje punkt och ser om listan är realistisk och sen får ni ta ett beslut utifrån det.  

Exakt så hade jag gjort.
    Och inte bara utifrån nuläge eller när bebisen kommer utan även utifrån att alla barnen blir äldre. Hur ser skolsituationen ut (hämta/lämna på olika ställen). Förutsättningar till stöd med skjuts, läxläsning etc.
    Boende.
    Ekonomi.
Svar på tråden Hur ska man tänka?