Ts fick väl inte det medhåll hen ville ha och verkar ha lämnat tråden men kanske kommer in och läser
Hade min partner gått upp en massa i vikt utan att försöka på riktigt att göra något åt det sä hade jag också lessnat, jag har full förståelse över att man inte är lika fräsch när man är 40 som när man var 25 men man har ettansvar mot sig först och främst men även mot varandra, extrem övervikt gör ju även att vardagen blir jobbigare, om snarkandet beror på övervikten så går det att lösa.
När man är större så är det inte så svårt att börja gå ner, men man måste anstränga sig och ändra sina vanor, skyll inte på att han gör dig ledsen så att du tröstäter, köp inte hem massa onyttigheter, det är faktiskt inte svårare än så, ja i början kommer väl suget och du börjar titta vad som finns i skåpen men kroppen och hjärnan vänjer sig och till slut kommer inte det där suget. Gör små ändringar, inte för mycket på en gång för det blir inte hållbart. Nu har jag aldrig varit så stor som du men behövde gå ner några kilo efter 2a barnet, jag började med att bara ändra lunchen och gjorde olika sallader varje dag, så jag ändå kunde äta samma middag som resten av familjen, sen började jag äta ägg istället för bröd till frukost och tog trappan istället för hiss eller rulltrappa när möjligheten fanns. Dessa ändringar gjorde att jag gick ner alla graviditetskilorna och jag har fortsatt med ägg till frukost och även om jag inte äter sallad till varje lunch så försöker jag se till att lunchen är nyttig så äter jag vad jag vill till middag, vilket då givetvis inte är pizza utan helt vanlig mat, när du ser resultat kommer du känna dig bättre och det kommer att vara lättare med fler ändringar, du måste bara se till att du ändrar dina vanor och inte går tillbaka för då kommer du snabbt att gå upp igen och ofta mer.
När din partner ser att något händer och att du anstränger dig på riktigt så kommer attraktionen sakta tillbaka, inte bara utseendemässigt men att du faktiskt gör något åt det.
Jag och min man går på promenad varje kväll, ibland bara 20 minuter men ibland kan det bli lite längre upp emot en timme beroende på om vi har med barnen eller träffar någon på vägen, vi går efter middagen så maten får sjunka ner lite och det känns skönt att röra på sig, ibland vill kanske inte gubben följa med men jag har fått in den vanan och tycker att det är jätteskönt så ibland går jag själv eller bara med barnen, det är också något som gjort att vi kommit närmare varandra, en enkel och gratis träning som inte ens är jobbig, du går i din takt helt enkelt, huvudsaken är att du kommer it och rör på dig, fråga om din partner skulle vilja följa med dig, ännu något som visar att du försöker.
Jag bytte jobb från ett som jag åkte kommunalt till till ett som hade 15 min gångväg så då började jag istället och gick ner 4kg utan att ändra något annat
Det går men självklart är det en resa, nyckeln är att du endast gör små ändringar åt gången som är hanterbara och du kan fortsätta hålla dig till, det finns ju juice dieter och allt möjligt för att krasha men så fort man äter som vanligt igen så kommer kilorna tillbaka, det är därför det är så viktigt att ändra vanorna