Anonym (Ts) skrev 2025-03-07 13:14:18 följande:
Jag tror det är en vanesak han inte ens tänker på? I början när vi träffades brukade han relativt ofta blocka sin dotter när han tyckte hon var jobbig, elak eller tjatade om pengar. Då blockade han aldrig mig men jag sa ett par gånger att jag tycker det var konstigt gjort. Dottern är vuxen och utflugen sen flera år.
Med mig har det börjat på senare tid och jag tror det kan bero på att jag har det rätt jobbigt just nu. Han orkar inte och vi brukade träffas typ dygnet runt, nu håller han sig i sin lilla (förlåt) hemska lägenhet där han verkligen vantrivs hellre än vara med mig. Då blir jag fundersam och kanske "jobbig"? Behåll din ångest för dig själv brukar han säga. Fast jag förstår honom.
Men herregud. Vad ska du med honom till?
Och stackars dotter. Hade aldrig varit ihop med en kille som behandlade sitt barn så.
Ens partner ska finnas där för en när man har det jobbigt, inte tycka man är jobbig då.
Vad menar du med att du förstår honom? Är väl lättast att lägga skulden på sig själv som du gör, annars måste du ju konfrontera det faktum att du är ihop med en omogen idiot.