• Anonym (Ts)

Nån som kan whatsapp???

Min särbo brukar blocka mig ibland.  Varför vet jag inte och det är inte min fråga. 
    Men idag skickade jag ett meddelande. Det blev en grå bock så det har lämnat min lur. Men jag ser tidpunkt på "sågs senast" och när jag testade ringa gick det fram signal. 

Förstår inte detta? Batteri slut? Blockad eller ej? Aldrig sett bara 1 bock.

• Svar på tråden Nån som kan whatsapp???
  • Sonora
    Anonym (Ts) skrev 2025-03-07 09:54:54 följande:
    Nån som kan whatsapp???

Min särbo brukar blocka mig ibland.  Varför vet jag inte och det är inte min fråga. 
    Men idag skickade jag ett meddelande. Det blev en grå bock så det har lämnat min lur. Men jag ser tidpunkt på "sågs senast" och när jag testade ringa gick det fram signal. 

Förstår inte detta? Batteri slut? Blockad eller ej? Aldrig sett bara 1 bock.

faq.whatsapp.com/666362298345682/
  • Anonym (Ts)
    Sonora skrev 2025-03-07 10:10:30 följande:
    faq.whatsapp.com/666362298345682/
    Enligt vad som stod där borde jag inte vara blockad eftersom jag ser "sågs senast". Nu är det 2 grå bockar.  Jaja skitsamma tack för ditt svar.
  • Anonym (Hh)

Jag tror att om det är en bock har det gått iväg men inte kommit fram, han kan tex vara offline eller jag misstänker ibland i ett annat samtal? 
    Det är oerhört irriterande när de tar bort läskvittensen och det alltid förblir två grå bockar och man inte vet om de läst eller ej. 

Är man blockad så försvinner också profilbilden. 

• Anonym (Ts)
    Anonym (Hh) skrev 2025-03-07 10:44:07 följande:

Jag tror att om det är en bock har det gått iväg men inte kommit fram, han kan tex vara offline eller jag misstänker ibland i ett annat samtal? 
    Det är oerhört irriterande när de tar bort läskvittensen och det alltid förblir två grå bockar och man inte vet om de läst eller ej. 

Är man blockad så försvinner också profilbilden. 

Finns ingen bild. Däremot ser jag som sagt "sågs senast " och det brukar jag ha som koll på om han blockat mig.
    Men nu är det 2 bockar så det har gått fram. Tjurskallen bara ignorerar det. 
    Han har tvättstugan nu så han kanske tjurat klart efter det? Drömmer
  • Anonym (Ts)

Han ringde och säger att han inte blockat mig. Han kan ringa mig men jag kan inte ringa honom. Konstigt. 

• Anonym (Hh)
    Anonym (Ts) skrev 2025-03-07 11:34:42 följande:

Han ringde och säger att han inte blockat mig. Han kan ringa mig men jag kan inte ringa honom. Konstigt. 

Verkar ett jobbigt förhållande det där. (Och jag ska inte säga något egentligen för jag har det liknande)
  • Anonym (Varför?)

Varför vara med någon som blockar dig? Blockar gör man när det skurit sig helt och man aldrig vill se eller ha att göra med personen igen, och typ blir trakasserad. På gräns till kontaktförbud.

Har ni ett sunt och bra förhållande skulle det väl inte finnas på kartan att blocka. 

• Anonym (Varför?)
    Anonym (Varför?) skrev 2025-03-07 12:45:32 följande:

Varför vara med någon som blockar dig? Blockar gör man när det skurit sig helt och man aldrig vill se eller ha att göra med personen igen, och typ blir trakasserad. På gräns till kontaktförbud.

Har ni ett sunt och bra förhållande skulle det väl inte finnas på kartan att blocka. 

Jag hade också en kille en gång som blockade varje gång vi blev ovänner, även småsaker?Och sedan hörde av sig några dagar senare och saknade mig. Väldig drama. Orkar inte med sådant längre. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Varför?) skrev 2025-03-07 12:45:32 följande:

Jag tror det är en vanesak han inte ens tänker på? I början när vi träffades brukade han relativt ofta blocka sin dotter när han tyckte hon var jobbig, elak eller tjatade om pengar.  Då blockade han aldrig mig men jag sa ett par gånger att jag tycker det var konstigt gjort. Dottern är vuxen och utflugen sen flera år.

Med mig har det börjat på senare tid och jag tror det kan bero på att jag har det rätt jobbigt just nu. Han orkar inte och vi brukade träffas typ dygnet runt, nu håller han sig i sin lilla (förlåt) hemska lägenhet där han verkligen vantrivs hellre än vara med mig. Då blir jag fundersam och kanske "jobbig"? Behåll din ångest för dig själv brukar han säga. Fast jag förstår honom.
  • Anonym (Ts)

Har försökt googla men hittar inga svar. Vi kan messa varandra som vanligt, han kan ringa mig men jag kan inte ringa honom. Irriterande...

• Spucks

Inte konstigt att han blockar dig när han vill vara i fred, för annars får han ju tydligen inte vara för sig själv någon gång. Du verkar extremt kontrollerande, när du kollar när han såg något senast och startar en tråd direkt bara för att ditt meddelande inte nådde honom direkt.

• Anonym (Ts)
    Spucks skrev 2025-03-07 20:54:31 följande:

Inte konstigt att han blockar dig när han vill vara i fred, för annars får han ju tydligen inte vara för sig själv någon gång. Du verkar extremt kontrollerande, när du kollar när han såg något senast och startar en tråd direkt bara för att ditt meddelande inte nådde honom direkt.

Tack för detta. Ändå är det HAN som suttit i fängelse pga hans sjuka obsessision av mig. HAN FICK 2 ÅR i fängelse och jag förlorade mitt hem, mitt jobb ALLT
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Ts) skrev 2025-03-12 10:08:07 följande:
    Tack för detta. Ändå är det HAN som suttit i fängelse pga hans sjuka obsessision av mig. HAN FICK 2 ÅR i fängelse och jag förlorade mitt hem, mitt jobb ALLT
    Läste domen igen nyss ... Hur fan kunde jag inte se 
  • Anonym (men gud)
    Anonym (Ts) skrev 2025-03-07 13:14:18 följande:
    Jag tror det är en vanesak han inte ens tänker på? I början när vi träffades brukade han relativt ofta blocka sin dotter när han tyckte hon var jobbig, elak eller tjatade om pengar.  Då blockade han aldrig mig men jag sa ett par gånger att jag tycker det var konstigt gjort. Dottern är vuxen och utflugen sen flera år.

Med mig har det börjat på senare tid och jag tror det kan bero på att jag har det rätt jobbigt just nu. Han orkar inte och vi brukade träffas typ dygnet runt, nu håller han sig i sin lilla (förlåt) hemska lägenhet där han verkligen vantrivs hellre än vara med mig. Då blir jag fundersam och kanske "jobbig"? Behåll din ångest för dig själv brukar han säga. Fast jag förstår honom.
    Men herregud. Vad ska du med honom till?

Och stackars dotter. Hade aldrig varit ihop med en kille som behandlade sitt barn så.

Ens partner ska finnas där för en när man har det jobbigt, inte tycka man är jobbig då. 
    Vad menar du med att du förstår honom? Är väl lättast att lägga skulden på sig själv som du gör, annars måste du ju konfrontera det faktum att du är ihop med en omogen idiot.
  • Anonym (men gud)
    Anonym (Ts) skrev 2025-03-12 10:09:55 följande:
    Läste domen igen nyss ... Hur fan kunde jag inte se 
    dags att gå vidare och bygga upp ditt liv igen TS.
  • Anonym (men gud)
    Spucks skrev 2025-03-07 20:54:31 följande:

snubben blockar kontinuerligt. t.o.m. sin dotter. tror inte riktigt du tolkat situationen rätt, du har uppenbarligen låg eq.
  • NinniQX

När det bara finns en grå bock så har det inte kommit fram ännu. Kan vara att han har dålig signal eller avstängd mobil. Är det två gråa bockar så har meddelandet kommit fram men han har inte läst det. 
    Är det två blåa bockar så har han läst det. Även om han var inne nu och det är två gråa bockar så har han inte läst det. 

• Anonym (Borta snart)

Du behöver nog inte fundera upp det mycket längre.

Eftersom regeringen har beslutat i riksdagen om ökad bevakning online och inom kommunikations appar. Där dom överväger att ta bort WhatsApp helt ifrån Sverige.
    Företaget själva har accepterat det, och förstår att det har med säkerhet att göra. Och att WhatsApp inte kommer fungera i vissa länder så som Sverige, pga av dessa nya säkerhetsregler som kommer träda i kraft i vår.

• Anonym (Hh)
    Anonym (Borta snart) skrev 2025-03-12 10:22:41 följande:

Du behöver nog inte fundera upp det mycket längre.

Eftersom regeringen har beslutat i riksdagen om ökad bevakning online och inom kommunikations appar. Där dom överväger att ta bort WhatsApp helt ifrån Sverige.
    Företaget själva har accepterat det, och förstår att det har med säkerhet att göra. Och att WhatsApp inte kommer fungera i vissa länder så som Sverige, pga av dessa nya säkerhetsregler som kommer träda i kraft i vår.

Va? Jag använder whatsapp jättemycket. Helt galet ju. Supersmidigt och framförallt när man reser. 
Svar på tråden Nån som kan whatsapp???