• Anonym (Why)

Gjorde slut, men varför??!

Hej! 

Detta blir min andra tråd här på familjeliv och tillbaka för lite nya tuffa råd.
    Träffade en helt fantastik kvinna för ca 6 månader sedan och vi har haft det riktigt bra tillsammans. Gillar samma humor, trivs i varandras sällskap och passionen finns verkligen. Jag har tidigare varit i äktenskap (5,5 år sedan det tog slut) där jag inte kunnat uttrycka mina känslor och fått gehör för dem vilket tyvärr har påverkat mig i relationen med den nya. Då jag blev djupt sårad av mitt ex så har mitt känsloliv i princip stängt ner och 6 mån in i den nya relationen så fick jag för mig att jag inte hade blivit kär ännu. Av den anledningen valde jag att göra slut. Vaknade dagen efter med den värsta av panikkänslor över vad jag hade gjort och alla känslor över vad jag faktiskt känner för henne kom samtidigt. Det fanns alltså ingen tid att "glömma allt dåligt och bara komma ihåg det bra". 

Jag skämdes naturligtvis, men fick rådet att låta henne vara ifred innan jag kontaktade henne igen. Det gick en vecka, sen klarade jag inte vänta längre. Jag ville berätta vad jag faktiskt kände för henne. Vi träffades samma kväll och jag tömde mitt hjärta och bad om förlåtelse för hur jag sårat henne. Hon tackade för att jag hörde av mig och berättade men att det kommer ta tid att smälta. Vi avslutade promenaden med en lång hård kram (på hennes initiativ) Jag sa: "Du vet var jag finns om du vill höra av dig igen" varpå hon svarade: "Du med" 

Dagen efter skickade jag ett mess: "Hoppas du får en fin dag. Ville bara säga att jag tänker på dig. Kram"
    Fick ett hjärta på det meddelandet. 

Detta var för 6 dagar sedan. Jag kämpar med att inte ligga på. 

Vad tror ni, har vi en chans?

• Svar på tråden Gjorde slut, men varför??!
  • burleskburkläsk
    Anonym (Why) skrev 2025-03-12 09:33:19 följande:

Snabb fråga!
    Hennes födelsedag är precis runt hörnet. Ska man höra av sig och önska grattis eller fortsätter man respektera "tänka-på-förhållande-tiden"?

what say you?

Jag hade nog sabbat det med en röd ros och ett brev där jag beskriver hennes betydelse för miig och mitt liv.

Litet men betydande.
  • Anonym (Säg det med en sång)
    Anonym (Why) skrev 2025-03-12 09:33:19 följande:

Snabb fråga!
    Hennes födelsedag är precis runt hörnet. Ska man höra av sig och önska grattis eller fortsätter man respektera "tänka-på-förhållande-tiden"?

what say you?

Självklart ska du uppmärksamma hennes födelsedag och visa att du bryr dig och tänker på henne. Handling väger tyngre än ord ...
  • Anonym (Why)
    Anonym (Säg det med en sång) skrev 2025-03-12 10:21:48 följande:
    Självklart ska du uppmärksamma hennes födelsedag och visa att du bryr dig och tänker på henne. Handling väger tyngre än ord ...
    Tack!
    Magkänslan sa ju precis detta och då blir det ju ännu bättre med bekräftelse från er här på forumet 😊
  • Anonym (Why)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-12 09:51:40 följande:
    Jag hade nog sabbat det med en röd ros och ett brev där jag beskriver hennes betydelse för miig och mitt liv.

Litet men betydande.
    Haha! Var i funderingarna på en storslagen gest, men kom till sans och insåg att det var ett big no no 😁
  • Anonym (korven)

Men sluta säg, "jag finns här om du vill prata". Du lämnar hela tiden bollen till henne, fast det var du som gjorde slut. Du måste vara den som ligger på och talar om hur du vill ha det. Vill du ha henne, jobba för det. Sluta skriv att hon ska höra av sig. Det hade definitivt inte uppmuntrat mig om jag var i hennes sits.

• Anonym (korven)

Hon slänger ju ut hintar om att du ska komma efter. Nu har hon ju till och med skrivit att hon tänker på dig.

Nu måste DU agera. Om hon fyller år, köp en stor bukett blommor och ring på. Varför ska du hålla dig i från henne?

• burleskburkläsk
    Anonym (korven) skrev 2025-03-12 12:37:52 följande:

Hon slänger ju ut hintar om att du ska komma efter. Nu har hon ju till och med skrivit att hon tänker på dig.

Nu måste DU agera. Om hon fyller år, köp en stor bukett blommor och ring på. Varför ska du hålla dig i från henne?

Ja fortsätter han så här kommer hon snart släppa honom.

En kollega hade fest, hon fyllde 40, det var hon, hennes man och son hemma, 5 kollegor från jobb dök upp.

Jag köpte ett uppläggningsfat som gick på 400 på cervera.

Det var bara jag som hade köpt nåt och jämfört med de andra så var jag fattig.

Detta var enbart till en kollega...och att inte ge sin drömtjej något fast man vet när hon fyller år...det är sjukt.
  • Anonym (Why)

burleskburkläsk skrev 2025-03-12 13:14:56 följande:
    Ja fortsätter han så här kommer hon snart släppa honom.

En kollega hade fest, hon fyllde 40, det var hon, hennes man och son hemma, 5 kollegor från jobb dök upp.

Jag köpte ett uppläggningsfat som gick på 400 på cervera.

Det var bara jag som hade köpt nåt och jämfört med de andra så var jag fattig.

Detta var enbart till en kollega...och att inte ge sin drömtjej något fast man vet när hon fyller år...det är sjukt.

Ni kan vara lugna 😊
    Det blir en rejäl bukett med blommor och ett fint kort. 

?och ja, jag siktade en bra bit högre än fatet du gav till din kollega

• burleskburkläsk
    Anonym (Why) skrev 2025-03-12 20:16:46 följande:

Ni kan vara lugna 😊
    Det blir en rejäl bukett med blommor och ett fint kort. 

?och ja, jag siktade en bra bit högre än fatet du gav till din kollega

Det hoppas jag, personen och jag har känt varann i två år, inte sett människan sedan då, när hon fick fatet så hade jag känt henne lite över ett år.

Det är bra, sikta högt! 👍
  • Anonym (Why)

Uppdatering såhär några veckor senare. 

Blommorna landade bra. Fick ett mess senare på kvällen att hon hade blivit väldigt glad för dem. Vi messade lite på kvällen och hon saknar mig också men känner sig sviken. 

Vi har träffats en gång efter jag bad henne ta mig tillbaka och stämningen var bra, mer lättsam än sist. Dock är det så att jag initierat 5 av 7 konversationer. Tacket för blommorna inräknat. 

Jag förstår att jag måste kämpa och att det då är naturligt att jag också behöver söka kontakt med henne. Men det hade ju varit trevligt med någon sorts tecken på att det går i rätt riktning. Att hon inte redan bestämt sig och bara är trevlig i väntan på rätt tillfälle att säga att det är kört.

Hon svarar alltid glatt och håller ibland liv i konversationen. Jag pushar aldrig utan låter det vara om hon inte svarat på senaste meddelandet. Får även ett hjärta på meddelande ibland. 

Förra veckan frågade jag henne om om ville med ut och vandra (hon gillar det) och vid två tillfällen har hon uttryckt att hon blev glad att jag frågade. (Hon skulle dock iväg)

• Anonym (Why)

Känslomässig terror men det har jag förtjänat. 

Svar på tråden Gjorde slut, men varför??!