• Anonym (Lollo)

Han var aldrig så intresserad va?

Dejtat en kille 4 ggr. I början pratade eller skrev vi varje dag om allt möjligt högt och lågt. De två senaste veckorna har han inte kunnat ses när jag föreslagit ny dejt och inte kommit med något annat förslag. Kontakten har gått ner också och blivit tråkigare och glesare. När jag försöker ta upp nåt mer ämne med mer djup än vad man ätit till lunch hakar han inte riktigt på. Han uppdaterar sin Facebook fast svarar inte mig på flera timmar osv. Skrev till slut att jag uppfattade att intresset svalnat och att vi kanske ska gå vidare och frågade vad han tyckte om det? Han svarade att han inte uppfattat det alls men att vi kan sluta höras. Det hela blev ett ganska kort avslut. 

Var det fel att fråga honom vad han tänkte eller var han inte så intresserad? 

• Svar på tråden Han var aldrig så intresserad va?
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Håller inte med) skrev 2025-03-10 19:06:20 följande:

Jag håller faktiskt inte alls med de andra om att han inte är intresserad. 

däremot har jag själv varit med om att det ska höras av så mycket till varandra så att anledningen till det kommer i skymundan och att glöden till och med kan släckas. 

så jag tolkar det bara som att ni hade olika behov på hur mycket och intensivt det ska vara i början.

Men å andra sidan om man är intresserad, så säger man väl det?
    Hade jag varit killen i det här fallet så hade jag i så fall varit nyfiken på vad som fått henne att känna att jag inte var intresserad längre och öppnat för dialog kring det. Särskilt om det kom som en överraskning som han påstod.

Den här personen svarade ju mer eller mindre Okej, ha det så bra, vilket bekräftar ointresset tycker jag.
  • Anonym (Håller inte med)
    Anonym (Lollo) skrev 2025-03-11 07:01:05 följande:
    Men å andra sidan om man är intresserad, så säger man väl det?
    Hade jag varit killen i det här fallet så hade jag i så fall varit nyfiken på vad som fått henne att känna att jag inte var intresserad längre och öppnat för dialog kring det. Särskilt om det kom som en överraskning som han påstod.

Den här personen svarade ju mer eller mindre Okej, ha det så bra, vilket bekräftar ointresset tycker jag.

Ja det kan vara så. Men i och med att kom som en överraskning och han inte verkade vara beredd på att ni inte skulle höras mer så verkar han ju mer intresserad än ointresserad. i början kan en ju inte helt veta, det behövs lära kännas. själv för min egen del viktigt att den delen blir rätt långsam.
    Med mitt nuvarande förhållande så förklarade jag tydligt att jag inte kommer vara duktig på att höras varje dag. Han sa då att det var helt ok och att den delen tagit över i tidigare dejter så att han tillslut dragit sig ur, eftersom det att säga god morgon, god natt, samt filosofiska inlägg däremellan gjort det ganska stressande. 

Så mitt råd är att inte vara för drastisk och orolig. Låta integritet samverka med ömhetsbevis och komplimanger. 

• Anonym (Lollo)
    Anonym (Håller inte med) skrev 2025-03-11 08:12:30 följande:

Ja det kan vara så. Men i och med att kom som en överraskning och han inte verkade vara beredd på att ni inte skulle höras mer så verkar han ju mer intresserad än ointresserad. i början kan en ju inte helt veta, det behövs lära kännas. själv för min egen del viktigt att den delen blir rätt långsam.
    Med mitt nuvarande förhållande så förklarade jag tydligt att jag inte kommer vara duktig på att höras varje dag. Han sa då att det var helt ok och att den delen tagit över i tidigare dejter så att han tillslut dragit sig ur, eftersom det att säga god morgon, god natt, samt filosofiska inlägg däremellan gjort det ganska stressande. 

Så mitt råd är att inte vara för drastisk och orolig. Låta integritet samverka med ömhetsbevis och komplimanger. 

Vad fint att ni kunde kommunicera det till varandra. Det är väl där skillnaden ligger tänker jag. Hade det varit så hade möjligheten funnits att uttala det, och det var ju lite därför jag ville checka det med honom. Jag är inte heller den som behöver skriva hela tiden, särskilt inte om jag upplever samtalen som rätt meningslösa och tråkiga. Jag har dock fått intrycket av att han uppskattar det, åtminstone de första veckorna, och även att han föredrog öppna dialoger kring vad man känner, längtar efter osv. Min intention var att kolla om förändringen berodde på ointresse eller något annat, utifrån min upplevelse. Svaret jag fick bekräftade snarare min känsla.

Jag hade fel, helt enkelt.

Anonym (Lollo) skrev 2025-03-11 08:19:51 följande:

Vad fint att ni kunde kommunicera det till varandra. Det är väl där skillnaden ligger tänker jag. Hade det varit så hade möjligheten funnits att uttala det, och det var ju lite därför jag ville checka det med honom. Jag är inte heller den som behöver skriva hela tiden, särskilt inte om jag upplever samtalen som rätt meningslösa och tråkiga. Jag har dock fått intrycket av att han uppskattar det, åtminstone de första veckorna, och även att han föredrog öppna dialoger kring vad man känner, längtar efter osv. Min intention var att kolla om förändringen berodde på ointresse eller något annat, utifrån min upplevelse. Svaret jag fick bekräftade snarare min känsla.

Jag hade fel, helt enkelt.

Det är så lätt i början att agera efter hur man tror att man måste och borde. Tillslut blir det bara måsten. Det kan vara svårt att formulera för sig själv, kanske både för dig och honom. 

sen om någon säger att nu verkar du inte intresserad längre så jag går vidare. Så kan det vara svårt svara på det. Första tiden är otroligt ömtålig för definitiva beslut.

om någon vill gå vidare så skulle jag lämna mig dum att tvinga tvinga kvar.

Anonym (Håller inte med) skrev 2025-03-11 09:10:03 följande:

Det är så lätt i början att agera efter hur man tror att man måste och borde. Tillslut blir det bara måsten. Det kan vara svårt att formulera för sig själv, kanske både för dig och honom. 

sen om någon säger att nu verkar du inte intresserad längre så jag går vidare. Så kan det vara svårt svara på det. Första tiden är otroligt ömtålig för definitiva beslut.

om någon vill gå vidare så skulle jag lämna mig dum att tvinga tvinga kvar.

Om någon vill gå vidare så skulle jag känna mig dum att truga på att vara kvar.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Håller inte med) skrev 2025-03-11 09:11:24 följande:
    Om någon vill gå vidare så skulle jag känna mig dum att truga på att vara kvar.
    TS sa inte till honom att hon ville gå vidare.
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-11 09:26:35 följande:
    TS sa inte till honom att hon ville gå vidare.

Nej jag vet. 

menar att killen inte kanske tog det så.
    jag skulle definitivt tolka det så.
    ger bara mitt perspektiv efter erfarheter.

Anonym (Håller inte med) skrev 2025-03-11 11:09:29 följande:

Nej jag vet. 

Menar att killen kanske tolkade det som att Ts gav upp honom.
  • Anonym (lammet)
    Anonym (Lollo) skrev 2025-03-10 10:20:01 följande:

Han sa att han tyckte det var tråkigt att jag inte ville höras mer. Men sa samtidigt inte emot att jag tyckte det kändes som han tappat intresset. Fast han menade att han inte märkt av den känslan.
    Hade hellre föredragit att han sa direkt ut att han inte var intresserad längre.

bara ord
  • Anonym (lammet)
    Anonym (Lollo) skrev 2025-03-10 13:57:27 följande:
    Nej inte efter första ligget. Ligget var rätt dåligt medan han tyckte det var skitbra. Vi hade nån mer dejt efter det. Vet inte vad det skulle kunna vara som jag sagt i så fall.
    haha ja men då så, move on goddammit! vad ska du med den tråken till??
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Håller inte med) skrev 2025-03-11 11:09:29 följande:

Nej jag vet. 

TS ställde en fråga till honom. Det skulle du tolka som att personen vill gå vidare? Varför säger inte personen det i så fall och avslutar? Varför då lämna det öppet?
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-11 13:00:31 följande:
    TS ställde en fråga till honom. Det skulle du tolka som att personen vill gå vidare? Varför säger inte personen det i så fall och avslutar? Varför då lämna det öppet?

Men åh dessa fb- missuppfattningar hit och dit. 

Skrev och berättade utifrån min erfarenhet. Skrev ingenting om att det definitivt är så. 

för egen del hade det kunna sluta som för Ts. Det var inte förrän han jag är ihop nu, frågade vad vi hade. Eftersom han var van vid en intensivare start.
    hade han istället skrivit att det känns som att jag inte är intresserad och att det är han som skriver mest (vilket det var) så hade jag tyckt att det var tråkigt och inte känt det som välkommet med mina behov av att ta det lugnt. 

är van vid intensiva starter på relationer och då känt mig överkörd och ofta dumpad på köpet.

• Anonym (okänd)
    Anonym (Håller inte med) skrev 2025-03-11 13:47:30 följande:

Men åh dessa fb- missuppfattningar hit och dit. 

Skrev och berättade utifrån min erfarenhet. Skrev ingenting om att det definitivt är så. 

för egen del hade det kunna sluta som för Ts. Det var inte förrän han jag är ihop nu, frågade vad vi hade. Eftersom han var van vid en intensivare start.
    hade han istället skrivit att det känns som att jag inte är intresserad och att det är han som skriver mest (vilket det var) så hade jag tyckt att det var tråkigt och inte känt det som välkommet med mina behov av att ta det lugnt. 

är van vid intensiva starter på relationer och då känt mig överkörd och ofta dumpad på köpet.

Vad har jag missuppfattat? Du skrev ju att du definitivt skulle tolka det som att personen ville gå vidare och jag frågade varför du skulle tolka det så. Varför skulle personen lämna det öppet om den ville gå vidare. Men det svarar du inte på.
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-11 13:53:43 följande:
    Vad har jag missuppfattat? Du skrev ju att du definitivt skulle tolka det som att personen ville gå vidare och jag frågade varför du skulle tolka det så. Varför skulle personen lämna det öppet om den ville gå vidare. Men det svarar du inte på.

Ja exakt jag skulle tolka det så. Men det behöver inte vara så. 

sen berättade jag mina erfarenheter och varför tplkar som jag gör.

det måste gå att kommentera här i fb trådar utan att det hela tiden är vissa som nitiskt ska hitta detaljer att gå igång på som inte har med helheten att göra. 

dessa liksom upprörda arga. tycker det är bra att visa känslor med det blir liksom en löjligt anledning om du försöker sätta någon på plats som berättar om sina egna erfarenheter.
    och förstår att du kommer svara nu med detaljerna sätta på plats och varför svarar du inte på min fråga och så vidare.

• Anonym (Lollo)

Hursom så lägger jag ner, så här ska det inte vara i början för varken honom eller mig. Det ska vara härligt, spännande, pirrigt och mysigt 😍

• Anonym (okänd)
    Anonym (Håller inte med) skrev 2025-03-11 14:43:40 följande:

Ja exakt jag skulle tolka det så. Men det behöver inte vara så. 

sen berättade jag mina erfarenheter och varför tplkar som jag gör.

det måste gå att kommentera här i fb trådar utan att det hela tiden är vissa som nitiskt ska hitta detaljer att gå igång på som inte har med helheten att göra. 

dessa liksom upprörda arga. tycker det är bra att visa känslor med det blir liksom en löjligt anledning om du försöker sätta någon på plats som berättar om sina egna erfarenheter.
    och förstår att du kommer svara nu med detaljerna sätta på plats och varför svarar du inte på min fråga och så vidare.

Du svarar fortfarande inte på varför du skulle tolka det så, utan en massa annat som jag inte nämnt. Så varför skulle du tolka det som att hon ville gå vidare? Hon sa inte ens det, utan ställde en fråga om vad han vill göra. Du tänker inte att en person som vill gå vidare istället säger just det?
  • Eurydike
    Anonym (Lollo) skrev 2025-03-11 15:52:54 följande:

Hursom så lägger jag ner, så här ska det inte vara i början för varken honom eller mig. Det ska vara härligt, spännande, pirrigt och mysigt 😍

Helt rätt! Börjar det trist så fortsätter det säkert i samma stil. Och varför ha det trist när man kan ha det så mycket bättre 😅😍
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-11 16:35:11 följande:
    Du svarar fortfarande inte på varför du skulle tolka det så, utan en massa annat som jag inte nämnt. Så varför skulle du tolka det som att hon ville gå vidare? Hon sa inte ens det, utan ställde en fråga om vad han vill göra. Du tänker inte att en person som vill gå vidare istället säger just det?
    Ja exakt, du har så rätt!
Svar på tråden Han var aldrig så intresserad va?