Anonym (sluta!) skrev 2025-03-10 10:50:13 följande:
Läs igen;
Mamman till sonen som hade längdkomplex i en annan tråd skrev att sonen inte var incel för att han hade varit med flera tjejer och förlorat oskulden.
Det är den definition som gemene man använder.
Hörru du, det är min tråd du skriver om och jag skrev till och med en s.k. incel i trådstarten (du kan gå tillbaka och kolla) och med det menade jag begreppet incel där misogyni ingår, vilket många redan har påpekat här.
Sonen säger själv att han inte är en s.k. incel eftersom han ?inte hatar kvinnor?. Det är ett direktcitat. Det är alltså inte bara jag utan även sonen som tolkar begreppet så.
Enda anledningen till att jag tog upp det är att sonen hävdar att längden gör att han inte kan träffa tjejer, ett vanligt narrativ här på FL, vilket bevisligen inte stämmer eftersom han inte är oskuld och tjejer kommer fram till honom.
Jag bryr mig inte om han är oskuld eller ej och jag ser absolut inte ner på män som lever i ofrivilligt celibat. Jag är väl medveten om att det finns en stor manlig ensamhet och jag vet hur tufft det kan vara att träffa någon idag med alla dessa förbannade appar.
När jag var yngre var man tvungen att lämna hemmet för att träffa folk och då fick alla en chans att åtminstone försöka och inte sållas bort direkt som en vara i en nätbutik.
Jag hade nästan bara killkompisar när jag växte upp så jag har sett hur svårt det är för killar jämfört med tjejer att träffa någon.
Däremot har jag inget till övers för incels i den verkliga bemärkelsen som hatar kvinnor. Varför skulle jag det?