Mår så dåligt , känner mig som världens sämsta mamma
Jag skulle åka och hämta en tårta som vi hade beställt till min dotter som fyller år och det blev total katastrof. Egentligen skulle min syster hämta den men hon hann inte så jag fick åka med min 3-åring och bebis (pappa är på jobbet). Sonen har inte förskola på fredagar eftersom jag är mammaledig.
Han är väldigt trotsig men idag var det värre än någonsin. Han hade varit uppe tidigt och inte sovit middag och var helt omöjlig. Först la han sig på golvet utanför en godisaffär, jag får inte lyfta honom eftersom jag har gjort kejsarsnitt för några veckor sen så jag försökte dra upp honom. Då kommer en tant fram och frågar varför jag sliter upp honom istället för att lyfta , jag försökte förklara och då försökte hon hjälpa till men det gick inte alls. Till slut fick jag ge upp och köpa godis.
Sen när vi har lyckats ta oss till bageriet där vi ska hämta tårtan och jag precis ska betala springer han iväg så fort han kan .. i ett köpcentrum med massa folk. Jag sprang efter och behövde lämna bebisen i vagnen för det gick så fort, han sprang tills han krockade med en gubbe och ramlade men vägrade följa med tillbaks. Jag kan alltså inte lyfta honom utan behövde släpa / dra honom tillbaks till bageriet och vagnen. Kände hur alla stirrade och kände mig som den sämsta mamman i hela världen.
Sen efter många om och men (han la sig på marken några gånger till, försökte springa iväg och fick utbrott) är vi till slut på bussen. Jag började till och med gråta , känner mig som världens sämsta mamma och ångrar verkligen att vi åkte iväg. Vi har en syskonvagn hemma men den är så tung att ta ensam på bussen , vet inte om det ens hade hjälpt iförsej för han hade nog klättrat ut.
Känner nästan att jag inte borde ha barn när det blir så här.. är så ledsen. Vet inte vad jag ville riktigt med det här. Är jag jättehemsk som behövde släpa honom när han inte följde med? Känns jättehemskt. Jag borde verkligen inte gjort det här ensam men han var lugn när vi åkte iväg så visste inte att det skulle bli så ..och ganska ofta går han jätteduktigt vid vagnen.