• Anonym (Förbrukad)

Fick indirekt höra att jag var slapp-sexlivet känns förbrukat

Jag är över 40 och det var några månader sedan vi hade sex. Den här gången var jag väldigt våt men vi tog ändå glidmedel. Trodde det skulle gå fort för han men den slaknade mitt i akten. Vi tog en 3 mimuters paus för att han inte skulle komma så fort och det var efter det som han inte kom igång. Har typ aldrig hänt att han blivit slak sådär.   Når vi bytte ställning (skeden) så kom han plötsligt. Efteråt säger han att det kanske var för lite friktion när vi körde bakifrån att det var därför han inte kom. Lite "för blött". Vi har haft det såhär blött tidigare men jag tyckte det kändes jättebra kände hans penis bra denna gång men det upplevdes inre som samma sak från hans sida tydligen. 
    I alla fall, när han sa såhär kändes det som allt självförtroende for ifrån mig. Jag är helt plötsligt "förbrukad". För slapp. Han blev helt bestört och tyckte visst att det kändes men att det blev för lite
    friktion. 
    Jag har fött barn och har en förlossningsskada men det har aldrig påverkat förr. 

• Svar på tråden Fick indirekt höra att jag var slapp-sexlivet känns förbrukat
  • burleskburkläsk

Kan bäckenbotten övningar hjälpa er? 🤔

Kanske knipkulor?

• Anonym (a)

Men lyssna på honom, det var lite väl blött just då och han är antagligen inte helt ung. Han sa inget om slapp. Du överreagerar.

• Anonym (Wut)

Du behöver jobba på självkänslan on du tolkar det som att du var slapp.

Och om du nu ändå hade varit slapp så måste han alltså ha extremt lätt för att komma om han var tvungen att ta paus, och sen ändå kom plötsligt så fort ni bytte ställning.

• Anonym (V)

Blött och slappt är 2 olika saker. Skärpning! Gör det inte större än vad det är och detta är inget alls du borde oroa dig för.

• Anonym (Förbrukad)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-15 10:33:23 följande:

Kan bäckenbotten övningar hjälpa er? 🤔

Kanske knipkulor?

Jag bör inte knipa så mycket p.ga mina muskler i bäckenbotten är redan nog överspända de kan knappt slappna av konstaterade en fysioterapeut med specialite på bäckenbottenskador. Däremot är en muskel trasig på ena sidan den som fäster i blygdbenet och svanskotan så jag kan bara knipa på en sida eller hur man ska säga. Svårt att förklara. Du vet om man stoppar in ett finger och säger knip så funkar det inte runtom hela öppningen utan bara på en sida. 
  • Anonym (Förbrukad)
    Anonym (a) skrev 2025-03-15 10:46:46 följande:

Men lyssna på honom, det var lite väl blött just då och han är antagligen inte helt ung. Han sa inget om slapp. Du överreagerar.

Ja jag överreagerade något fruktansvärt. Har aldrig haft en 40 års kris eller reflekterat över att jag är "gammal" men nu tolkade jag det som slapp och började tokgrina när han inte såg sedan. 
    Vi har varit i den situationen förr med blött och bakifrån ställning men han har alltid brukat komma jättesnabbt på senare år (för snabbt) därav pausen, och att han sen blev slak och sa att det var nog ingen friktion, det tolkade jag som att jag var för slapp. För när vi bytte ställning blev det ju lite mer tight. Vilket jag dock fortfarande tror att jag är. Känslan förföljer mig typ "Jaha då blev det så till sist att man blev slapp" "nu är det kört" osv. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Precis)
    Anonym (V) skrev 2025-03-15 17:09:17 följande:

Blött och slappt är 2 olika saker. Skärpning! Gör det inte större än vad det är och detta är inget alls du borde oroa dig för.

Exakt, gör det inte större än vad det är.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Precis)
    Anonym (dhdgh) skrev 2025-03-15 20:03:15 följande:
    Men slapp och slaskigt och därtill smått illaluktande kommer aldrig mer att bli vad det var.
    Troligen inte
  • Anonym (Förbrukad)
    Anonym (dhdgh) skrev 2025-03-15 19:52:32 följande:

Du är 40+ med en skada i underlivet och därtill har du fött barn. Du har nog helt rätt in din oro över ditt sexliv och dess framtid.

De flesta i din situation utvecklar andra intressen, typ börjar att virka eller odla tomater (för att ha något att äta då kriget kommer). Du kan ta långa promenader i skog och mark, fundera på livets mening och fundera på hur du bäst skall möta det faktum att, du är för slapp.

Exakt jag funderar ju över hur jag ska möta det faktumet att jag är det. Det är ju poängen med jag skrev denna tråd för att ventilera mina tankar och känslor. Inte för att få motsatsen bevisad liksom för det blir nog jäkligt svårt haha
  • Anonym (M)

Tror också du gör det här till en större sak än vad det är. Om det brukar funka bra för er, varför skulle du plötsligt blivit för slapp?

Ibland uppstår samma situation för mig och min sambo. Hon blir så våt och öppen att det inte blir tillräckligt med friktion för mig. Men det har inget att göra med slapphet. Hon är vanligtvis trång och ibland tar det en stund innan jag ens får in min penis i henne.

• Anonym (Förbrukad)
    Anonym (M) skrev 2025-03-16 09:31:39 följande:

Tror också du gör det här till en större sak än vad det är. Om det brukar funka bra för er, varför skulle du plötsligt blivit för slapp?

Ibland uppstår samma situation för mig och min sambo. Hon blir så våt och öppen att det inte blir tillräckligt med friktion för mig. Men det har inget att göra med slapphet. Hon är vanligtvis trång och ibland tar det en stund innan jag ens får in min penis i henne.

Bra att höra någon annans erfarenheter av detta. Jag tänkte att jag plötsligt blev det p.ga min ålder. 
  • Anonym (a)
    Anonym (Förbrukad) skrev 2025-03-15 22:46:02 följande:
    Exakt jag funderar ju över hur jag ska möta det faktumet att jag är det. Det är ju poängen med jag skrev denna tråd för att ventilera mina tankar och känslor. Inte för att få motsatsen bevisad liksom för det blir nog jäkligt svårt haha
    Så vi ska ta ditt bete och beklaga en slapphet som det inte finns några tecken på finns? hjälp...
  • Anonym (Tror inte du behöver oroa dig.)

Han kom nästan direkt och behövde ta en paus. Sedan plötsligt i sked. Jag tror inte du behöver oroa dig för att din vagina är oskön för honom :) 

• Anonym (On)

Han kanske börjar bli lite impotent, att de första tecknen på det kommer nu? Att det är därför du aldrig tidigare märkt att han blir lite mjukare? Fast det vore rätt otroligt i sig, av alla jag träffat är det nog bara en som alltid varit stenhård fram till sprut i alla lägen.

Själv får jag klagomål om att jag är för trång att det blir omöjligt för honom att komma in av min nuvarande. Han har potensproblem, den blir hård men inte tillräckligt, men vill inte erkänna det utan lägger över det på mig. Han är över medel men det är ändå lite skrattretande då jag haft samlag med olika män tidigare, det har gått bra så är nog rätt vanlig där nere.
    Suck.. tror knappt att det finns många fler som aldrig genomfört ett helt samlag med sin partner? Oralsex i all ära men vore trevligt med samlag också någon gång. Ska man behöva boka läkartid och följa med och tala för honom? Obestämd

Jag tror att du förstorar detta massor, ts!
    Att han halvslaknar någon gång har oftast inte alls med henne att göra. Inget han kan hjälpa heller, det bara är dom det är och ingen har någon skuld eller ska känna det så.
    Han tycker såklart att du är underbar att ha sex med!

• Anonym (Förbrukad)
    Anonym (On) skrev 2025-03-17 08:42:29 följande:

Han kanske börjar bli lite impotent, att de första tecknen på det kommer nu? Att det är därför du aldrig tidigare märkt att han blir lite mjukare? Fast det vore rätt otroligt i sig, av alla jag träffat är det nog bara en som alltid varit stenhård fram till sprut i alla lägen.

Själv får jag klagomål om att jag är för trång att det blir omöjligt för honom att komma in av min nuvarande. Han har potensproblem, den blir hård men inte tillräckligt, men vill inte erkänna det utan lägger över det på mig. Han är över medel men det är ändå lite skrattretande då jag haft samlag med olika män tidigare, det har gått bra så är nog rätt vanlig där nere.
    Suck.. tror knappt att det finns många fler som aldrig genomfört ett helt samlag med sin partner? Oralsex i all ära men vore trevligt med samlag också någon gång. Ska man behöva boka läkartid och följa med och tala för honom? Obestämd

Jag tror att du förstorar detta massor, ts!
    Att han halvslaknar någon gång har oftast inte alls med henne att göra. Inget han kan hjälpa heller, det bara är dom det är och ingen har någon skuld eller ska känna det så.
    Han tycker såklart att du är underbar att ha sex med!

Fast det du skriver var jag med om med en tidigare pojkvän jag hade (alltså när jag var 25 typ så det är några år sedan). Han blev aldrig 100% hård. Det var absolut inte kul alls, han skyllde på samma som din för övrigt. :) 
    Hursomhelst var det väldigt trist. "Nu kanske det kommer gå" så tänkte jag varje gång. "Den här gången då jäklar" ett ständigt hopp som släcktes varje gång. Men jag ville aldrig säga något. Tänkte han blev säkert så stressad. Det var på den nivån att den inte ens gick minsta cm in. 
    Det tog slut några månader senare, och ett par år efter såg jag att han fått två barn. Tänkte "hur i hvete gick det till?" ;) Så vem vet den gången kanske det faktiskt var mitt fel. Komiskt såhär i efterhand men definitivt inte kul då. 
  • Anonym (Förbrukad)
    Anonym (a) skrev 2025-03-16 22:37:46 följande:
    Så vi ska ta ditt bete och beklaga en slapphet som det inte finns några tecken på finns? hjälp...
    Men snälla. Varför bryr du dig om att läsa? Men framförallt.... varför nappar du själv på betet då? 
  • Anonym (E)
    Anonym (Förbrukad) skrev 2025-03-15 22:46:02 följande:
    Du fattar väl själv att det här inte var ett seriöst inlägg... 
  • Anonym (Mira)

Jag tror inte han menade så som du uppfattade det. Försök släppa det. Det är väl ingen vaginal skönhetstävling att ha sex med ens man som säkert sett ögonblicket när varje barn kommit ut med Skrattande 

Svar på tråden Fick indirekt höra att jag var slapp-sexlivet känns förbrukat