Levaxin rubbar min ägglossning
Hej! Söker svar och vill gärna höra om någon annan varit med om detta. Just nu är jag arg och förtvivlad över att det som va tänkt att hjälpa mig mest tycks ha stjälpt mig hittills. Förra året: blev gravid relativt snabbt, fick utomkvedshavandeskap som läkte av sig självt (gick i regress) sen under ett halvår därpå hade jag regelbunden mens och 30 dagars cykler, ägglossning varje månad och humöret på topp som jag alltid haft. Sen genomgick jag en fertilitetsutredning inför IVF och sattes på 25 mikrogram levaxin....bara för att få optimala värden, har alltid inte hypoteros.. Efter levaxin-start så upplever jag lätt nedstämdhet och mycket längre cykler - nu inne på 3e månaden med 37-dagars cykler och aldrig positiva ägglossningstest. Vad händer? Jag får ingen vettig hjälp, bara info om att värdet nu är bra inför kommande IVF. Men det är typ 3-6 månader dit. Ska jag bara finna mig i att nu inte ha någon ägglossning? Eller kommer min kropp snart att anpassa sig? Någon som varit med om liknande? Vad ska jag göra- begära remiss till endokrinolog, annat? Vänta nån månad till? Hjälp!