• Prego75

TENS mot foglossningen - Gudomligt!

Tipsar lite:
    Fick idag hem en TENS-apparat att använda mot min foglossning. Har testat den i 30 minuter nu och det känns gudomligt!
    Ett tips till er med foglossning och ryggont är att undersöka om ni kan hyra/låna TENS-apparat i den kommun där ni bor.

Jag är i vecka 29 och det är min andra graviditet. Jag ahde ganska svår foglossning under slutet av den förra graviditeten - kunde knappt gå mot slutet, men fick bara bälte mot det. Denna gång vill jag förbygga mer och det här känns superbra!

Någon mer som testat TENS mot just foglossning? (Man kan ju även använda den när man får värkar vid förlossningen).

• Svar på tråden TENS mot foglossningen - Gudomligt!
  • Anonym (Preggot)
    Prego75 skrev 2006-03-30 19:58:09 följande:
    TENS mot foglossningen - Gudomligt!

Tipsar lite:
    Fick idag hem en TENS-apparat att använda mot min foglossning. Har testat den i 30 minuter nu och det känns gudomligt!
    Ett tips till er med foglossning och ryggont är att undersöka om ni kan hyra/låna TENS-apparat i den kommun där ni bor.

Jag är i vecka 29 och det är min andra graviditet. Jag ahde ganska svår foglossning under slutet av den förra graviditeten - kunde knappt gå mot slutet, men fick bara bälte mot det. Denna gång vill jag förbygga mer och det här känns superbra!

Någon mer som testat TENS mot just foglossning? (Man kan ju även använda den när man får värkar vid förlossningen).

Jag har använt TENS och tycker det har fungerat väldigt bra mot min foglossning! Jag fick dock ingen ordentlig genomgång, så jag har använt den fel ett par gånger vilket gör mig lite nervös.. Har satt båda elektroderna på blygdbenet. Detta skulle man tydligen absolut inte göra, så gör inte samma misstag som mig.. Hoppas inte min bebis har tagit skada av detta. :(
Svar på tråden TENS mot foglossningen - Gudomligt!