• Anonym (D)

Han kom försent till dejten

Hade bestämt träff med en kille från Tinder som jag haft jättemycket kontakt med. Vid tiden som vi bestämt så var han inte där. Jag väntade och väntade... först efter 20 min kom han, märkbart nervös. Bad om ursäkt och nån flummig förklaring som jag inte greppade mycket av. Flackade med blicken, sa en massa svammel och fick till slut ut sig att han var supernervös över att träffa mig. 

Jag känner lite såhär att om man kommer försent så meddelar man väl det? Men samtidigt hade jag inte mage att klaga på honom när han har så jäkla nervös och han var väldigt fin mot mig i övrigt. Hur bör man tänka? redflag? 

• Svar på tråden Han kom försent till dejten
  • Anonym (John)

Ska du dissa honom för att han var nervös eller för att han var sen?

• Anonym (D)
    Anonym (John) skrev 2025-03-16 12:37:45 följande:

Ska du dissa honom för att han var nervös eller för att han var sen?

Jag gjorde ju varken eller, nervositeten bryr jag mig inte om utan tänker på att han borde ha skrivit att han var sen åtminstone. Hade du stått och väntat i 20 min på en dejt som inte meddelade att den var försenad? 
  • Anonym (John)
    Anonym (D) skrev 2025-03-16 12:39:19 följande:
    Jag gjorde ju varken eller, nervositeten bryr jag mig inte om utan tänker på att han borde ha skrivit att han var sen åtminstone. Hade du stått och väntat i 20 min på en dejt som inte meddelade att den var försenad? 
    Nja, jag vet inte. Ta upp det med honom nästa gång om du gillade honom i övrigt. Annars går du bara vidare.
  • Anonym (H)
    Jag hade messat honom och frågat om han är på väg. Om jag inte hade fått något svar så hade jag gått därifrån. Jag hade inte bara stått där och väntat i 20 minuter nej. 
  • Anonym (D)
    Anonym (H) skrev 2025-03-16 12:49:48 följande:
    Jag hade messat honom och frågat om han är på väg. Om jag inte hade fått något svar så hade jag gått därifrån. Jag hade inte bara stått där och väntat i 20 minuter nej. 
    Jag messade men han är svarade inte (läste inte heller), han är dock alltid jätteseg på att svara. Jag väntade trots det. 
  • Anonym (John)
    Anonym (D) skrev 2025-03-16 13:00:53 följande:
    Jag messade men han är svarade inte (läste inte heller), han är dock alltid jätteseg på att svara. Jag väntade trots det. 
    Om du önskar en lite rappare personlighet kanske du borde gå vidare då.
  • Anonym (M)

Visst kan man vara nervös, men att inte ha den sociala kompetensen att varken meddela eller svara när dejten hör av sig är en röd flagga för mig. Och är det inte den sociala kompetensen som saknas är det ren nonchalans. Vilket är lika illa. 

Jag hade gått hem när han inte svarade på mitt meddelande. 

• Anonym (B)

Var tydlig med att det kan finnas förklaringar till varför man är sen men från och med nu accepterar du inte att han inte meddelar och att om det inte blir bättre så får ni gå vidare åt varsitt håll.

• Tow2Mater

Du förstod inte hans förklaring, och tydligen pratade ni inte mer om det tills du förstod.
    Ge honom en chans till, kanske han är mindre nervös nästa gång. Och du får säga att du inte förstår om det är något du inte förstår.

• Anonym (k)

Kan varit att han fick "stressmage" och då inte direkt blev mindre nervös och även rädd för att säga sanningen.

• Wayward

Herregud, 20 minuter, 20 minuter, vad är det i ett liv, på en dejt.? Jag hade väntat en timme, men jag är äldre, fanns inga sätt att meddela sig på förr i tiden, 80-talet, början på 90-talet..Ni unga är så förstörda av digitaliseringen/internet, dejten är 20 min sen och du gapar "red-flag". Hur lång tid ger du din dejt att bli förälskad, 1 minut, 1 timme, 1 dejt, 2 dejter?????

Tagga ner....Visst han kunde ju hört av sig, nu när man kan göra sig hörd på ett enkelt sätt, men red flag....näääää.

• Anonym (D)
    Tow2Mater skrev 2025-03-16 14:01:17 följande:

Du förstod inte hans förklaring, och tydligen pratade ni inte mer om det tills du förstod.
    Ge honom en chans till, kanske han är mindre nervös nästa gång. Och du får säga att du inte förstår om det är något du inte förstår.

Han svamlade jättemycket så jag lät det vara eftersom jag tyckte synd om honom. Det hade bara varit elakt att pressa honom mer om den saken. 
  • Anonym (Lovisa)

Nej, att vara supernervös och försenad till en dejt är ingen röd flagga. Däremot kanske det är en dealbreaker för just dig, men det behöver du själv avgöra.

Om du tycker väldigt bra om honom i övrigt så tycker jag att du ska ge honom en chans.

• Anonym (Jo)
    Anonym (k) skrev 2025-03-16 14:10:54 följande:

Kan varit att han fick "stressmage" och då inte direkt blev mindre nervös och även rädd för att säga sanningen.

Troligen var det så.
  • Anonym (Nkx)
    Anonym (D) skrev 2025-03-16 13:00:53 följande:
    Helt klart en red flag. Gå vidare. 
  • Anonym (Linda)

Någonting hände väl. Han kom ju. Skaka av dig de där 20 minuterna och hissa inga röda flaggor. Kan hända den bästa. 

• Anonym (4566)
    Klart jag hade! Finns mycket som kan hända som kan göra en försenad eller förtidig.

Jag kan inte förstå mig på de som bestämmer att ses prick 20.00 och så kommer båda just precis då, som genom ett trollslag. Det tillhör väl ändå en förgången tid innan det fanns mobiltelefoner?
    Man säger väl ändå ca 20.00-20.15? Så farligt är det inte att vänta några minuter oavsett om man är lite tidig eller lite sen.
    Men visst borde man skriva att man är på väg så att den andre vet.

Han var väl så nervös att han inte visste om han skulle våga komma på dejten och därför inte hörde av sig medan han samlade mod runt hörnet.
Svar på tråden Han kom försent till dejten