• Anonym (Granne)

Barn som stör grannar

Ni som har grannar med barn som stör tidigt på morgonen, ca 06-07 VARJE morgon, inkl helg. 

Vet ni om jag har några rättigheter som granne? 

barnen över mig SKRIKER konstant (4-5år), springer fram och tillbaka, kastar leksaker i golvet, hoppar upp och ner, springer och skriker i trapphuset. Jag har sagt till grannen men inget förändras. 

Som jag förstår det så verkar det som att man måste tolerera detta för att det är barn som vill leka? Men 06-07 varje vardag och varje helg? På riktigt? Jag börjar må psykiskt dåligt av att aldrig få sova ut och alltid vakna av detta oljud.. 

• Svar på tråden Barn som stör grannar
  • Anonym (Pk)

Svårt att göra något. Barn låter och det är tillåtet att ha dessa högljudda varelser i lägenheter. Hade det varit en hund hade det nog varit lättare att klaga på Men väldigt svårt att klaga på att barn låter och leker. 

• Anonym (Granne)

Jag kan verkligen inte förstå hur det kan vara okej att låta sina barn härja fritt i en lägenhet där det bor människor under och runtomkring, så tidigt på morgonen. 

Jag förstår på dagarna, absolut, det respekterar jag. Men kan inte dom då respektera sina medmänniskor med att uppfostra sina barn och förklara att man inte kan stå och hoppa från sängen ner till golvet om och om igen innan klockan ens slagit 7. Och heller inte i trapphuset! 

Det finns ju regler som säger att det ska vara tyst fram till 10 på helger, de gäller inte människor under 130cm eller?? 

• Tow2Mater

Fem år till och de kommer sitta klistrade vid sina skärmar så problemet är övergående, öronproppar tills dess. Lägg dig tidigare så du är utvilad vid 6.

Svar på tråden Barn som stör grannar