Nöje eller missbruk??
Sedan jag och min man fick barn har jag märkt att min man dricker ofta, eller jag tycker det är ofta. Det är svårt eftersom han arbetar skift och kan vara ledig mitt i veckan.
Min mans mamma har alkoholmissbruk och hans farmor lika så.
Tror allt börja på en utomlands resa där min man drack varje dag under 8 dagar som vi hade semester. Efter den semester köptes det en hel fat med öl som kunde drickas upp på en veckas tid. det var så i ca 2 månader innan jag tog upp det med honom och han slutade köpa öl. Blev lite vin då då och med det menar jag 1-2 gånger i veckan 1-2 flaskor. Vi ett tillfälle var han på fest med sina kollegor och kom hem väldigt berusad han hade kräkts i sin väns bil ( vännen skjutsade honom hem) har aldrig sett han så full som då. Kändes fruktansvärt jobbigt speciellt när vi har ett barn på 10 månader ihop. Jag grät och förklarade vad jag kände för honom om allt det här, han sa att han aldrig skulle bli så full igen.
Vi har aldrig alkohol hemma har inte haft det säkert på 4-5 månader men vänner kan komma med vin och öl tex vid middagar eller om vi är iväg på middag då kan han dricka så han blir full nästa varje gång. Då menar jag full som i att han kräks på toan får sova i gästrummet osv.
Är min man alkoholmissbrukare eller är det som han säger att han bara dricker för nöje??