• Anonym (2)

Kvinnor som attraheras av bögsex

Varför är det vanligt?
    Ur ett vetenskapligt och psykologiskt perspektiv?

• Svar på tråden Kvinnor som attraheras av bögsex
  • Anonym (Moa)

Finns nog ingen vetenskaplig forskning kring ämnet.
    Jag tittar på det ibland, men bara oralt, varför? Vet jag inte riktigt, fint att de ger varandra njutning kanske

• Anonym (Rosetta Stone)

Är det vanligt? Vad är ditt underlag för det?

Vad anser du är "vanligt" i % räknat?

(2021)

"Av singelkvinnorna har 15 procent porrsurfat under senaste året och av kvinnorna i en relation tio procent. Bland singelmännen har 60 procent porrsurfat senaste året och av männen i en relation 40 procent."

www.gp.se/nyheter/sverige/porr-kan-bli-ideologisk-krock-i-relationen.27aae412-1014-5f0e-a7ad-798e1d5f2d75

(2022)

"Sett över hela världen var filmer med lesbiskt sex samt med svarta och japanska deltagare allra populärast under 2022. I Sverige tittades det mest på filmer med analsex, lesbiskt och mogna deltagare. 

Svenskarnas vanligaste sökord är just svenskt. "

www.dagensvimmerby.se/nyheter/e/132974/svenskarna-storkonsumenter-av-porr-det-sokte-man-mest-pa/

-

Ingen skriver att en majoritet kvinnor ens tittar på porr, siffran uppges vanligen till ca 30% (studie i världen från 2015).

Och jag hittar inget som indikerar att kvinnor kollar på gayporr.

Tills du visar på undersökningar som kommer fram till att svenska kvinnor tittar på gayporr så har du alltså fel.

• Anonym (A)

Du utgår från från att det är sant. Varför?

• Anonym (Vanligt bland de med könsdysfori)

Det är vanligt bland kvinnor med könsdysfori att se på gayporr. De fantiserar sig själva i rollen av "twink".och vill vara en sådan. (De flesta tror att kvinnor med könsdysfori tänder på andra kvinnor, så är det inte, de tänder på homosexuella män)

• Anonym (Yes)

Det är inte helt ovanligt nej efter vad jag hör bland kompisar, jag brukade kolla på det en del själv tidigare. Det man gillar är att dom verkar gilla det på riktigt, inget fejk. Och att båda verkar gilla det, ingen blir utnyttjad av någon som gör sånt man som tjej vet gör ont eller är totalt utan njutning.

I heteroporr så är 90% sånt jag inte vill se, och att tjejen fejkar allt och totalt överdrivet med.

• Anonym (2)
    Anonym (A) skrev 2025-03-17 07:47:37 följande:

Men bög.

Klart att det är sant. 
  • Anonym (2)
    Anonym (A) skrev 2025-03-17 07:47:37 följande:

Klart der är sant.
  • Anonym (h)
    Anonym (2) skrev 2025-03-17 09:47:18 följande:
    Men bög.

Klart att det är sant. 
    Anonym (2) skrev 2025-03-17 18:50:47 följande:
    Klart der är sant.

Jaha...pp
  • Anonym (Jag)

Jag är kvinna och älskar att kolla på bögsex 

• Anonym (2)
    Anonym (Jag) skrev 2025-03-17 18:53:30 följande:

Jag är kvinna och älskar att kolla på bögsex 

Jag med 
  • Anonym (Ella)

Nu vet jag inte om det är "vanligt" direkt men jag insåg när jag var yngre att jag definitivt inte var enda tjejen som tycker det är sexigare med två män än kvinna+man. Jag ser inte ens på porr eller liknande men om jag ska välja en romantisk film väljer jag en film med två killar mycket hellre än en med ett heteropar. Det blir såklart ett mindre utbud men de bra filmerna är oslagbara. Jag känner inte alls samma känsla när jag ser filmer där en kille och en tjej blir kära.

Vad det beror på vet jag faktiskt inte. Att bögar är ouppnåeliga kanske? En kille som inte attraheras av kvinnor kommer ju aldrig attraheras av mig och därför blir han både en förbjuden fantasi samtidigt som han inte känns lika "påträngande" som heterosexuella killar kan vara när de flörtar.

Kanske att det är en "förbjuden" tanke? Som tjej förväntas man väl inte direkt attraheras av bögsex så det gör det ännu mer spännande?

Eller kanske att jag är van vid machomän och för en gångs skull vill se män i sårbara positioner, män som är kärleksfulla mot varandra och inte bara tävlar om kvinnornas gunst?

Kanske en kombination av alltihop?

• Anonym (2)
    Anonym (Ella) skrev 2025-03-17 19:05:00 följande:

Nu vet jag inte om det är "vanligt" direkt men jag insåg när jag var yngre att jag definitivt inte var enda tjejen som tycker det är sexigare med två män än kvinna+man. Jag ser inte ens på porr eller liknande men om jag ska välja en romantisk film väljer jag en film med två killar mycket hellre än en med ett heteropar. Det blir såklart ett mindre utbud men de bra filmerna är oslagbara. Jag känner inte alls samma känsla när jag ser filmer där en kille och en tjej blir kära.

Vad det beror på vet jag faktiskt inte. Att bögar är ouppnåeliga kanske? En kille som inte attraheras av kvinnor kommer ju aldrig attraheras av mig och därför blir han både en förbjuden fantasi samtidigt som han inte känns lika "påträngande" som heterosexuella killar kan vara när de flörtar.

Kanske att det är en "förbjuden" tanke? Som tjej förväntas man väl inte direkt attraheras av bögsex så det gör det ännu mer spännande?

Eller kanske att jag är van vid machomän och för en gångs skull vill se män i sårbara positioner, män som är kärleksfulla mot varandra och inte bara tävlar om kvinnornas gunst?

Fin analys. 
  • Aniiee

Yaoi is the opium of the fangirls.... 

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Aniiee

• Anonym (2)
    Aniiee skrev 2025-03-17 20:34:56 följande:

SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeKyssKyssKyssKyss
  • Aniiee
    Anonym (2) skrev 2025-03-17 20:38:27 följande:
    SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeKyssKyssKyssKyss
    OK, det är du. Men, det förändrar ju ingenting. Yaoi is still the opium of the fangirls.
  • Anonym (Ovetenskapligt)

Jag har ingen forskning på det men helt ovetenskapligt baserat på en studie där jag och mina två närmsta vänner (alla tre kvinnor) så är det för att vi inte attraheras alls av kvinnor med jättebröst som skriker sönder hela upplevelsen och utsätts för ganska sjuka saker, vilket är vanligt i hetroporr. I gayporren är det män och inte lika gapigt. Sånt många kvinnor gillar mer.

• Anonym (2)
    Anonym (Ovetenskapligt) skrev 2025-03-17 20:47:22 följande:

Jag har ingen forskning på det men helt ovetenskapligt baserat på en studie där jag och mina två närmsta vänner (alla tre kvinnor) så är det för att vi inte attraheras alls av kvinnor med jättebröst som skriker sönder hela upplevelsen och utsätts för ganska sjuka saker, vilket är vanligt i hetroporr. I gayporren är det män och inte lika gapigt. Sånt många kvinnor gillar mer.

Mmm. 

Du har en poäng. Fast så är det inte för mig. Jag vet inte varför, men jag gillar bara bögporr. Inget annat. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Ella) skrev 2025-03-17 19:05:00 följande:

Filmtips: Queer med Daniel Craig
Svar på tråden Kvinnor som attraheras av bögsex