• Anonym (.)

Hur vet man vad hjärtklappning är? Är det som det låter?

Hej,

jag är bara nyfiken - Så jag tänker inte ringa till 1177 och fråga och jag har läst lite på nätet.

Men vad är hjärtklappning - Är det som det låter. Att man hör sitt hjärta klappa? Gör man inte det jämnt då?

Eller är det hjärtklappning i medicinskt mening när man faktiskt känner av hjärtat klappa?

Ibland kanske man kan känna eller höra sitt hjärta vid öronen, för att den klappar så mycket (oftast efter man joggat/sprunigt) är det samma sak med hjärtklappning, att man hör eller känner hjärtat slå och då känner man av den vid öronen? Är det det som kallas för hjärtklappning?

Vad kan hända?

Hjärtinfarkt?

Hjärtstopp??

Stroke?

• Svar på tråden Hur vet man vad hjärtklappning är? Är det som det låter?
  • Anonym (333)

Vid hjärtklappning känner man hjärtat klappa snabbare och hårdare än vanligt. Det kan man förstås få av att springa, men jag tror att folk reagerar mer när det händer oprovocerat så att säga.

Hjärtstopp = hjärtat stannar helt och man dör inom kort om man inte får sjukvård

Hjärtinfarkt = hjärtat får en propp som gör att hela hjärtat inte får syre, man får symtom som ont i bröstet, svårt att andas, smärta ut i armarna 

• Anonym (J)

samma känsla som när blir väldigt rädd eller sprungit långt. Du känner hjärtat rusa och slå hårt och snabbt

Svar på tråden Hur vet man vad hjärtklappning är? Är det som det låter?