• Anonym (O)

Fular Comviq?

Har börjat misstänka att Comviq sänker hastigheten på data över tid. 

Var med om att mitt internet blev väldigt slöt för 2 år sedan. Tog då kontakt med dom och de "startade om min tjänst" och allt hoppade igång som det skulle. Men nu 2 år senare så är det lika dant igen!

blev lite sur på operatören som jag pratade med idag och det hela löste sig inte. Men nu ikväll så har även mitt andra sim-kort börjat bli väldigt slött, från ingenstans. 

Den första används i ett mobilt bredband och den andra i min telefon.

Någon annan som har liknande erfarenheter??

• Svar på tråden Fular Comviq?
  • Anonym (?)

Är det inte så att Comviq nu är Tele 2?
    Eller blandar jag ihop det med Com Hem?
    I alla fall har Tele 2 börjat maila ut info om att de uppgraderar avtalet med påföljande prishörning - jag är totalt ointresserad, surfar aldrig på telefonen (ser för dåligt) och vill fan inte ha fler kanaler på TV.
    Mailet går inta att svara på och att komma i kontakt med deras kundtjänst kan man ju bara drömma om. Jävla rövarfasoner!!
    Kommer att se mig om efter annan leverantör.

• Aniiee

Comviq har alltid (?) ägts av tele2, men det är också sant att ComHem köptes upp av tele2 för några år sedan.

Men, nej, har inte haft några problem med varken eller på 20+ år. 

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (O)
    Anonym (?) skrev 2025-03-18 20:35:22 följande:

Är det inte så att Comviq nu är Tele 2?
    Eller blandar jag ihop det med Com Hem?
    I alla fall har Tele 2 börjat maila ut info om att de uppgraderar avtalet med påföljande prishörning - jag är totalt ointresserad, surfar aldrig på telefonen (ser för dåligt) och vill fan inte ha fler kanaler på TV.
    Mailet går inta att svara på och att komma i kontakt med deras kundtjänst kan man ju bara drömma om. Jävla rövarfasoner!!
    Kommer att se mig om efter annan leverantör.

Jo det gör dom.

Känns som dt är korruption överallt idag.
    Får dom ens göra så som du beskriver? Trodde det var mot reglerna att tvinga på folk tjänster som de inte vill använda sig utav och samtidigt kräva prishöjning???

• Anonym (?)
    Anonym (O) skrev 2025-03-18 20:44:00 följande:

Jo det gör dom.

Känns som dt är korruption överallt idag.
    Får dom ens göra så som du beskriver? Trodde det var mot reglerna att tvinga på folk tjänster som de inte vill använda sig utav och samtidigt kräva prishöjning???

Har fått minst två eller tre sådana mail på det senaste. När jag loggar in så står det att jag redan har det avtalet med det priset. 
    Omöjligt att kontakta med på mail eller telefon - inte ens på chatten som verkar ha vissa svar på vissa frågor men inget mer.
    Surf är som sagt totalt ointressant, kan användas om bilen stannar och jag behöver googla på bärgning/försäkring eller för Bank-id om jag skulle behöva det.
    Förutom bank-id skulle jag lätt klara mig på en pensionärs-telefon med bara knappar.
    Och tv-kanaler har jag så det räcker och det är repriser på alla ändå!
Svar på tråden Fular Comviq?