• Anonym (Sambon)

Varför flörta med en karl som man vet är upptagen?

Jag börjar känna lite irritation och frustration över alla dom tjejerna som helt öppet flörtar och stöter på min,karl fastän dom vet att han är upptagen! Ibland gör dom det tom när jag är med och kan beskåda hela spektaklet! Varför gör man så??
    Min karl själv e lite trög och fattar inte att det flörtas utan han tycker bara att dom är väl bara trevliga?
    Exempel dom ber han följa ut på promenad och lägger beslag på han hela promenaden fastän jag oxå är med ber han värma deras händer o.s.v
    Hänger runt halsen på han en,längre tid
    Ber han värma en för dom fryser så mkt o han är ju såå varm o go. Surrar massor med han men ignorerar mina försök att få kontakt med dom
    Typ sånt
    Är det vanligt att man gör så? O Varför gör man sånt med upptagna män!?

• Svar på tråden Varför flörta med en karl som man vet är upptagen?
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Sambon) skrev 2025-03-19 16:21:54 följande:
    Varför flörta med en karl som man vet är upptagen?

Jag börjar känna lite irritation och frustration över alla dom tjejerna som helt öppet flörtar och stöter på min,karl fastän dom vet att han är upptagen! Ibland gör dom det tom när jag är med och kan beskåda hela spektaklet! Varför gör man så??
    Min karl själv e lite trög och fattar inte att det flörtas utan han tycker bara att dom är väl bara trevliga?
    Exempel dom ber han följa ut på promenad och lägger beslag på han hela promenaden fastän jag oxå är med ber han värma deras händer o.s.v
    Ber han värma en för dom fryser så mkt o han är ju såå varm o go. Surrar massor med han men ignorerar mina försök att få kontakt med dom
    Typ sånt
    Är det vanligt att man gör så? O Varför gör man sånt med upptagna män!?

Vad är det för fel på din man? Jag hade börjat där. 
  • Tukt

Vad är det för fel på era vänner. Jag hade börjat där.

• Anonym (Sambon)
    Anonym (Sandra) skrev 2025-03-19 16:23:20 följande:
    Vad är det för fel på din man? Jag hade börjat där. 
    "Felet" är väl att han är rätt charmig och social utav sig så jag förstår om tjejerna faller för han. Men för det behöver man,ju inte flörta med han när han uppenbart är upptagen! Han pratar ju även om vårat förhållande o hur mycket han älskar mig men det är som om det inte går in hos dom här tjejerna  
  • Anonym (Sambon)
    Tukt skrev 2025-03-19 16:32:04 följande:

Vad är det för fel på era vänner. Jag hade börjat där.

Det är våra vänners vänner som vi tyvärr får på köpet.
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Sambon) skrev 2025-03-19 16:33:29 följande:
    "Felet" är väl att han är rätt charmig och social utav sig så jag förstår om tjejerna faller för han. Men för det behöver man,ju inte flörta med han när han uppenbart är upptagen! Han pratar ju även om vårat förhållande o hur mycket han älskar mig men det är som om det inte går in hos dom här tjejerna  
    Felet är han inte säger ifrån, då tror de att det är ok. Detta är inte normalt att tillåta om man har en sambo: 

ber han värma deras händer o.s.v
    Ber han värma en för dom fryser så mkt o han är ju såå varm o go

Så jag frågar igen, vad är för fel på honom som inte säger ifrån utan låter dom bete sig så här framför dig, det är ju totalt respektlöst?
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Sambon) skrev 2025-03-19 16:35:34 följande:
    Det är våra vänners vänner som vi tyvärr får på köpet.
    På köpet? 
  • Anonym

Träffa inte dessa "vänner". Bara i sammanhang där de inte kan undvikas

Det är din man som ska sätta gränser mot dessa löptikar

• Anonym (Sambon)
    Anonym (Sandra) skrev 2025-03-19 16:36:26 följande:
    Felet är han inte säger ifrån, då tror de att det är ok. Detta är inte normalt att tillåta om man har en sambo: 

Så jag frågar igen, vad är för fel på honom som inte säger ifrån utan låter dom bete sig så här framför dig, det är ju totalt respektlöst?
    Han har faktiskt avvärjt dessa försök fast lite försynt. Grejen är att jag varit med om detta förut med andra killar,  tjejer som typ limmar på dom fastän dom vet att han är upptagen. O inte för att vara fördomsfull men det är oftast tjejer som klär sig lite slampigt, i typ urringat och/ eller kortkort.  
  • Anonym (Sambon)
    Anonym skrev 2025-03-19 16:51:15 följande:

Träffa inte dessa "vänner". Bara i sammanhang där de inte kan undvikas

Det är din man som ska sätta gränser mot dessa löptikar

Japp vi har avstyrt umgänge med vissa av dessa i den månen det går undvika. 
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Sambon) skrev 2025-03-19 17:19:26 följande:
    Han har faktiskt avvärjt dessa försök fast lite försynt. Grejen är att jag varit med om detta förut med andra killar,  tjejer som typ limmar på dom fastän dom vet att han är upptagen. O inte för att vara fördomsfull men det är oftast tjejer som klär sig lite slampigt, i typ urringat och/ eller kortkort.  
    Då får han väl säga till mer bestämt då. Och varför umgås ni med dessa kvinnor?

Hans beteende är respektlöst mot dig. 
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Sandra) skrev 2025-03-19 16:36:26 följande:

Det är respektlöst mot TS, inte mot mannen. Alltså måste TS också säga ifrån och mannen stötta henne. Vilket han gjort då han berättar hur bra de har det ihop och hur mycket de älskar varann. Antagligen vill han inte vara otrevlig och de verkar vara typen som inte förstår signaler. Såna personer är svåra att hantera, det bästa är att undvika dem så mycket det går.
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Malin) skrev 2025-03-19 17:40:51 följande:
    Det är respektlöst mot TS, inte mot mannen. Alltså måste TS också säga ifrån och mannen stötta henne. Vilket han gjort då han berättar hur bra de har det ihop och hur mycket de älskar varann. Antagligen vill han inte vara otrevlig och de verkar vara typen som inte förstår signaler. Såna personer är svåra att hantera, det bästa är att undvika dem så mycket det går.
    Och det skrev jag ju, att det är respektlöst mot TS. Därför bör hon säga till honom, att behandla henne med respekt, inte låta dessa kvinnor klättra på honom. 

Han måste säga till på skarpen, de bryr sig inte om hans lama ursäkter. 
  • enfunderandeman

Har kvinnliga vänner som är singlar.  Dom frivilliga, ser knappt åt män. Och dom som letar, springer inte efter upptagna män. Aldrig varit med om att flera stycken samtidigt skulle vara på en gift eller upptagen man.

Däremot vet jag att det sitter i huvudet på en del gifta/upptagna kvinnor. Och dom får för sig att deras man är allt och lite till.  Och att alla kvinnor är efter ivy ska ha just deras man lol. 

Är du säker på att detta inte handlar om din egen osäkerhet/svartsjuka?  Tycker tråden luktar lite för mycket över dramatisering, bullshit.

Tidig fredags tråd?

• Anonym (Malin)
    Anonym (Sandra) skrev 2025-03-19 17:43:35 följande:
    Och det skrev jag ju, att det är respektlöst mot TS. Därför bör hon säga till honom, att behandla henne med respekt, inte låta dessa kvinnor klättra på honom. 

Han måste säga till på skarpen, de bryr sig inte om hans lama ursäkter. 
    Du betraktar TS som ett menlöst våp som inte kan säga ifrån själv utan måste gömma sig bakom mannen?
    Jag tycker de ska visa en enad front och vad jag förstår är det vad de gör.
  • Anonym (Sambon)
    enfunderandeman skrev 2025-03-19 17:44:19 följande:

Har kvinnliga vänner som är singlar.  Dom frivilliga, ser knappt åt män. Och dom som letar, springer inte efter upptagna män. Aldrig varit med om att flera stycken samtidigt skulle vara på en gift eller upptagen man.

Däremot vet jag att det sitter i huvudet på en del gifta/upptagna kvinnor. Och dom får för sig att deras man är allt och lite till.  Och att alla kvinnor är efter ivy ska ha just deras man lol. 

Är du säker på att detta inte handlar om din egen osäkerhet/svartsjuka?  Tycker tråden luktar lite för mycket över dramatisering, bullshit.

Tidig fredags tråd?

Nej varken påhitt eller fredagstråd. Aldrig varit speciellt svartsjuk eg men nu börjar jag bli less detta beteende. Varit med om att arbetskamrater jag känner limmat på min Exman ex.han har själv påpekat att tjejer som känner till att vi e ihop försökt flörta med han . 
    Va bra att dina singelvänner är så skötsamma .
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Malin) skrev 2025-03-19 17:54:11 följande:
    Du betraktar TS som ett menlöst våp som inte kan säga ifrån själv utan måste gömma sig bakom mannen?
    Jag tycker de ska visa en enad front och vad jag förstår är det vad de gör.

Men då så, varför har då TS problem? 

Om dessa kvinnor fortsätter så säger de inte till tillräckligt. 

Det är ju mannen som är ett våp som inte vågar säga till, vilket är respektlöst mot TS. 

Svar på tråden Varför flörta med en karl som man vet är upptagen?