• Anonym (Förvirrad)

Nu vet han plötsligt inte vad han vill

Jag är en kvinna några är över 30 och har varit skild snart 2 år och inte dejtat så värst mkt sedan dess. Träffade för 2 månader sedan en jättehärlig man genom en dejtingapp, som också var otroligt engagerad i mig redan från start och jag kände att vi klickade. Fick några veckor in i dejtandet veta att han separerade i augusti förra året men skickade inte in pappren för skilsmässa förrän sent i höstas och är därför fortfarande gift med sitt ex. Fick lite kalla fötter då men han var tydlig med mig att det var avklarat allt dem emellan. Så jag tänkte inte mer på det och litade på det. Han har varit väldigt närhetssökande och väldigt, hur ska man beskriva det, oroad till och från att jag inte ska vara lika intresserad som han är (men inget han sagt rakt ut). I alla fall, igår kom bomben från ingenstans per SMS att han inte ?vet vad han vill?. Jag har svarat att jag förstår och att jag inte har någon brådska. men egentligen är det inte sant och jag förstår inte vad som hänt eftersom vi haft det så himla bra de gånger vi setts. vågar inte fråga mer ifall jag skrämmer bort honom.  Vad ska jag göra? känner mig förvirrad. Kan det vara att han bara behöver tid att smälta allt eller betyder det att han inte vill ha mig? Är det värt att fortsätta ses och se vad det blir eller kan jag räkna med att bli sårad?
  • Svar på tråden Nu vet han plötsligt inte vad han vill
  • Anonym (Volvo)

Inte vad du vill höra men mest troligt är han fortfarande gift... 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Volvo) skrev 2025-03-21 20:21:56 följande:

Inte vad du vill höra men mest troligt är han fortfarande gift... 

Ja alltså det är han ju på papper. Men vet att de flyttat isär. Vet däremot inte hur mycket kontakt de har. 
  • Anonym (Ullis)

Är ju svårt att sia I vad han tänker och känner. Men det kanske bara är lite mkt just nu för honom? Skilsmässan har kommit ikapp honom och mkt känslor högt och lågt. Om jag varit i din sits så hade jag visat förståelse. Jag hade nog inte valt att träffa en man som inte visar det intresse jag önskar. Jag hade valt en liten paus i att ses. Han får smälta ner sina känslor och höra av sig. Har du gätt vidare då så är det ju så. Får han panik av att inte veta vart han har dig och inser att han kan förlora dig så är det ju så. Men att träffa en kille som uttryckt att han inte vet vad han vill längre... Nej kom igen. Då får han sitta på sin kammare själv och fundera på det. 

• Tow2Mater

Vet han inte vad han vill kan du ju säga att han är välkommen att höra av sig när han rett ut vad det nu är han behöver reda ut och kommit fram till vad han vill.

Vad skulle vitsen med att 'fortsätta ses' vara? Att låta honom välja i godan ro mellan hötapparna allt medan varje hötapp försöker göra sig så tilldragande och aptitlig som möjligt?

• Anonym (Volvo)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-21 20:24:18 följande:
    Ja alltså det är han ju på papper. Men vet att de flyttat isär. Vet däremot inte hur mycket kontakt de har. 
    Tänker mest att det inte är självklart att skilsmässan pågår... eller att hon ens flyttat ut.  

Kanhända att han börjat ångra sig och därför tar ett kliv tillbaka. 

Jag tänker att han faktiskt inte varit ärlig om skilsmässan och det kan finnas skäl till att vara kritisk mot hans beteende 
  • Lynx123

Kanske har det gått lite gör snabbt? Kanske har.han inte släppt känslorna för hustrun helt?

Inte mycket du kan göra tyvärr..avvakta om du vill men försök att inte hänga upp dig allt för mycket på honom.

• Anonym (Jo)

Det är kanske inte riktigt färdigt med allt.

• Anonym (Göteborgskvinna)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-21 20:24:18 följande:
    Han är inte redo för ett nytt förhållande. Det handlar inte om dig utan om honom. Förmodligen trodde han att han kommit längre än vad han egentligen gjort och nu kom känslorna i kapp honom. Det är inte hopplöst men räkna med en skumpig resa framöver. Var rädd om ditt hjärta 🌞
  • Anonym (Inte kul)

Om han inte vet vad han vill hade jag tackat för mig. Du har hamnat i underläge  och vågar inte ens fråga mer om vad han menar. Det är ingen rolig position att vara i.

• Anonym (qwerty)

Gissar att ni nu haft sex och han har inte behov av dig längre

• Anonym (Linn)

Tänk att vissa ska ha så bråttom in i en ny relation, till och med innan skilsmässan är klar. Kan inte bli annat än katastrof och inget att bygga på när saker stressats fram. 

Ta det lugnt ett tag och njut av singellivet. Sen kan du börja leta efter en man som är redo för en relation.

• Anonym (Förvirrad)

Tack för alla bra svar. Har bestämt mig för att inte träffa denna man mer. Hade varit öppen för det om han lagt upp det som att han tycker om mig och vill fortsätta ses men att vi ska ta det lugnare fram osv. Nu blev det bara som att han inte ville säga vad nästa steg skulle vara och att jag skulle hamna i något sorts limbo och det kändes inte bra i magen. Jag blev nervös och konstig av det. Jag får leta vidare efter nästa man (som förhoppningsvis kan kommunicera lite bättre.)

• Anonym (Lycka till med sökandet)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-22 19:27:33 följande:

Tack för alla bra svar. Har bestämt mig för att inte träffa denna man mer. Hade varit öppen för det om han lagt upp det som att han tycker om mig och vill fortsätta ses men att vi ska ta det lugnare fram osv. Nu blev det bara som att han inte ville säga vad nästa steg skulle vara och att jag skulle hamna i något sorts limbo och det kändes inte bra i magen. Jag blev nervös och konstig av det. Jag får leta vidare efter nästa man (som förhoppningsvis kan kommunicera lite bättre.)

Det var säkert rätt beslut. Som flera har skrivit här är han inte klar med sin skilsmässa, inte på långa vägar. Han tycks i alla fall ha flyttat enligt TS. När någon säger att vederbörande inte vet vad han vill är det ju egentligen samma sak som att säga att intresset har svalnat, fast på ett lite finare sätt. Han har fått det han velat av TS. Han kommer troligtvis att leva ungkarlsliv när han väl skilt sig. TS gör rätt här, en "velpelle" eller en rätt opålitlig snubbe som ville vara lite fin i kanten. 
  • Anonym (Göteborgskvinna)
    Anonym (Lycka till med sökandet) skrev 2025-03-24 23:55:38 följande:
    Det var säkert rätt beslut. Som flera har skrivit här är han inte klar med sin skilsmässa, inte på långa vägar. Han tycks i alla fall ha flyttat enligt TS. När någon säger att vederbörande inte vet vad han vill är det ju egentligen samma sak som att säga att intresset har svalnat, fast på ett lite finare sätt. Han har fått det han velat av TS. Han kommer troligtvis att leva ungkarlsliv när han väl skilt sig. TS gör rätt här, en "velpelle" eller en rätt opålitlig snubbe som ville vara lite fin i kanten. 
    Nä, det behöver inte alls vara så uträknat från hans sida utan ibland är man genuint lost i livet. Oavsett är det nog bra att hon gått vidare.
    Anonym (Göteborgskvinna) skrev 2025-03-25 14:51:28 följande:
    Nä, det behöver inte alls vara så uträknat från hans sida utan ibland är man genuint lost i livet. Oavsett är det nog bra att hon gått vidare.
    Vi tänker olika. När någon säger att den inte vet vad den vill skulle jag omedelbart avsluta förhållandet. Det ska finnas en stark vilja att fortsätta, allt ska visa i den riktningen, i annat fall känns det som om man hålls på halster. Hur länge ska man vänta tills vederbörande vet? Ska jag gå och vänta på meddelanden som aldrig kommer? Aldrig i livet. Ska jag avstå från andra kontakter och gå runt och vara " trogen" mot någon som inte vet vad den vill?                                                                                                                                                               Och - ärlighet varar inte alltid längst. Även om någon är tveksam och inte vet ska man inte SÄGA det till en presumtiv partner, det skapar bara friktion. När den som funderar fram och tillbaka äntligen bestämt sig är det bättre att vederbörande säger att "vi är inte kompatibla, tack för den här tiden,". Alltså, raka rör,  inget velande och inte hålla folk på sträckbänken.                                       
  • Anonym (Ullis)
    Anonym (Lycka till med sökandet) skrev 2025-03-25 23:46:24 följande:
    Vi tänker olika. När någon säger att den inte vet vad den vill skulle jag omedelbart avsluta förhållandet. Det ska finnas en stark vilja att fortsätta, allt ska visa i den riktningen, i annat fall känns det som om man hålls på halster. Hur länge ska man vänta tills vederbörande vet? Ska jag gå och vänta på meddelanden som aldrig kommer? Aldrig i livet. Ska jag avstå från andra kontakter och gå runt och vara " trogen" mot någon som inte vet vad den vill?                                                                                                                                                               Och - ärlighet varar inte alltid längst. Även om någon är tveksam och inte vet ska man inte SÄGA det till en presumtiv partner, det skapar bara friktion. När den som funderar fram och tillbaka äntligen bestämt sig är det bättre att vederbörande säger att "vi är inte kompatibla, tack för den här tiden,". Alltså, raka rör,  inget velande och inte hålla folk på sträckbänken.                                       
    Håller med men samtidigt kan det ju vara en komplicerat situation för denna killen just nu. Jag hade inte heller valt att vänta utan bara tackat och levt mitt liv som innan. Är killen verkligen intresserad så gör han av sig och då får man väl se hur man känner då isf. Man har ju oftast gått vidare tack o lov. 

Med det beteendet, att inte veta vad man vill, har vederbörande tillskansat sig en kontrollposition. Om man går med på att invänta resultatet av velandet och sitter hemma i sin vrå och väntar har han ju vunnit matchen. Han kastar kanske ut lite tankar av det här slaget för att ha ryggen fri. Han kan ju ha gjort liknande uttalanden gentemot flera damer, nu grönskar det i sängkamrarna lite varstans och han han välja mellan olika damer när han vet vad han vill. Så bekvämt!  Nu talar jag om "velpellar" i största allmänhet, inte bara den i tråden. Mycket bra att TS marscherat vidare.

• Anonym (Förvirrad)

Förstår vad ni menar med att han kanske gör det för att jag inte snart ska behöva ställa krav på att han klipper med någon annan tjej. Har dock inte alls fått uppfattningen av att han dejtar flera, vet inte när han skulle ha hunnit det. Är dock ganska säker nu på att det bara var att han kastade sig in i detta och att skilsmässan spökade. Trist hur som haver men nu blev det som det blev. Hade velat säga till honom nu att jag gärna ses igen när han klarnat lite i sig själv men känns svårt att göra utan att verka desperat  

Svar på tråden Nu vet han plötsligt inte vad han vill