• Syren93

Upprepade tidiga missfall

Hej! Jag tänkte se om det är någon här som haft likande problem om kan ge lite tips på vägen. Delar med mig av min resa här:

2021 började vi försöka få barn, blev gravid direkt men fick tidigt missfall v.6+. Sedan tog det 4 månader innan vi blev gravida igen, vilket tyvärr också slutade i MA vilket upptäcktes i v.9. 4 månader senare blev vi gravida igen och fick en frisk pojke med helt okomplicerad graviditet. 
    2024 december började vi försöka med syskon. Har nu fått 3 tidiga missfall på rad. Januari, februari och mars. Blir således gravid "lätt", men behåller ej. Alla missfall har varit tidiga, gått ca 7-10 dagar efter BIM. Gravtesten har blivit svagare och tillsist har det kommit en mens blödning.

Jag har beställt hem d-vitamin 3000e (vet ej om för hög dos?), magnesium, zink (till killen). 
    När jag fick en frisk graviditet så åt jag q10 innan och tänkte prova det nu igen.

Någon som har andra tips på vägen? Eller kan ge lite hopp?
  • Svar på tråden Upprepade tidiga missfall
  • Anonym (Missfall)

Tufft... hoppas det blir bebis snart 🙏🏻

1/5 graviditeter slutar i tidiga missfall och ju äldre man blir desto större är risken för missfall, man får oddsen emot sig. Men gör man vad man kan för att boosta äggkvaliten så borde det ju gå vägen tillsist 😊 

Jag har ätit folsyra och Q10, tagit extra D-vitamin. Lever i övrigt ganska så hälsosamt. Försöker hålla nere sockret och koffeinet.

• Syren93
    Anonym (Missfall) skrev 2025-03-22 18:42:32 följande:

Tufft... hoppas det blir bebis snart 🙏🏻

1/5 graviditeter slutar i tidiga missfall och ju äldre man blir desto större är risken för missfall, man får oddsen emot sig. Men gör man vad man kan för att boosta äggkvaliten så borde det ju gå vägen tillsist 😊 

Jag har ätit folsyra och Q10, tagit extra D-vitamin. Lever i övrigt ganska så hälsosamt. Försöker hålla nere sockret och koffeinet.

Tack för ditt svar :) 
    Jag läste någonstans att risken att få 3 på rad är rätt låg, men ändå har det blivit så. Så känns inte som "bara" slumpen.. 
    Har bokat in mig för provtagning av prolaktin och progesteron! Får se om det ger någonting!
  • Anonym (Missfall)
    Syren93 skrev 2025-03-22 22:12:16 följande:
    Tack för ditt svar :) 
    Jag läste någonstans att risken att få 3 på rad är rätt låg, men ändå har det blivit så. Så känns inte som "bara" slumpen.. 
    Har bokat in mig för provtagning av prolaktin och progesteron! Får se om det ger någonting!
    Ja det är ovanligt, så du borde ha oddsen på din sida nu tycker man. Men bra att du kollar upp värdena så det inte är dom som förstör. Håller tummarna för er 😊🙏🏻
Svar på tråden Upprepade tidiga missfall