Anonym (50/50 eller 60/40) skrev 2025-03-26 22:38:23 följande:
Fin gärning att donera dem, men kolla upp lite så att du lämnar dem till den organisation som har lite koll på läget och vet vilka som betingar ett högre värde än 5-10 kronor.
Lite nyfiken, vilken musik handlar det om?
Allt möjligt då det handlar om både min mans och min preferenser, och jag är typ allätare. Jazz, blues, hårdrock (försökt ersätta skivor jag hade i min ungdom innan jag sålde första skivspelaren och alla skivor på Kommersen för typ 1-10kr/st), rock, pop, country... En del är köpt på Tradera (äldre samlarobjekt i fint skick), ett par nyproduktioner från Ullared och en hel del från Bengans i Göteborg där gamla skivor har åkt med för att de var så billiga. Så värdena ligger på allt mellan 1-400kr skulle jag tro.
Folk här verkar ha all tid i världen. Orka försöka sälja skivor värda kanske 50kr och få 10kr för besväret... Hade skämts om jag bad någon göra hela jobbet för en sån liten peng. Man måste ju ändå lyssna igenom varje spår vilket tar tid också.
Har samma problem efter att ha rensat ur garderoben. Något plagg med nypris 500kr gick för 3kr på Tradera - lägsta provisionen de tar ut är 3kr så det gick på ett ut. Nu säljer sonen på Vinted men även det tar tid - han får då hela summan för besväret.