• Anonym (Tvålen)

Hygien

Har hittat en kille på en dejtingsida. Skrev först massor massor sen prata i telefon ett tag. Sen träffats nu ngr gånger. 
    Vi har fantastiskt roligt ihop. Han är välutbildade och artig. 
    Men duschar bara 1 ggn I veckan. Har känt svettlukt från honom. Väldigt oattraktiv anser jag.
    Jag har därför dragit mig undan mer och mer.
    Hur gör man nu liksom??

• Svar på tråden Hygien
  • burleskburkläsk

En gång i veckan?

Händer att jag missar en dag men vanligen tar jag en dusch om dagen...

Hade jag varit honom så hade jag velat att tjejen satt ner med mig och frågade varför det bara var en gång i veckan...ochvsedan sagt att jag luktar en hel del svett...jag menar en dusch måste inte alltid vara lång...

Det är ju nasty...min kusin brukade lukta illa som fan och han duschade en gång i veckan å andra sidan hade vi inget intimt! 🤣

• Anonym (Erfaren_man)

Alltså, på riktigt? 
    Varför överväger du ens att fortsätta träffa en sådan person?

God personlig hygien är åtminstone för mig ett absolut skall-krav. 

• burleskburkläsk
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-03-25 08:48:01 följande:

Alltså, på riktigt? 
    Varför överväger du ens att fortsätta träffa en sådan person?

God personlig hygien är åtminstone för mig ett absolut skall-krav. 

Exakt, annat finns inte!
  • Anonym (Frågande)

Upptäcker man inte att någon luktar skit redan första gången man träffar dem? TS måste ju ha gjort detta med har tydligen tyckt att dejtens sociala markörer är viktigare. Jag själv skulle aldrig ha TS förhållningssätt. Är det vanligt att kvinnor och män accepterar dålig hygien hos sin partner?

• Eurydike

Dålig hygien klarar jag bara inte av. Anledningen till det är att jag lätt får kräkningar äckliga lukter, förutom att jag inte förstår varför någon frivilligt vill gå runt och lukta illa.

• Anonym (prata)

Berätta för honom...han kanske inte förstår att han luktar och blir tacksam över att få veta och börjar duscha oftare! 

• Eurydike

Jag satt bredvid en man som luktade illa en gång. Det var ute på en restaurang och till slut blev jag tvungen att dra därifrån mitt i maten, innan jag ätit upp. När jag väl kom ut fick jag kräkning på kräkning och höll på att spy i en buske 🤢

• Anonym (Maria)

Hur gör man nu? Jag skulle nog sluta träffa den mannen. 

Har inte tid med folk som måste läras upp. 

• Anonym (Blä)

Nä men fy, antingen får du ju prata allvar med honom och ge honom EN chans, eller gå vidare. 

Fine, jag duschar inte heller varje dag, men tvättar ansiktet, runt nacken, byst, armhålor och underlivet varje kväll om jag inte duschar (är just nu i spädbarnsträsket och dusch är ibland ett för stort projekt) så jag inte börjar lukta. 

Hade aldrig accepterat att min dejt inte skötte sin hygien. Nu har jag sambo och visst kan man slappna av lite mer i ett fast förhållande, så om han luktar lite, lite svett när vi bara går hemma och jäser eller grejar i trädgården bryr jag mig inte. Men när man dejtar är man väl lite extra mån om att vara hel och ren?! Tänk då hur sunkig den här mannen blir när han blir lite mer bekväm i relationen? Urk. 

Träffade en kille en gång som när vi efter en lyckad dejt gick hem till mig visade sig ha sparat en del mysiga kånkelbär för mig att upptäcka... Kan säga att det inte blev något mer efter det! 

• Anonym (prata)
    Eurydike skrev 2025-03-25 10:08:59 följande:

Jag satt bredvid en man som luktade illa en gång. Det var ute på en restaurang och till slut blev jag tvungen att dra därifrån mitt i maten, innan jag ätit upp. När jag väl kom ut fick jag kräkning på kräkning och höll på att spy i en buske 🤢

Som pendlare på fulla pendeltåg vänjer man sig vid att folk luktar....olika. Ibland får man andas genom sin halsduk och vända sig åt rätt håll så att säga.
  • Eurydike
    Anonym (prata) skrev 2025-03-25 10:36:31 följande:
    Som pendlare på fulla pendeltåg vänjer man sig vid att folk luktar....olika. Ibland får man andas genom sin halsduk och vända sig åt rätt håll så att säga.
    Ja, jag åkte mycket tunnelbana en period och då var det inget problem att andas genom halsduken eller så. Men just när man sitter och äter är det svårt att täcka för näsan och munnen.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (prata) skrev 2025-03-25 10:07:44 följande:

Berätta för honom...han kanske inte förstår att han luktar och blir tacksam över att få veta och börjar duscha oftare! 

Hur kan man inte förstå att man luktar skit om man bara duschar en gång per vecka? Det flesta människor luktar skit efter att ha svettats efter en natts sömn. Jag skulle aldrig sätta på mig nytvättade kläder om jag kände mig smutsig eller om jag inte luktade fräscht.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Frågande) skrev 2025-03-25 14:45:18 följande:
    Hur kan man inte förstå att man luktar skit om man bara duschar en gång per vecka? Det flesta människor luktar skit efter att ha svettats efter en natts sömn. Jag skulle aldrig sätta på mig nytvättade kläder om jag kände mig smutsig eller om jag inte luktade fräscht.
    Jag är förvånad att så många reagerar i den här tråden, i de flesta hygientrådar får man höra att man är övernitisk om man tar en 5 minuters dusch dagligen. En del säger att det dessutom är dåligt för hyn 

Personligen vill jag gärna duscha dagligen pga svett och dylikt. En tvättlapp på väl valda ställen gör inte jobbet.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Maria) skrev 2025-03-25 14:55:19 följande:
    Jag är förvånad att så många reagerar i den här tråden, i de flesta hygientrådar får man höra att man är övernitisk om man tar en 5 minuters dusch dagligen. En del säger att det dessutom är dåligt för hyn 

Personligen vill jag gärna duscha dagligen pga svett och dylikt. En tvättlapp på väl valda ställen gör inte jobbet.
    Sant allt!

Jag känner mig hellre varm och ren och att hyn får sig en törn...mycket kost och annat i vardagen påverkar hyn också.

En dusch är ju så skön! 🤗
Svar på tråden Hygien