• Anonym (Knut)

Är det vanligt att tjejer har extremt bekräftelse behov?

Jag är kille 26 år. Dejtat en tjej nån månad nu. Det känns bra förutom att hon har ett extremt bekräftelse behov. Hon klarar inte tre dagar utan vi hörs. Vi har inte pratat om oss så vi är inte ihop. Vi har setts några få gånger. 

Vi skriver några mess om dagen, allt känns bra. Sen skicka hon häromdagen och jag jobbade, bilmekaniker. Jag kan inte släppa allt och svara på några minuter. Ligger ju liksom i en motorhuv och grejar. Tar upp telefonen först vid lunch och då har hon skickat flera meddelanden. Hon undrar varför jag inte svarar och om jag inte vill ses mer så lär det bättre jag skriver det. Jag lugnade henne och förklarade att jag har mkt på jobbet bara. Vi sågs i lördags och allt va bra. Sen i söndags åker jag hem från henne och ska på kalas med släkten. Kommer hem kl 20 och har tvätt. Lägger mig på soffan och somnar ifrån allt. På morgonen har jag flera meddelanden där hon skriver att hon vill att jag berättar om jag bara leker med henne. Jag leker inte med henne. Men jag förstår inte mig alls på denna hysterin. Jag svarar alltid annars men just nu är det sjukt mkt vilket jag sagt. Är detta ett vanligt beteende hos tjejer ? Panikslagen. Man tappar ju intresset direkt nästan.

• Svar på tråden Är det vanligt att tjejer har extremt bekräftelse behov?
  • Anonym (Jessica)

Men iallafall i början, märkligt annars . De killar jag varit med har skickat hela dagarna. 

• Anonym (Jessica)

Så jag fattar att hon blir osäker ;)

• Anonym (Knut)
    Anonym (Jessica) skrev 2025-04-04 16:47:47 följande:
    Hur du avslutade med henne? Det vet du väl själv. Jag sa hur du inte borde göra , dvs bara dissa och inte svara henne mer. Det mest hemska man kan göra mot en känslig tjej 
    Ja men du vet ju inte hur jag gjort. Du dömmer mig innan du ens vet. Du har kastat ganska mkt skit på mig utan att du ens vet. Du behöver inte skriva till mig vad jag borde göra när du inte har en aning om vad jag gjort och inte gjort. Du skrev här innan du ens läst tråden från början. Men skriva likt en 13 åring går bra. Kommentera pittinutt osv. Du skriver jag är närmare 30 inte 14. Det är ju bara du som sitter i sandlådan här. Lägger kungen mer tid på dig nu. Tack o hej 
  • Anonym (Knut)
    En glad tjej skrev 2025-04-04 16:36:40 följande:
    Nu är jag 20 år äldre men jag hade inte sett dig seriös om du hört av dig var tredje dag. Jag var ihop med en kille innan som sa att han inte behövde höra ifrån mig varje dag, han sa att han visste var jag var. Det fungerade inte för mig, jag ville ha mer.

Jag inbillar mig att känns det rätt vill man höras varje dag, inte var tredje dag. Tack och lov träffade jag en ny man med samma behov som jag. Han vill höras varje dag och även träffas så mycket som möjligt. 
    Du har missförstått. Det var efter att vi sågs ute på krogen första gången som det tog 3 dagar innan jag hörde av mig till henne. Sedan hördes vi absolut varenda dag. Jag var otydlig där. 

Jag skrev var dag mellan 3-7 meddelanden ungefär när vi börjat skriva. Jag gillar knte snapp chattade utan vi har mer haft ett litet "brevväxlande" skrivit länge meddelanden. Därav färre. Betyder inte att jag var mindre intresserad. Tvärtom 
  • Anonym (H)
    Anonym (Jessica) skrev 2025-04-04 16:50:13 följande:

Är man kär så hörs man väl hela dagarna, skriver hela tiden. Ja även efter flera år hörs man flera ggr om dagen. 

Tror vissa bara tror att de är kära, är man det på riktigt blir man ju helt upp över huvudet galen i personen och kan inte vänta så länge på o ha kontrakt ens. Det är det enda man vill. 

Folk kanske jobbar och har vänner också. Du kan inte använda dig själv som norm. 
  • Teresse7
    Anonym (Jessica) skrev 2025-04-04 16:50:13 följande:

Är man kär så hörs man väl hela dagarna, skriver hela tiden. Ja även efter flera år hörs man flera ggr om dagen. 

Tror vissa bara tror att de är kära, är man det på riktigt blir man ju helt upp över huvudet galen i personen och kan inte vänta så länge på o ha kontrakt ens. Det är det enda man vill. 

Det finns dom som faktiskt är kära utan att höras hela dagarna. Du kan inte utgå ifrån att alla är som du. 
  • En glad tjej
    Anonym (Knut) skrev 2025-04-04 17:40:36 följande:
    Du har missförstått. Det var efter att vi sågs ute på krogen första gången som det tog 3 dagar innan jag hörde av mig till henne. Sedan hördes vi absolut varenda dag. Jag var otydlig där. 

Jag skrev var dag mellan 3-7 meddelanden ungefär när vi börjat skriva. Jag gillar knte snapp chattade utan vi har mer haft ett litet "brevväxlande" skrivit länge meddelanden. Därav färre. Betyder inte att jag var mindre intresserad. Tvärtom 
    Hur är det nu då? Jag har inte läst hela tråden men du verkar ha tid att skriva mycket här vilket ändå tyder på att du har tid att vara skriv digitalt. Jag tror att tjejen känner sig osäker, helt enkelt. Osäker på dina känslor och intentioner. Har ni pratat om det? Kommunikation är a och o. 
  • Anonym (Knut)
    En glad tjej skrev 2025-04-05 09:25:02 följande:
    Hur är det nu då? Jag har inte läst hela tråden men du verkar ha tid att skriva mycket här vilket ändå tyder på att du har tid att vara skriv digitalt. Jag tror att tjejen känner sig osäker, helt enkelt. Osäker på dina känslor och intentioner. Har ni pratat om det? Kommunikation är a och o. 
    Ännu en paj kastad av någon som inte läst tråden man kastar en paj just in case att den träffar. Tack för det

Vi hördes så som jag beskrev innan men hon blev arg och började spåra ur mot mig. Hon krävde plötsligt svar på direkten. Hennes beteende ändrade sig. Hon anklagade mig för en massa saker. Tryckte ner mig rent av. För att jag inte kunde svara på direkten. Jag har tid att skriva men som jag skrivit så jobbar jag som bilmekaniker och ligger jag i en motorhuv så är det lite svårt att svara direkt. Jag förklarade detta för henne och att jag skulle hjälpa min familj med lite saker som var angeläget och att jag svarar så snabbt jag kan. Hon fann sig inte i detta utan blev helt hysterisk, vilket gjorde mig ledsen och stressad. 
  • En glad tjej
    Anonym (Knut) skrev 2025-04-05 09:40:21 följande:
    Ännu en paj kastad av någon som inte läst tråden man kastar en paj just in case att den träffar. Tack för det

Vi hördes så som jag beskrev innan men hon blev arg och började spåra ur mot mig. Hon krävde plötsligt svar på direkten. Hennes beteende ändrade sig. Hon anklagade mig för en massa saker. Tryckte ner mig rent av. För att jag inte kunde svara på direkten. Jag har tid att skriva men som jag skrivit så jobbar jag som bilmekaniker och ligger jag i en motorhuv så är det lite svårt att svara direkt. Jag förklarade detta för henne och att jag skulle hjälpa min familj med lite saker som var angeläget och att jag svarar så snabbt jag kan. Hon fann sig inte i detta utan blev helt hysterisk, vilket gjorde mig ledsen och stressad. 
    Jag har inte tid att läsa allt, kastar verkligen ingen paj, bara undrar.

Antar att du brutit med henne? Hon låter väldigt omogen, jobbet går ju före kommunikation med partners.
  • Anonym (Knut)
    En glad tjej skrev 2025-04-05 09:51:25 följande:
    Jag har inte tid att läsa allt, kastar verkligen ingen paj, bara undrar.

Antar att du brutit med henne? Hon låter väldigt omogen, jobbet går ju före kommunikation med partners.
    Ja ursäkta men jag har fått så många pajer här så jag är nog lite känslig bara. Många har svarat bra svar också såklart.

Vi hade en inplanerad dejt när hon började balla ur. Jag försökte lugna henne. Men hon blev bara arg. Sen körde hon silence treatment innan dejten. När hon sedan frågade om vi skulle ses som planerat förklarade jag att det nog var bäst vi avslutade. Jag ville hellre ta följderna på Telefon än att skriva men hon vägrade.så det blev inget bra. Men jag gjorde mitt bästa. Hon har skrivit på fyllan. Mindre kul. Hon skrev och bad om ursäkt morgonen efter. Jag svarade bara att det var lungt. 
    Sedan har hon  skrivit i veckan och frågat hur jag mår. Jag tog då beslutet att inte svara. Vilket känns skitlågt men jag tror det är det bästa. Jag vill inte vara ett svin mot henne men jag har verkligen försökt göra allt så bra jag förmår. 
  • En glad tjej
    Anonym (Knut) skrev 2025-04-05 10:12:06 följande:
    Ja ursäkta men jag har fått så många pajer här så jag är nog lite känslig bara. Många har svarat bra svar också såklart.

Vi hade en inplanerad dejt när hon började balla ur. Jag försökte lugna henne. Men hon blev bara arg. Sen körde hon silence treatment innan dejten. När hon sedan frågade om vi skulle ses som planerat förklarade jag att det nog var bäst vi avslutade. Jag ville hellre ta följderna på Telefon än att skriva men hon vägrade.så det blev inget bra. Men jag gjorde mitt bästa. Hon har skrivit på fyllan. Mindre kul. Hon skrev och bad om ursäkt morgonen efter. Jag svarade bara att det var lungt. 
    Sedan har hon  skrivit i veckan och frågat hur jag mår. Jag tog då beslutet att inte svara. Vilket känns skitlågt men jag tror det är det bästa. Jag vill inte vara ett svin mot henne men jag har verkligen försökt göra allt så bra jag förmår. 
    Du gjorde rätt som avslutade. Man ska bli glad och fyllas av energi när man dejtar någon, inte bli dränerad. Lycka till I fortsättningen.
  • Anonym (Knut)
    En glad tjej skrev 2025-04-05 10:39:09 följande:
    Du gjorde rätt som avslutade. Man ska bli glad och fyllas av energi när man dejtar någon, inte bli dränerad. Lycka till I fortsättningen.
    Tack.
  • Anonym (H)
    Anonym (Knut) skrev 2025-04-05 10:12:06 följande:

Du verkar vettig och mogen, till skillnad från den här tjejen och vissa som skriver i tråden. Du har agerat klokt och har inte gjort något fel. 

Det finns alla sorter på ett nätforum, inklusive personer som antagligen fungerar precis som den här tjejen. Personer som är manipulativa inser det oftast inte själva utan anser förstås att de har rätt att bete sig så. 

Jag har själv blivit utsatt för en man med en personlighetsstörning och det lärde mig att vara uppmärksam på manipulativt beteende och andra varningssignaler. 

Jag får rysningar av det du beskriver. Det behöver absolut inte vara så illa som i mitt fall, jag har blivit stalkad av den mannen i många år nu, men vissa beteenden ska man alltid undvika. 

Många människor är naiva när det gäller sådant, vilket är naturligt eftersom normala människor inte fungerar så, men du verkar ha en bra magkänsla och den ska du vara rädd om. Börja inte tveka för att en del skriver en massa skit här. Vissa gör det ändå bara för att provocera. 

• Anonym (Paff)

Nej. Det är inte normalt. 
    Vad är det som har gått fel med folk? På riktigt?

Jag är förbjuden att ha tillgång till min mobil under arbetstid såvida det inte är  AKUT och livshotande. (tjöst kjamiz är barnsligt och inte livshotande)

Tänk ni idioter. Läkare opererar er för akut skotthål i buken men jösses hans FRU behöver få en kjamiz! annars "DÖR" hon medans en människa ligger där OCH PÅ RIKTIGT DÖR!

Vad i helvete har gått fel!? Folk är helt sinnes rubbade nu för tiden.

Svar på tråden Är det vanligt att tjejer har extremt bekräftelse behov?