• Anonym (Frannie)

Dejtar en ”jämställd” man - ont i magen

Jag har dejtat en man i drygt två månader, vi båda är i medelåldern. Han barnlös, jag är ensamstående till tre barn på heltid. Vi är vänner på Facebook och jag börjar irritera mig på all skit han lägger ut.
    Han utger sig för att vara för jämställdhet, kvinnofrågor och att ta sitt ansvar som man. Men i min relation till honom matchar det inte.
    Han är inte särskilt nyfiken eller stöttande i hur det är att vara singelmamma, han vet att jag har och har haft det väldigt jobbigt med ett av barnen, så pass att jag kraschat några gånger. Inte heller det är han nyfiken på eller omtänksam kring, även fast jag kan ha haft ett möte med skola eller BUP och att jag tycker det är jobbigt.
    När vi har sex är det noll förspel.
    När vi ses gör han ingenting fint för mig, som att få mig att känna mig välkommen hos honom och tex bjuda på mat, fast jag gör det för honom.
    Han säger snarare att jag ska kasta ut mina barn så vi kan vara hos mig, eftersom det är mysigare hos mig och han inte ens har en ordentlig säng. På skämt, självklart, men ändå.
    Allt det här börjar skava och jag spyr på hur han vill få sig själv att framstå. Det känns som att han inte ser mig alls.
  • Svar på tråden Dejtar en ”jämställd” man - ont i magen
  • Anonym (Me)

Han säljer väl in sig , de gör ju alla som vill nå ett mål,
    Män kan ju inte va sig själva idag jobbande känslo kalla,
    Kvinnor säljer ju in sig som glada roliga nyfikna!

• Anonym (Gå inte på det)
    Anonym (Me) skrev 2025-03-25 22:29:19 följande:

Tror "Glad, rolig och nyfiken" är helt ok, men från ett kvinnligt perspektiv vill jag varna män för kvinnor som beskriver sig själva som "mystiska". Ser du det så spring iväg. Att du är större och starkare än henne är bara en falsk trygghet. Spring iväg! fly! reträtt! 
  • Anonym (())
    Anonym (Gå inte på det) skrev 2025-03-25 23:18:51 följande:
    Tror "Glad, rolig och nyfiken" är helt ok, men från ett kvinnligt perspektiv vill jag varna män för kvinnor som beskriver sig själva som "mystiska". Ser du det så spring iväg. Att du är större och starkare än henne är bara en falsk trygghet. Spring iväg! fly! reträtt! 
    Finns det kvinnor som ens beskriver sig själva med det ordet? Det var inte så lite  pretentiöst det. Håller med om att undvika såna typer, oavsett kön. Låter mest som personer med kontrollbehov som vill köra en massa tröttsamma psykologiska spel med en. Typ "du vet aldrig var du har mig, blink blink". Urk!
    Anonym (Malja) skrev 2025-03-25 21:53:29 följande:
    Fattar inte riktigt varför det här inlägget blev så nedröstat. Det stämmer ju, finns massa killar som låtsas vara så jäkla fina i sina åsikter men sen visar sig vara något helt annat i verkligheten. 
    För att när någon klagar på woke...även om det så är "fejk woke"... så går alla i taket. Många är väldigt beskyddande kring sin värdesignalering.
  • Anonym (Koppling?)
    Anonym (Nike) skrev 2025-03-25 20:38:01 följande:
    Tror det också. Tror att om någon känner ett behov av att berätta saker som borde vara självklara hos en människa så tyder det på motsatsen.

Exv människor som kallar sig själv för "snäll"
    Haha, ja, eller klassiker : ?ogillar drama? , vilket oftast visar sig vara en person som dras till drama som fluga till socker, när hon inte orsakar det själv av ren uttråkning 
  • Anonym (Me)
    Anonym (Gå inte på det) skrev 2025-03-25 23:18:51 följande:
    Ga men glad rolig nyfiken, brukar ju försvinna i förälskelse fasen sen, sen blir de bitter kontrollerande tant, som vill va som social medier, 
    Anonym (()) skrev 2025-03-25 23:29:47 följande:
    Finns det kvinnor som ens beskriver sig själva med det ordet? Det var inte så lite  pretentiöst det. Håller med om att undvika såna typer, oavsett kön. Låter mest som personer med kontrollbehov som vill köra en massa tröttsamma psykologiska spel med en. Typ "du vet aldrig var du har mig, blink blink". Urk!
    Det finns åtminstone en. Hon är väldigt snygg och....för att göra en lång historia kort, karlar är dumma i huvudet.
  • Anonym (Nike)
    Anonym (Me) skrev 2025-03-25 22:29:19 följande:

Är män "jobbande känslokalla"?

Det håller jag inte med om. Förväxla inte psykopater med män.
  • Anonym (Jonny)
    Anonym (Gå inte på det) skrev 2025-03-25 23:35:59 följande:
    För att när någon klagar på woke...även om det så är "fejk woke"... så går alla i taket. Många är väldigt beskyddande kring sin värdesignalering.

Jag klagade på att män fejkar att de är woke, feministiska m.m. för att få brudar. Det är så jäkla fult att låtsas va något man inte är. På FL är det tydligen värre att påpeka sånt. Många män som kände sig utpekade och kränkta direkt, eller har svårt att tolka texter.

Personligen tycker jag handling visar mer än ord. Men det är jag det!

• Anonym (Jonny)
    Anonym (Malja) skrev 2025-03-25 21:53:29 följande:
    Fattar inte riktigt varför det här inlägget blev så nedröstat. Det stämmer ju, finns massa killar som låtsas vara så jäkla fina i sina åsikter men sen visar sig vara något helt annat i verkligheten. 
    Tack! En som fattar vad jag menade.
  • Anonym (Henny)
    Anonym (Frannie) skrev 2025-03-25 08:01:31 följande:
    Dejtar en ?jämställd? man - ont i magen Jag har dejtat en man i drygt två månader, vi båda är i medelåldern. Han barnlös, jag är ensamstående till tre barn på heltid. Vi är vänner på Facebook och jag börjar irritera mig på all skit han lägger ut.
    Han utger sig för att vara för jämställdhet, kvinnofrågor och att ta sitt ansvar som man. Men i min relation till honom matchar det inte.
    Han är inte särskilt nyfiken eller stöttande i hur det är att vara singelmamma, han vet att jag har och har haft det väldigt jobbigt med ett av barnen, så pass att jag kraschat några gånger. Inte heller det är han nyfiken på eller omtänksam kring, även fast jag kan ha haft ett möte med skola eller BUP och att jag tycker det är jobbigt.
    När vi har sex är det noll förspel.
    När vi ses gör han ingenting fint för mig, som att få mig att känna mig välkommen hos honom och tex bjuda på mat, fast jag gör det för honom.
    Han säger snarare att jag ska kasta ut mina barn så vi kan vara hos mig, eftersom det är mysigare hos mig och han inte ens har en ordentlig säng. På skämt, självklart, men ändå.
    Allt det här börjar skava och jag spyr på hur han vill få sig själv att framstå. Det känns som att han inte ser mig alls.
    Kolla upp hur det ser ut bakåt, med hans tidigare relationer. Gissar att det har varit samma visa då också.

Man ska gå på vad folk gör, inte vad de säger. Tyvärr är det nog svårt att ändra honom, han kanske inte bryr sig om andra än sig själv så mycket över huvud taget.

Det handlar inte om woke, det handlar om att se andra människor överhuvudtaget och att segla under falsk flagg. 

Mpnga kan visa upp en putsad fasad på sociala medier, men det här är ganska grovt.
  • Core

Det låter väl helt enkelt inte som att ni är en match made in heaven? Folk som rantar sociala medier har jag svårt för överlag, hycklare eller ej.

Vad gäller dina barn från en tidigare relation ser jag inte hur han har ett jämnställdhetsansvar i även om han låter som en dryg ögontjänare.

• Anonym (Henny)
    Core skrev 2025-03-26 16:32:07 följande:

Det låter väl helt enkelt inte som att ni är en match made in heaven? Folk som rantar sociala medier har jag svårt för överlag, hycklare eller ej.

Vad gäller dina barn från en tidigare relation ser jag inte hur han har ett jämnställdhetsansvar i även om han låter som en dryg ögontjänare.

Den nye mannen ville t.ex. att barnen skulle flytta hemifrån för att han skulle få vara ensam med modern. Han måste ju förstå att mamman har ett ansvar för barnen, utan att han själv behöver ta över det ansvaret.

På hela beskrivningen av honom så låter han helt enkelt självisk. Synd om den kvinna som bli ihop med honom i framtiden.
  • Anonym (())
    Anonym (Gå inte på det) skrev 2025-03-26 07:00:18 följande:
    Det finns åtminstone en. Hon är väldigt snygg och....för att göra en lång historia kort, karlar är dumma i huvudet.
    Ja, att låta sig luras av en simpel yta är ju genomkorkat om något. Den intelligensbefriande Halo-effekten som ofta kommer av att tänka med pillevinken istället för med hjärna och förnuft Solig
  • Anonym (L)

Man ska alltid se upp med människor som försöker framställa sig själva på ett visst sätt. En person som verkligen ÄR på ett vis har inget behov av att hela tiden hävda det. 

Det finns både kvinnor och män som hävdar att de är jämställda men som definitivt inte är det i handling och det är det enda som räknas. 

Svar på tråden Dejtar en ”jämställd” man - ont i magen