Dejtar en ”jämställd” man - ont i magen
Jag har dejtat en man i drygt två månader, vi båda är i medelåldern. Han barnlös, jag är ensamstående till tre barn på heltid. Vi är vänner på Facebook och jag börjar irritera mig på all skit han lägger ut.Han utger sig för att vara för jämställdhet, kvinnofrågor och att ta sitt ansvar som man. Men i min relation till honom matchar det inte.
Han är inte särskilt nyfiken eller stöttande i hur det är att vara singelmamma, han vet att jag har och har haft det väldigt jobbigt med ett av barnen, så pass att jag kraschat några gånger. Inte heller det är han nyfiken på eller omtänksam kring, även fast jag kan ha haft ett möte med skola eller BUP och att jag tycker det är jobbigt.
När vi har sex är det noll förspel.
När vi ses gör han ingenting fint för mig, som att få mig att känna mig välkommen hos honom och tex bjuda på mat, fast jag gör det för honom.
Han säger snarare att jag ska kasta ut mina barn så vi kan vara hos mig, eftersom det är mysigare hos mig och han inte ens har en ordentlig säng. På skämt, självklart, men ändå.
Allt det här börjar skava och jag spyr på hur han vill få sig själv att framstå. Det känns som att han inte ser mig alls.