• Anonym (Mea)

Hyresvärden lovade fiber. Backar nu, vad gäller?

Hyr ett parhus av en privat hyresvärd. Fick ett par veckor sedan en förfrågan från hyresvärden om vi ville ha fiber. Var vi intresserade skulle hon bekosta det. Det kom med ett krav om att vi var tvungna att ha Telias abonnemang. Vi tackade ja till detta. Hyresvärden bekräftade då att hen skulle beställa fiber till oss. Hela  konversationen har skett skriftligt. 

I dag har hyresvärden ändrat sej. Vi fick ett mail om att hon tycker det blir för dyrt att dra in till oss. De andra hyresgästerna som hyr det andra parhuset i samma hus som oss kommer få fiber, men vi blir som sagt utan. 

Får man göra som hyresvärden gjort? Hon lovade oss fiber och har nu ändrat sej. Jag har inte svarat på hennes mail än. Borde inte det vara avtalat och som dessutom finns skriftligt vara bindande? Kan jag kräva att hon drar in fiber?

• Svar på tråden Hyresvärden lovade fiber. Backar nu, vad gäller?
  • Kalle Johansson

Ring en advokat! Man brukar väl få en timma gratis juridisk rådgivning. Alt ring en konsumentvägledare.

Har personligen ingen erfarenhet. Bor i egen fastighet på landet.

Nu har jag tröttnat på elbilar och söker istället en gammal klassiker: https://www.karl-webmaster-johansson.top
  • Studentpappa

Steg ett bör väl vara att påtala att ni var överens och hon lovat er att installera fiber, så det har ni ett avtal om utan reservationer för kostnaden? 

Stå på er kring det först innan ni börjar bråka med jurister.

Ride it like you stole it
Svar på tråden Hyresvärden lovade fiber. Backar nu, vad gäller?