• Anonym (En sårad man)

Min fru pratar med någon annnan, och raderar sms

Hej, jag behöver prata av mig. Jag behöver råd. Och jag skriver här för att jag vågar inte prata med mina nära och kära, då jag vill inte att min relation med min fru ska bli dömd. 

vi har två barn ihop och vi har vart tillsammans sedan 2020. 

Vi har haft ganska mycket tjafs senaste tiden, och det har vart mycket om det intima och närhet. Och det är jag som påpekar det hela tiden att det finns ingen passion, finns ingen glöd hemma. Jag har sagt flera ggr att jag saknar ditt gamla jag, det jag blev kär i. Jag är absolut inte lat av mig, det är jag som lagar maten varje dag, inhandlar och skulle nästan våga säga att det är jag som städar mest. Hon tar dock mer om barnen speciellt på morgonen till dagis och läggdags. 

Men nu till det riktiga då, för några dagar sedan så blev jag lite nyfiken på hennes telefon, för jag har känt av lite mer distansering från henne. Och jag gick in på den och tryckte på SMS på hennes iPhone och där kan man se senast raderade SMS. Jag går in och där läser jag att hon har skrivit till en man, tyvärr för min information som jag kunde mota så var det väldigt kort, men killen som hon skriver med hade skrivit, hej varför svarar du inte , jag blir orolig älskling. och hon hade svarat att han ska vara lugn, kolla jag svarar dig visst. 

Men sen gick jag in på senast raderade bilder, och där ser jag 4 stycken screenshot som hon hade skickat till sin kusin. Och där var det fyra bilder på chat historik mellan min fru och den där killen. och där står det att han älskar henne , att han har pratat med sin mamma om min fru, och han tänker på henne. Och min fru har svarat med att hon också tänker på honom på dagarna, och saknar honom. 

som ni förstår så är jag helt tagen här! 

så jag testar henne lite senare på kvällen och frågar henne om vad som har hänt oss, att det känns som något blockar oss. att det känns ibland som om att hon träffar någon annan. Jag kollar henne i ögonen och hon säger nej. Så jag frågar igen om hon kanske pratar med någon annan och hon säger fortfarande nej. Och detta test gjorde jag även för 7 dagar sedan att jag tog henne och kollade henne i ögonen och hon lovade och allt detta. 

till slut så sa jag hans namn och jag vet att dom pratar. Och hon blev helt skräck jagad. 
    Hon började direkt med att säga att han är dum i huvudet den där killen, att dom är arbetskollegor, fast han jobbar på golvet och hon på kontoret. Och att han är helt sjuk som skrivit allt detta med älska och att hans mamma vet att dom pratar. Så hon skyller ju allt på honom. Hon menar att hon var bara snäll och har sagt flera gånger till honom att hon är gift och det kommer aldrig bli något mellan dom. Hon säger även att hon skickade dom 4 screenshot till sin kusin för att visa vilken jobbig situation hon har hamnat med denna killen. 
    Jag sa till henne att detta är otrogenhet, och hon bekräftade att det är otrogenhet och hon är jätte ledsen och lovar att dom har aldrig rört varandra, att det har endast vart SMS och det är han som har blivit jätte kär i henne, och att hon medger att hon har flörtat med honom. Hon säger samtidigt att hon behövde prata med någon eftersom vi har haft så mycket tjafs. Och hon behövde få något från någon. 

Jag sa till henne direkt att jag kommer inte kunna acceptera detta och hon får hitta en ny Lägenhet. Jag sa till henne att jag ser henne som smuts nu. 

Hon visade direkt ånger och grät i floder, och sa snälla förlåt flera gånger. Hon sa snälla lämna mig inte och hon lovar hon kommer göra allt för att jag ska få tillbaka tilliten igen. Jag stod på mig och sa nej att hon måste flytta ut och vi får lösa sen hur vi gör med barnen. Hon sa att hon vägrar, hon vägrar röra på sig för hon säger att hon kommer kämpa varje sekund för att jag ska lita på henne igen. 

jag blev så arg , så dagen efter vid 09 på morgonen så åker jag till hennes jobb som är ett lager där dom producerar stora saker till bland annat Volvo, inhängnat område. Jag åker igenom grindarna som endast behöriga får köra in i, letar efter killen men hittar ej honom. Jag tar bild på byggnaden och skickar till min fru och visar att jag är på hennes arbetsplats och hon blev stressad och kom ut. Hon sa direkt förlåt igen och kramade mig, men jag sa till henne att det finns två alternativ, första är att du hämtar ut den killen så jag får prata med honom eller andra alternativet är att jag går in och släpar ut honom. Hon sa snälla åk hem flera gånger om, så till slut tröttnade jag, så jag ser längre bort en dörr som står i glänt och tar in chans att komma in i byggnaden, min fru springer efter mig och drar i mina kläder för att försöka stoppa mig. Men jag tar mig in, och när jag väl kommer in så säger hon, snälla stop, jag går till honom och hämtar honom men snälla var utanför grindarna så kommer han ut till dig. 

Jag går tillbaka till bilen som står utanför grindarna, efter 5 min väntan så kommer han. Jag går av bilen och frågar honom varför har skriver till min fru och hur nära dom har vart. Jag ser direkt på honom hur rädd han är, han säger förlåt och säger att inget har hänt, bara skrivits, jag tar tag i honom och ger honom en örfil, och hotar honom! 
    Jag blev skit arg. 

senare på kvällen efter barnen har lagts sig så försöker min fru säga förlåt tusen gånger igen och lovar att de har aldrig vart något fysiskt. Hon sa att hon bara kände sig ensam och ångrar allt. Hon sa att hon har blockat han överallt. 

Hon började smått komma mig nära, röra min arm, röra mitt ansikte. Och jag blev bara svagare och svagare för beröring. till slut så hade vi sex. och det var ett jävligt  bra sådan, mycket passion och allt det där. 

Men jag kan inte glömma, idag har jag bara vart helt nedstämd, vill egentligen att vi ska gå isär. För jag känner att detta kommer aldrig kunna reparera. Jag kommer alltid ha detta mot henne. Vilket jag har sagt till henne också att när vi bråkar så kommer jag ta detta mot ditt ansikte, jag kommer inte kunna hålla mig från att göra det. Så jag tycker vi bör göra slut, men hon vägrar och säger aldrig och hon ska visa mig att hon kan få mig att få tillbaka tilliten igen. 

jag vet inte vad jag ska göra, hon har ljugit och jag är helt förkrossad. 

• Svar på tråden Min fru pratar med någon annnan, och raderar sms
  • Anonym (M)
    Anonym (En sårad man) skrev 2025-03-27 09:10:37 följande:
    Det är verkligen sanningen , skulle uppskatta att du inte skrev så, för jag vill verkligen få råd, få uppmuntran vad som helst. Varje ord som jag har skrivits är verkligen sanningen. Varje lilla detalj. 
    Vem flyttade din bil?

jag blev så arg , så dagen efter vid 09 på morgonen så åker jag till hennes jobb som är ett lager där dom producerar stora saker till bland annat Volvo, inhängnat område. Jag åker igenom grindarna som endast behöriga får köra in i, l

Jag går tillbaka till bilen som står utanför grindarna, 

• Anonym (Erfaren)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-03-27 10:53:36 följande:
    Mitt ex var otrogen mot mig. Det blev en nytändning och allt blev bättre under många år. Men hon tog på sig allt och kompenserade för det. Hon gick inte i försvarsställning.

Sen hade hon inte hållit på och raderat SMS. Så det kanske är en annan sak här. Speciellt eftersom de fortfarande jobbar ihop.
    Alla tänker olika, jag tänker att om man fortsätter vara med någon som är otrogen så visar man på ett sätt att det är okej, och då är chansen mycket större att det kommer hända igen. Är man i ett förhållande och får intresse och känslor för någon annan. Vare sig det är sexuella eller emotionella intressen. Och gör ett medvetet val att vara otrogen så avslutar man med den man är i förhållande innan man träffar någon annan. Punkt slut. 
  • Anonym (LT)

De har ju bara skrivit? Inte ens nudes som jag förstår det?
    Det där går lätt att förlåta om man har intresse för det.

• Anonym (H)
    Anonym (LT) skrev 2025-03-27 13:00:46 följande:

De har ju bara skrivit? Inte ens nudes som jag förstår det?
    Det där går lätt att förlåta om man har intresse för det.

Bara skrivit? Han kallar henne älskling. De lär noh säkert ha legat också. Men klart de inte säger det.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (H) skrev 2025-03-27 11:05:33 följande:

Men det tog slut sen eller? Du skriver så iallafall. 

Det tog slut 10 år senare av andra anledning. Vi är fortfarande bra vänner idag.
  • Anonym (En sårad man)

Tack för många har svarat, jag det är nu natten till fredagen och denna händelse ägde rum i måndags när jag sa till henne att jag vet att någon slags kontakt har hänt. Det var på tisdagen som jag åkte till hennes jobb och tvingade ut honom genom henne. Hon trodde ju aldrig på mig när jag sa att hon hade 2 alternativ, men när hon märkte att jag gick in i byggnaden så förstod hon och då hämtade ut honom. 

Jag är i största chock, jag är mest ledsen och arg. Men samtidigt så blir jag på gott humör ibland. jag har en berg och dalbana. jag har sagt till henne att jag vill att hon ansöker om lägenhet och hon vägrar, hon säger att hon gör vad som helst för att det ska funka igen, hon säger att hon är medveten att det kommer ta lång tid tills jag kommer förlåta henne och vinna tillbaka tilliten. Och hon lovar verkligen att det har aldrig hänt någon fysik kontakt mellan dem. Hon säger verkligen hela tiden att han killen mår inte bra, att han direkt började säga älskling och allt detta väldigt snabbt. Och hon säger att hon har försökt avsluta det flera ggr men ville typ vara snäll och göra det på ett snällt sätt. 

Hennes anledning till att dom började prata med känslor , var att hon mådde inte bra och kände att hon ville prata med någon, att hon då var svag och tyckte på ngt sätt skönt att prata med någon som gav henne uppmärksamhet eller ngt sånt. Men att det aldrig någonsin har hänt något fysiskt eller ens träffats utanför jobb. Hon säger att hon ångrar sig hela tiden, och säger att det är vi 4a som gäller och har alltid gällt. Men jag kan inte sluta tänka på vad som skulle ha hänt om den här killen inte var så dum, så dum att skriva så fort att han har fått känslor för henne med att säga älskling och älskar dig, jag såg ju SMSen en del av det och hon sa ju aldrig detta till henne. Men jag tänker då om vad som skulle ha hänt om han var lite mer en riktig spelare som vet hur man pratar med tjejer på riktigt. 

Jag har sagt till henne att jag tycker hon är egoistiskt som har gjort så här och att hon inte vill flytta ut. Att hon använder känslor för komma mig nära för att visa att hon är villig att kämpa. Jag kan säga er, det är svårt. svårt att gå. Svårt att våga lita. För hela tiden som gör är att dom inte rört varandra, det är där hoppet finns. Även om det är skit äckligt allt annat. jag vet inte verkligen ! Jag vet att det är mitt beslut. men ni anar inte hur svårt det är att hålla det för sig själv, för jag vill inte prata med någon i min närhet för jag är rädd att bli dömd, att min relation blir dömd, att hon blir dömd. Jag kommer skämmas. 

• Anonym (En sårad man)
    Anonym (M) skrev 2025-03-27 11:46:27 följande:
    Vem flyttade din bil?

jag blev så arg , så dagen efter vid 09 på morgonen så åker jag till hennes jobb som är ett lager där dom producerar stora saker till bland annat Volvo, inhängnat område. Jag åker igenom grindarna som endast behöriga får köra in i, l

Jag går tillbaka till bilen som står utanför grindarna, 

Jag åkte in via grindarna och körde runt hela byggnaden, när jag gjorde det så såg jag en dörr som stod i glänt. Så jag memorera det. Och sen åkte jag mot grinden och tog bild och skicka till min fru, och då kom hon ut. Då stod vi innanför grinden med bilen, och jag försökte övertala henne att säga till henne de två alternativen. Men hon vägrade så jag, så jag gick in i bilen och körde den till den dörr öppningen och gick av och gick in. Men det var först då som hon förstod att jag är helt allvarlig just nu och kommer göra ngn skada. 
    Men hon kom sen till dörren som jag var innanför och sa, om du går ut nu så ropar jag ut honom, jag sa lovar du ? Så sa hon ja. Men du måste lova mig att vänta på han utanför grindarna. Och då tog jag bilen för att köra ut och vänta där på honom. 
  • Anonym (Äsch skilj dig)

Det där är inget att jobba på utan bara skilj dig. Faderskapstesta ungarna med.  

• Anonym (K)

Alla par har problem ibland så är det. Jag har varit med om liknande som du fast för mer än 30 år sedan och vi var också på väg att göra slut då. Min partner bönade och bad i flera veckor och eftersom vi hade småbarn så kände jag att jag inte ville kasta bort allt utan att ge det en chans. Det tog ett tag men sen kom jag över det och vi är fortfarande ett par, gifte oss för drygt 10 år sedan. 

Det är inte alltid så lätt i ett förhållande, det går upp och ner. Och mycket handlar om vad man orkar med att hantera, och vad kärleken klarar av. 

• Anonym (Miss X)
    Core skrev 2025-03-28 00:04:16 följande:

Snälla sluta skriv otrogenhet 

Precis, samma person igen som skriver fel på just detta ord.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Äsch skilj dig) skrev 2025-03-28 00:39:03 följande:

Det där är inget att jobba på utan bara skilj dig. Faderskapstesta ungarna med.  

Det sägs att man ska försöka ordentligt när man har barn tillsammans.
  • Anonym (H)

Om han vore så dum i huvudet hade hon väl inte fortsatt prata med honom.

Vissa otrogna verkar ha en tendens till att kasta skit på den kille/tjej de är efter, för att maskera allt. 

Har själv varit med om det. Träffade en kille som hade mig vid sidan av en annan (jag visste inget först). När jag började ana började han kasta skit på mig. Han skrev de här fula sakerna till mig (störd, äckel, idiot, luder, osv) när han umgicks med henne, allt för att hon inte skulle tro något. Stängde av sin mobil så inte jag skulle kunna kontakta honom medans de umgicks. Efteråt var han världens gulligaste. 

De gör allt för att dölja.

• Anonym (H)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-03-28 09:05:42 följande:
    Det sägs att man ska försöka ordentligt när man har barn tillsammans.

Kunde väl hon tänkt på innan! 

När man har barn är det väl ännu viktigare däremot att föräldrarna mår bra och har det bra! Barn märker sånt. 

Är själv uppvuxen i en familj där de var med varann för barnens skull, det sa de själva. Kändes skit. Höra deras tjafs hela tiden. Nej fy. 

• Anonym (H)

Sen att se hur pappa mådde dåligt hela tiden och var ledsen. Hemskt var det.

• Anonym (H)

Lita inte på henne ts. Och Hon är den som borde flytta för det är Hon som gjort snedsteget.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (H) skrev 2025-03-28 10:32:15 följande:

Kunde väl hon tänkt på innan! 

När man har barn är det väl ännu viktigare däremot att föräldrarna mår bra och har det bra! Barn märker sånt. 

Är själv uppvuxen i en familj där de var med varann för barnens skull, det sa de själva. Kändes skit. Höra deras tjafs hela tiden. Nej fy. 

Alla förhållanden har konflikter men om det leder till bråk är minst en av föräldrarna känslomässigt omogen. Då är det den personen eller båda som inte försöker. Man kan inte vara elak och hålla på. Man behöver lyssna och bekräfta varandras känslor.
  • Anonym (S)
    Anonym (Miss X) skrev 2025-03-28 05:37:29 följande:
    Precis, samma person igen som skriver fel på just detta ord.
    Tror inte man kan avgöra att det är samma person enbart utifrån ordet otrogenhet, det är ett inte helt ovanligt fel vissa begår. Ungefär som alkolist istället för alkoholist.

Men du kanske har identifierat andra kännetecken som gör att du tror att det är samma person.

Jag tolkar TS skrivspråk som att TS har svenska som andraspråk.
  • Anonym (En sårad man)

Nu har det gått ca 1 månad och lite till. 

Vi är fortfarande ett par, jag försöker gå vidare med detta och ge det en chans. Det är ett jobbigt val då jag har mina upp och nergångar och känner mig så patetisk att jag sväljer min moral, min självrespekt. Om ngn i min krets hade frågat mig innan detta som skede om vad jag skulle göra i en sådan situation så hade jag sagt att jag hade lämnat i samma sekund. Men det är svårare när det väl kommer till en. 

Hennes förklaring är så dum, men det är den hon ger, hon säger att hon kände sig ensam och svag i stunden, att jag inte lät henne få vara arg hemma, uttrycka sig utan att jag skulle säga till henne att sluta tjata och dylikt. Jag känner tyvärr inte igen mig till 100% i den frågan att jag har visat så, men det är så hon har känt och hon lovar och allt att det har aldrig skett något fysiskt i överhuvudtaget och det enbart var sms kontakt där dom pratade. 

Jag säger till henne att jag känner mig dum som kanske stannar och försöker gå vidare med detta, då jag känner min självrespekt och min gräns är nådd. Det tar på mig som fan. Vi får se om vi klarar oss ur denna storm eller inte. 

Men en sak jag just nu inte klarar av, är att om hon klagar på mig, och skulle höja rösten för att jag inte exempelvis gör något som skulle förväntas av mig, för det hände här om dagen och då blev jag arg och stack ut och ville lämna henne. Min stubin till tålamod just nu är 0 och just nu lever vi inte hälsosamt och jag förväntar mig just nu 10/10 i bemötande ifrån henne och uppmärksamhet och det är svårt för en person att kunna leverera det varje dag. Och det är det som jag tror kommer att kanske döda vår relation nu efter det hon gjorde, att mina förväntningar av henne ska vara 10/10 

Svar på tråden Min fru pratar med någon annnan, och raderar sms