• Anonym (Whattodo?)

Ska jag skicka en vänförfrågan?

Lång historia kort: Såg en man på stan som intresserade mig. Skulle gå fram till honom men när jag samlat mod var han borta. Kunde inte sluta tänka på honom så jag la en del detektivarbete på att hitta honom på sociala medier. Fann inte honom men hans kollega så jag tog kontakt berättade läget och sa att jag var intresserad av hans kollega. Han pratade med mannen jag var intresserad av och återkom sedan till mig med en länk till mannens instagram och sa att jag skulle ta kontakt där. 

Sagt och gjort jag skickade ett meddelande till honom MEN eftersom vi inte är vänner hamnar mitt meddelande i hans förfrågningar och han får ingen notis så vida han inte går in och specifikt tittar. 

Vad gör jag nu? Har gått 2 dagar och han har inte ens sett meddelandet. Så. Jag har tre alternativ. Antingen skickar jag en följdförfrågan på Instagram. Eller så frågar jag hans kollega om han meddelat mannen att jag skickat meddelande eller så väntar jag bara och hoppas att han går in och tittar.  Jag vill verkligen inte verka needy, desperat eller på men vill heller inte förlora den här chansen att få kontakt med honom. 

Så vad gör jag?

• Svar på tråden Ska jag skicka en vänförfrågan?
  • Anonym (Loppan)

Jag uppfattar det som att kollegan pratat med honom redan? Och fått tillåtelse att dela hans Instagram?

Då är det väl inte konstigt om du skickar en följdförfrågan?

• Anonym (Whattodo?)
    Anonym (Loppan) skrev 2025-03-29 00:48:15 följande:

Jag uppfattar det som att kollegan pratat med honom redan? Och fått tillåtelse att dela hans Instagram?

Det stämmer. Men kollegan sa också "här får du hans Instagram så du kan skriva till honom". 
  • Zoegazz

Herregud vad desperat att leta upp någons kollega bara för du sett någon du tycker är snygg för att få kontakt. Läskigt beteende. 

• EnAnonumius
    Anonym (Whattodo?) skrev 2025-03-29 00:33:12 följande:
    Ska jag skicka en vänförfrågan?

Lång historia kort: Såg en man på stan som intresserade mig. Skulle gå fram till honom men när jag samlat mod var han borta. Kunde inte sluta tänka på honom så jag la en del detektivarbete på att hitta honom på sociala medier. Fann inte honom men hans kollega så jag tog kontakt berättade läget och sa att jag var intresserad av hans kollega. Han pratade med mannen jag var intresserad av och återkom sedan till mig med en länk till mannens instagram och sa att jag skulle ta kontakt där. 

Sagt och gjort jag skickade ett meddelande till honom MEN eftersom vi inte är vänner hamnar mitt meddelande i hans förfrågningar och han får ingen notis så vida han inte går in och specifikt tittar. 

Vad gör jag nu? Har gått 2 dagar och han har inte ens sett meddelandet. Så. Jag har tre alternativ. Antingen skickar jag en följdförfrågan på Instagram. Eller så frågar jag hans kollega om han meddelat mannen att jag skickat meddelande eller så väntar jag bara och hoppas att han går in och tittar.  Jag vill verkligen inte verka needy, desperat eller på men vill heller inte förlora den här chansen att få kontakt med honom. 

Så vad gör jag?

Det finns ett fjärde alternativ..
    Du skickar en vänförfrågan till honom, i stället för att skicka mess som hamnar under "förfrågningar". Du hävdar ju att du är intresserad av honom...

Alltså killens kollega är inte ett alternativ alls längre, det är ju knappast hans jobb att förmedla åt dig fler gånger än en, till killen du är intresserad av.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Mannen)
    Zoegazz skrev 2025-03-29 07:37:07 följande:

Herregud vad desperat att leta upp någons kollega bara för du sett någon du tycker är snygg för att få kontakt. Läskigt beteende. 

Hade en kille gjort det så hade han blivit kallad för stalker.
  • Tecum
    Anonym (Mannen) skrev 2025-03-29 14:12:30 följande:
    Men nu är inte Ts en kille och därför bör det funka...
  • Tecum
    Anonym (Loppan) skrev 2025-03-29 00:48:15 följande:

Instämmer, du ska inte ge upp än!
  • Anonym (M)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-03-29 14:12:30 följande:

Jag ser det som stalkerbeteende oavsett kön. Jag har själv blivit utsatt för en stalker i åratal och om någon gjorde som TS hade jag fått panik. 

Jag menar inte att TS behöver vara en stalker men det kan uppfattas så. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (M) skrev 2025-03-29 14:52:55 följande:

Jag ser det som stalkerbeteende oavsett kön. Jag har själv blivit utsatt för en stalker i åratal och om någon gjorde som TS hade jag fått panik. 

Jag menar inte att TS behöver vara en stalker men det kan uppfattas så. 

Håller med. Jag hade tyckt det var fruktansvärt obehagligt beteende och jag hade definitivt aldrig besvarat ett sånt kontaktförsök utan omgående blockerat. Läskigt...
  • Swedman

Har inte läst tråden men oavsett vad så tycker jag du ska gå hela vägen. Du vet ju inte om han fattar var han hittar förfrågningar! Vad har du att förlora? 

Svar på tråden Ska jag skicka en vänförfrågan?