Hjälp, vi har blivit med valp!
Jag vet inte om jag rent av skulle ha lagt denna tråd under föräldraskap, för att det är nästan lika jobbigt att ha valp som en bebis ☺️
Men det är så att vi har skaffat en valp av mellanmodell. Vi har haft hund innan, som blev jättejättegammal, så jag har glömt eller förträngt hur det faktiskt är att ha en valp.
Jag skulle behöva lite råd och pepp. Hon kissar väldigt mycket inne fortfarande, hon är snart 5 månader. Är rumsren när hon är borta eller har ett mindre utrymme att vara i, men hemma, ja jag är glad att vi har större barn, hade aldrig pallat med blöjbarn och en valp som inte är torr. Vad gör vi för fel, hon får gå ut efter lek, mat osv på orden där hon också brukar kissa, men det spelar ingen roll för hon kan kissa efter en stund inne igen.
Hon är också väldigt väldigt vild, kul såklart att hon är pigg och verkar verkligen ha det bästa livet, men biter och gnagare på allt ink mig ☺️ hon har tappat två tänder. När slutar dom bita på allt?
Jag har anmält oss på valpkurs för att få lite ordning på både mig och henne, men dom har inte kommit igång än.
Vi älskar henne verkligen jättemycket, men just nu behöver jag lite pepp från er som är mer vana valpar. Vår gammhund var så enkel hela tiden, även som valp vad jag kom ihåg.