• Anonym (?)

Jag (man) kommer inte

Varför kan jag inte komma med min kvinna? Tycker hon är vacker, skön, underbar. Är "nära". Hon kommer ofta före mig och då känner jag en stress att komma också. Hon låter mig ta min tid, fokusera på min egen njutning, men det är som att det är något som spärras i mig. Vi har bra sex ändå, men jag kan sakna att komma ibland (och ibland händer det, men det blir mer och mer sällsynt). Inga problem med potensen eller så, men hjärnan säger ifrån. Har någon liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Jag (man) kommer inte
  • Anonym (Kvinna)

Sök hjälp för att ta reda på vad som orsakar spärren.

• Anonym (Hm)

Har du använt SSRI tidigare kan det vara orsaken.

• Hellishen

Om det är samma kvinna, ett  nytillkommet problem och du är äldre än väldigt ung - kolla prostatan!

• Anonym (Porr)

Grattis, du har förstört hjärnan med porr. 

• Anonym (balubas)
    Anonym (Porr) skrev 2025-03-30 08:15:10 följande:

Grattis, du har förstört hjärnan med porr. 

Men lägg ner, inget i trådstarten ens antyder det och män kan få problem liksom kvinnor.
  • Anonym (Man)

Hur gamla är ni? Hur länge har ni varit tillsammans? Har du kommit med andra kvinnor?

• Anonym (P)

Kör ni med kondom? Jag har aldrig kommit i kondom, vare sig med kvinna eller onani. Jag tycker det är skönt ändå men många kvinnor tror att det är dem det är fel på vilket inte är så kul.

• Anonym (Samma)

Har samma problem, och blivet värre nu på senaste tiden 

Vi har skön sex, oavsett oralt, vaginalt eller analt, men jag kommer inte. Har slutat onanera (det funkar bra) för att det inte ska påverka (vilket inte haft betydelse tidigare), men är lite som att man tappat känseln lite. Förr kanske det var varannan gång jag kom när vi hade sex så är det nu typ 10 ggr sen sist.

Är 48, och inga problem med erektionen, men jag får ingen utlösning när jag har sex med frugan (eller andra för delen, vi swingar lite ibland)

För mig är det inget större problem, men hon tycker det är lite tråkigt då hon gillar att få satsen i sig, men vi får se om det löser sig när det gått lite längre tid 

• Anonym (Man)
    Anonym (Samma) skrev 2025-03-31 10:01:56 följande:

Har samma problem, och blivet värre nu på senaste tiden 

Vi har skön sex, oavsett oralt, vaginalt eller analt, men jag kommer inte. Har slutat onanera (det funkar bra) för att det inte ska påverka (vilket inte haft betydelse tidigare), men är lite som att man tappat känseln lite. Förr kanske det var varannan gång jag kom när vi hade sex så är det nu typ 10 ggr sen sist.

Är 48, och inga problem med erektionen, men jag får ingen utlösning när jag har sex med frugan (eller andra för delen, vi swingar lite ibland)

För mig är det inget större problem, men hon tycker det är lite tråkigt då hon gillar att få satsen i sig, men vi får se om det löser sig när det gått lite längre tid 

Jag tror att det inte är helt ovanligt att män inte kan komma, kanske ett problem som är lite för lite uppmärksammat. Själv började jag få svårare att nå utlösning i 45-årsåldern och sen har de gradvis blivit sämre. Nu vid 55 blir majoriteten av samlagen orgasmlösa. Jag har läst att det finns ett samband mellan sen debut och svårigheter att komma. Jag var närmare 30 och har haft samlag sällan, så de kan säkert vara orsaker för min del.
  • Anonym (Roine Larsson)

Jag fick undan för undan svårare att komma genom penetration. Nu är jag 69 och kommer aldrig på det sättet. Vi har varsin leksak nu, hon en satisfyer och jag en masturbator, en "lösmus" med vibration, som är fruktansvärt skön. Vi leker med de här tillsammans, smeker samtidigt varandra och är nära. Båda kommer varje gång.

Alla sätt är bra om de är sköna.

Du antyder att du känner dig stressad i sängen, att du springer mot mållinjen. Det riskerar att förvärra problemen. Jag har varit/är där jag också, och märker att jag njuter mer om jag lutar mig tillbaka mentalt och bara njuter av stunden, försöker låta bli att tänka att jag ska nå ett mål. Bara är i njutningen.

• Anonym (?)

Tack för alla svar. Det är ett långvarigt förhållande. Har kört med kondom i perioder men då tror jag knappt jag kom alls. Men ju mer jag tänker på det känns det som en mental spärr snarare än fysisk. För det är ofta förknippat med känslan av att jag "måste" komma, att det liksom inte får ta för lång tid. Min partner har inga problem med att det tar tid, men det är som att jag "halkar ur zonen".

• Anonym (Anonym1)

Bebisfabrik?
    Ssri medicin el liknande?
    Alkohol?
    Samma ställning varje gång?
    "Inväntar" hon dig eller är hon aktiv med knipningar, smekningar osv?

Om ingen av ovan hade jag nog övervägt söka hjälp, hur "skämmigt" det än må vara kam det ju vara ngt som inte står rätt till

Svar på tråden Jag (man) kommer inte