• Anonym (Väntan)

Ni som hade ont i korsryggen efter redan efter befruktning, berätta mer!

Ni kvinnor som vet med er fått plus på stickan och haft molande värk i korsryggen som tidigt tidigt första tecken på graviditet, alltså vi snackar ont i ryggen precis strax efter ÄL - Hur mer exakt kändes den värken, kom den bara ibland? Var den kort & intensiv eller svag men ihållande i några dagar? 

Just nu vet jag om att jag haft ÄL under denna helgen, förmodligen i lördags. Hade en massa oskyddat sex i fredags. 
    Nu måndag som idag så har jag under hela dagen i princip känt en smått  molande känsla i svanken. Som värst gör den sig påmind när jag sitter eller ligger ner. Då är det nästan som det pulserar bakom korsryggen. När jag står upp rakt så pirrar det mer bakom blygdbenet däremot. 

Ska ha mens om 13 dagar och i vanliga fall brukar jag inte ha känningar varken i magen eller ryggen förens ca 6-7 dagar innan mens. 

Förklara jätte gärna er känsla ni som haft känningar precis som jag för än är det absolut för tidigt för att göra ett test. 

• Svar på tråden Ni som hade ont i korsryggen efter redan efter befruktning, berätta mer!
  • Anonym (Väntan)

Förstår att känslan för många av er isåfall kan vara svår att minnas men om ni försöker komma ihåg och dela med er kring era såkallade ryggsmärtor så är jag så nyfiken och tacksam. Tycker man läser fler som har som liknande mensvärk framtill i magtrakten än mol i ryggslutet så det kanske inte är så vanligt? 

Hittade någon sida imorse där det stod dock att känningar i ryggen är relativt normalt då implantation i livmoderns slemhinna sker. Och ont enligt dom får man just för att kroppen börjar utsöndra 2 stycken hormon som ska göra så att bäckenhålan mjuknar upp. 

Nu tex i skrivandets stund så halv ligger jag i soffan och det slutar liksom inte kännas där baktill. Sån tyngd känsla typ. 

Vill göra ett test nuuuuu!!

• Anonym (F)

Om du tror att det redan fäst så kommer det synas på test inom några dagar 🤗
    Men jag tror tyvärr det likaväl kan vara att progesteronet har gått upp efter ägglossning och påverkar tarmar osv. Det är i det tidigaste laget att det redan fäst efter 2-3 dagar, men inte omöjligt. 

Lycks till, du får uppdatera hur det går 🤞

• Anonym (Väntan)

Tycker mig uppleva att känslan kring tjejmagen är annorlunda än vad den brukar mellan ÄL och BIM. 
    Det BRUKAR streta och mola mer när jag gör hastiga rörelser kring livmodern innan mens, typ ca 7 dagar innan mens. Medans nu har jag haft till pirr, stick och mer åt ena högra ljumsken till. Sen så känns det även idag några dagar efter ÄL att det är något bakom blygdbenet, lite längre ner mot underlivet som isar svagt svagt. 
    Om man nu kan ha mens symptom redan 14 dagar innan BIM så absolut är det kanske mens som är på väg men något känns annorlunda i HUR det känns. Ska göra ett test på lördag.

Svar på tråden Ni som hade ont i korsryggen efter redan efter befruktning, berätta mer!