• Cheers

Taxichaufförer bör ha uniform

Jag tycker att taxichaufförer bör ha uniform, hålla upp dörren för passagerarna och göra honnör. Det vore trevligt tycker jag.

• Svar på tråden Taxichaufförer bör ha uniform
  • Anonym (?)
    Cheers skrev 2025-04-02 06:50:28 följande:
    Taxichaufförer bör ha uniform

Jag tycker att taxichaufförer bör ha uniform, hålla upp dörren för passagerarna och göra honnör. Det vore trevligt tycker jag.

Välja att bara åka med de bolag som uppfyller dina krav
  • Kalle Johansson

Jag vet inte om varken uniform, hålla upp dörren för passagerarna eller att göra honnör är någonting som tilltalar mig? Däremot skulle jag uppskatta lägre priser samt att tryggheten för ensamma tjejer och kvinnor skulle höjas betydligt.

Nu har jag tröttnat på elbilar och söker istället en gammal klassiker: https://www.karl-webmaster-johansson.top
  • Cheers
    Kalle Johansson skrev 2025-04-02 06:57:53 följande:

Jag vet inte om varken uniform, hålla upp dörren för passagerarna eller att göra honnör är någonting som tilltalar mig? Däremot skulle jag uppskatta lägre priser samt att tryggheten för ensamma tjejer och kvinnor skulle höjas betydligt.

Ska man sitta där i baksätet där man inte får plats med benen för att chauffören har dragit sitt säte bakåt i för honom bekvämt läge  och inte kunna se ut genom fönster som har tonade rutor och dras in i samtal med en chaufför som inte kan svenska och så avrunda upplevelsen med att betala ett ockerpris? Nej tack!
  • Anonym (Lol)
    Cheers skrev 2025-04-02 07:10:29 följande:
    Ska man sitta där i baksätet där man inte får plats med benen för att chauffören har dragit sitt säte bakåt i för honom bekvämt läge  och inte kunna se ut genom fönster som har tonade rutor och dras in i samtal med en chaufför som inte kan svenska och så avrunda upplevelsen med att betala ett ockerpris? Nej tack!

Som sagt välj taxibolag om du inte är nöjd. 

Och varför sätter du dig bakom chauffören om du inte är nöjd? Och varför prata med chauffören?

Men du ville väl bara gnälla av dig lite, åker du ens taxi, eller är det färdtjänst du menar?

• Cheers
    Anonym (Lol) skrev 2025-04-02 08:20:07 följande:

Som sagt välj taxibolag om du inte är nöjd. 

Och varför sätter du dig bakom chauffören om du inte är nöjd? Och varför prata med chauffören?

Men du ville väl bara gnälla av dig lite, åker du ens taxi, eller är det färdtjänst du menar?

Nej Lollo, det är klart att jag inte åker taxi. Skulle aldrig falla mig in att sätta sig bakom chauffören heller, eftersom man inte får plats för benen.

Det är inte jag som pratar med chauffören utan han som pratar på, dock utan förmåga att kommunicera på svenska språket. Han fattar inte hälften av vad man säger. 

Visst vore det trevligt med en rask svensk chaufför i uniform som håller upp dörren och gör honnör! Och bilar med utrymme som taxibilarna i London. Det vore något. Eller ännu hellre så här:

• Anonym (Göran.)

Givetvis ska de ha uniform och vara hela och rena. 

De ska hjälpa till med ev bagage 

orakade civilklädda språksvårigheter nä inte lämpligt. 

• Anonym (fdsgdgdsg)
    Cheers skrev 2025-04-02 07:10:29 följande:
    Blir det här bättre om föraren har uniform, håller upp dörren och gör honnör?
  • Anonym (Lol)
    Cheers skrev 2025-04-02 08:46:06 följande:
    Nej Lollo, det är klart att jag inte åker taxi. Skulle aldrig falla mig in att sätta sig bakom chauffören heller, eftersom man inte får plats för benen.

Det är inte jag som pratar med chauffören utan han som pratar på, dock utan förmåga att kommunicera på svenska språket. Han fattar inte hälften av vad man säger. 

Visst vore det trevligt med en rask svensk chaufför i uniform som håller upp dörren och gör honnör! Och bilar med utrymme som taxibilarna i London. Det vore något. Eller ännu hellre så här:
    Har du råd med det med din pension? 
  • Cheers
    Anonym (Lol) skrev 2025-04-02 09:06:33 följande:
    Har du råd med det med din pension? 
    Nej, egentligen inte om man ska snåla. Såvida jag inte tar mig råd, för flis har jag ju gott om.
  • Anonym (Lol)
    Cheers skrev 2025-04-02 08:46:06 följande:

Om du inte pratar med chauffören, hur kan han då ha svårt att förstå vad du säger, du pratar ju inte med honom?
  • Cheers
    Anonym (Lol) skrev 2025-04-02 09:10:10 följande:

Verkar som att du ringer fel taxibolag, TS. 

Premium taxi service - Exklusiv privat taxi | Limogroup.se

Jag har sett den redan! Du menar att de har Rolls? Jodå. Fast jag föll för bilden med en uniformsklädd chaufför. Hos din firma har de bara kostym. Men Rolls Royce är ju bra för man kan kliva in utan att vara akrobat.
  • Cheers
    Anonym (Lol) skrev 2025-04-02 09:11:54 följande:
    Om du inte pratar med chauffören, hur kan han då ha svårt att förstå vad du säger, du pratar ju inte med honom?
    Det är klart att jag inte sitter och tiger. Man ska vara artig och förekommande mot alla. När kurden eller turken eller irakiern börjar prata hela vägen ut till Arlanda kan det bli en jobbig start på dagen, eftersom han inte förstår vad jag säger utan omtag och omskrivningar hela tiden på lätt svenska. 
Svar på tråden Taxichaufförer bör ha uniform