• Anonym (Vill veta allt!)

Partnerbyte, vill höra era erfarenheter!

Om 2 veckor ska jag och min partner träffa ett annat par vi hittat på en sida. Vi har haft en kemiträff där allt kändes bra och nu ska vi snart ses för att käka middag och sedan fortsätta på deras hotellrum. 

Jag är lite av ett kontrollfreak så vill gärna veta vad som förväntas av mig men också hur allt går till? 

Vad gör vi när vi kommer upp på rummet? Börjar man direkt? Tar alla en dusch innan? Ska jag byta om? Många frågor?

Berätta gärna hur era träffar sett ut och gått till!

• Svar på tråden Partnerbyte, vill höra era erfarenheter!
  • Anonym (123456)
    Anonym (Vill veta allt!) skrev 2025-04-02 13:58:24 följande:

Om 2 veckor ska jag och min partner träffa ett annat par vi hittat på en sida. Vi har haft en kemiträff där allt kändes bra och nu ska vi snart ses för att käka middag och sedan fortsätta på deras hotellrum. 

Jag är lite av ett kontrollfreak så vill gärna veta vad som förväntas av mig men också hur allt går till? 

Vad gör vi när vi kommer upp på rummet? Börjar man direkt? Tar alla en dusch innan? Ska jag byta om? Många frågor?

Alltså, hur ska någon här kunna veta vad de och ni kommer att göra?

Tror du alla gör samma sak?
  • Anonym (Vill veta allt!)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-02 14:01:14 följande:
    Alltså, hur ska någon här kunna veta vad de och ni kommer att göra?

Tror du alla gör samma sak?
    Vilket dumt svar. Jag bad uppenbarligen om att få höra ANDRAS upplevelser. Inte svar på mina frågor?
  • Anonym (M)
    Anonym (Vill veta allt!) skrev 2025-04-02 13:58:24 följande:

Jag hade nog tagit för givet att man är nyrakad, nyduschad och fixad när man kommer till middagen. Väl på rummet, vilket jag tänker har föregåtts av någon form av diskussion om varför man går dit? Ta ett glas bubbel eller liknande men väl där tänker jag att man går ganska snabbt fram ändå. Det är ju orsaken till varför man är där och "snacket" har man väl gjort bort innan. 

Nu är jag ingen som swingar mej detta är hur jag tänker det skulle gå till om jag varit med. 

Du får gärna skriva och berätta hur det gick när träffen är avklarad. 🙂

• Anonym (parswingers)

Hej!
    Vill börja med att säga, Va kul för er! Hoppas och önskar er en första bra upplevelse av den här världen. Vi har varit på några liknande dejter men det har utspelat sig olika varje gång så kan inte säga vad som förväntas eller vilka förhoppningar det finns i ert fall men vår uppfattning är ändå att det brukar förflyta på ganska bra ändå. Även om det är förutsättningslösa möten så är alla där av samma anledning. Är någon av er fyra lite förande så löser det sig. Ett tips under middagen är att ni byter bordsdam, en hand som lite diskret letar sig upp under kjolen är väldigt eggande för alla inblandade Lite beroende på vad ni tänkt göra såhär första gången men siktar ni på partnerbyte så försök slappna av och rikta uppmärksamheten till den ni är med och släpp kontrollen av vad er egentliga partner gör för en stund

Återigen!

• Anonym (123456)
    Anonym (Vill veta allt!) skrev 2025-04-02 14:05:03 följande:
    Vilket dumt svar. Jag bad uppenbarligen om att få höra ANDRAS upplevelser. Inte svar på mina frågor?
    Ditt svar är lika dumt. Varför ställa frågor om du inte vill ha svar?
  • Anonym (QX)

Jag och min kille gjorde det för att tag sen. Vi kände det andra paret lite och viste att de som vi var öppna och frisinnade.

Vi började med en drink och snackade lite sen föreslog de bastu innan maten. Väl nakna inne i bastun lossande det direkt. Plötsligt var det fyra pittar i vädret. Därefter inga hämning, det sögs och kullades åt alla håll i alla hål. Det var verkligen alla med alla. Vid ett tillfälle hade min kille en i röven, en i munnen från de andra paret samtidigt som jag sög honom

• Tremere

Är det andra paret nybörjare också?
    Då kan det vara värt att chatta lite, alla fyra, om vad alla personers olika önskemål är. Mest så att inte ena paret förväntar sig en sak och det andra en annan. 
    Om de är lite mer erfarna än ni så kommer det flyta på naturligt då de med största sannolikhet kommer att ta ledningen.

Jag misstänker och hoppas på att ni ändå haft en del snack om vad alla förväntar sig inför kvällen :)

Återkoppla gärna hur det gick.
    Hoppas ni får en helt underbar stund.

• Anonym (Swinger)

Red ut innan vad ni förväntar er, ev no-no:s osv, så slipper det bli pinsamt/tråkig stämning.

Är alla nybörjare kan det lätt bli att ingen riktigt vågar ta första steget, då kan en badtunna/bastu var ett bra sätt att komma igång naturligt, men nu är det ju hotellrum.

Börja med respektive på varsin sida av sängen, så löser sig nog resten av sig själv 

Lycka till! Fantastiskt kul när det funkar!

• PorterPelle

Första gången är alltid knepigt. Vi har träffat flera nybörjarpar genom åren och det är både kul och lite nervöst även för oss som har gjort det förut.
    Först, ha förutsättningarna klart för er. Prata igenom innan både er emellan och med det andra paret vad ni vill och inte vill så ni har samma förväntningar. Det är inget fel att när som helst känna att det här vill jag inte och avbryta. Om en inte vill avslutar alla och tackar för sig.
    Vi brukar som någon nämnde förut börja med att äta och sitta bredvid den andres partner och känna oss för lite med smekningar vid bordet. Lite i smyg först för att känna reaktionen från den andra och om det känns ok mer öppet för att märka partnerns reaktion. Ser man svartsjuka då brukar vi välja att avsluta och be dem prata igenom det. Om det känns ok går vi upp på rummet om vi är på hotell. Där brukar min fru ta kommandot och vara den som tar första steget efter någon drink. Viktigt att det  inte blir fler drinkar så ni är fulla men lite lättare stämning brukar vara bra. Beroende på pratet innan smeker hon antingen mannen eller kvinnan i paret och då bryts isen för det mesta. Är det tjejsex som börjar brukar vi män titta lite i början och sen blanda oss i efter en stund med att lägga oss bredvid den andres partner. Om hon börjar med den andra mannen ber jag kvinnan komma till mig och så smeker vi varandra. Sen brukar det ge sig, det som sker det sker.
    Vill du är dm öppet för frågor. 

Svar på tråden Partnerbyte, vill höra era erfarenheter!