Anonym (En vän) skrev 2025-04-03 10:42:27 följande:
Nja jag tror inte det. Hon klarar att greja bär hon är själv också. Såklart att man kan tvätta en söndag men jag tycker det är lite oförskämt att man går ifrån sin gäst för att hänga upp en tvätt och lägga in en ny. Hon går ju ner i sin källare och är borta ganska långa stunder. Innan följde jag ju med men känns också lite knepigt att stå och hänga upp någon annans tvätt. Vika den likaså. Grejar hon i trädgården jag kommer så grejar hon och kan ta upp emot nån timme hon sätter på kaffet. Vill inte låta dryg eller otacksam. Men jag känner mig lite malplacerad på nått sätt. Sist nu sa hon att hon hade bakat och frågade om jag ville komma förbi. Jag åkte dit. Då står hon lägger skräp på sin släpkärra när jag kommer och det blir en vända till tippen. Sedan var tvättmaskinen klar och skulle hängas upp. Innan hon sätter på kaffet och det hon bakat har hennes barn ätit upp. Är inte att jag måste äta fika utan är mer att jag känner mig lite "överkörd" på nått sätt.
Det där låter ju helt knäppt om du frågar mig.
Varför säger hon inte som det är i stället? Hon har en del att fixa med men du får gärna komma förbi om du vill. Varför framställer hon det som fika och att hon ska bjuda på något som hon inte tänker bjuda på?
Jag har varit med om att bli utbjuden till någons sommarställe och insett att jag är där för att jobba. Självklart hjälper man till med saker när man är på besök- diskar, plockar undan, sopar etc. - men här snackar vi rensa ogräs på hela gräsmattan, bära betongsäckar, kratta gräsmattan, elda bråte, måla, riva väggar osv osv.
Jag är inte en lat person och hjälper gärna till men jag lägger inte min semester på att jobba.
Folk är olika men jag skulle aldrig göra så.