Min bästa vän börjar bli otrevlig
Min närmaste vän kan bli lite små irriterad ibland. Man märker det inte men hon säger vad hon känner. Jag vet att jag pratar väldigt målande och att saker tar tid för mig att berätta. Jag sböar ofta in på om klockan var 13.30 eller kanske var hon 13 45 när jag åt? ( som ett exempel) eller att det tog 20 minuter att åka till stationen eller var det kanske 25-30 minuter ja typ 20-30 minuter. Sånna saker tänker jag högt i samband med att jag berättar om något jag gjort. Detta händer nog ofta utan att jag tänker på det. Hon kan skratta och säga " men kom till saken istället för att snöa in på detaljer".
Nu igår när vi prata frågade hon om jag och mina barn vill komma och fira påsk med henne och hennes barn på kvällen. Jag berättade då att det vill vi gärna och att på dagen är vi hos mina föräldrar och vi brukar äta påsklunch och leta påskägg. Sedan brykar vi fika lite och kanske ta en liten promenad. Hon avbröt mig och sa att jaja men detdär låter ju trevligt. Vi äter lunch hos mina föräldrar på dagen också så jag vet på ett ungefär hur ett påskfirande kan se ut. Jag har då malt på i flera minuter och snöat in på klockslag och vilka som kanske kommer eller kanske inte kommer tydligen. Hon berättar att jag måste sluta tänka högt för hon kan inte rå för att hon inte klarar lyssna i evigheter på exakt allt. Jag är tacksam att hon är ärlig men jag blir samtidigt ledsen. Jag tycker mkt om henne på alla andra sätt. Någon mer som har en vän som är lite för rak och ärlig som inte menar illa men som ändå sårar er? Hur hanterar jag detta?