• Anonym (Vilsen)

Fult att välja ut sin nästa partner?

Under många år hade jag en relation med en gift man. 

Precis när han skulle lämna så fick hon cancer. Jag backade, dom hade två små barn. Han behövde hålla ihop familjen. 

Jag träffade min man. Vi fick barn. Men den andra mannen finns fortfarande med i mitt liv. Om det är saker i livet, är han den första jag ringer till. 

Jag vet att han fru kommer dö i cancer, den har kommit tillbaka. 

Min egen man är svårt sjuk. Och den enda trösten jag kan ha just nu är att då kan jag alltid bli tillsammans med min första stora kärlek, när våra respektive har gått bort. 

Är det fel? Jag har varit min man trogen hela tiden. 

• Svar på tråden Fult att välja ut sin nästa partner?
  • Anonym (Alfhilda)

Alltså vad ni två gör den dagen era respektive inte längre finns är ju eran privatsak. 

Huruvida du varit otrogen mot din man eller inte beror väl på vilken överenskommelse ni har mot varandra om vad otrogen innebär just för er. Kan du vara öppen med er kontakt och alla sms är rumsrena? Eller finns det saker i er kontakt som skulle avslöja er?  Du har svaret där....

Om den en dag sen blir ni två i realiteten är ju inte så säkert , det är en helt annan historia... och handlar ju om hur ni tacklar sorg bland annat, hur lång tid det tar innan båda faktiskt är borta och övriga omständigheter. 

• Tecum

Det är inget fel, bara en tröst i eländet att kunna se en framtid, ett sedan. Sen vet ingen hur det blir.

• Anonym (Klassiska)

Är du helt säker på att frun har/ hade cancer? Eller är det en sån som blir sämre och bättre allteftersom det passar sig?

• Anonym (Vilsen)
    Anonym (Klassiska) skrev 2025-04-04 10:23:09 följande:

Är du helt säker på att frun har/ hade cancer? Eller är det en sån som blir sämre och bättre allteftersom det passar sig?

Nu har jag ju träffat henne? jag tror inte hon en period frivilligt gick runt med uppsvullet ansikte, helt utan hår, ibland med peruk och så vidare? hon har i allra högsta grad cancer?. Jag har väldigt bra relation till familjen i övrigt så ja, hon är cancersjuk.
  • Fjäril kär
    Anonym (Vilsen) skrev 2025-04-03 14:42:53 följande:
    Fult att välja ut sin nästa partner?

Under många år hade jag en relation med en gift man. 

Precis när han skulle lämna så fick hon cancer. Jag backade, dom hade två små barn. Han behövde hålla ihop familjen. 

Jag träffade min man. Vi fick barn. Men den andra mannen finns fortfarande med i mitt liv. Om det är saker i livet, är han den första jag ringer till. 

Jag vet att han fru kommer dö i cancer, den har kommit tillbaka. 

Min egen man är svårt sjuk. Och den enda trösten jag kan ha just nu är att då kan jag alltid bli tillsammans med min första stora kärlek, när våra respektive har gått bort. 

Är det fel? Jag har varit min man trogen hela tiden. 

Att folk hittar varandra i sorg händer hela tiden och är inget ovanligt . Ser inget fel i det. Ser heller inget fel i att ha det som nån slags önskan i nuvarande situation.  Kan ju vara skönt att ha det som en fantasi och flykt från verkligheten när livet är tungt. 

Men om det är lämpligt eller ens är möjligt att det faktiskt blir så är en helt annan historia.  
  • Fjäril kär

Det jag kan fundera på i er sits är om hans fru dör inom nära tid på ett par år och du inser att din man kanske har 10 år eller mer kvar att leva och hur den insikten kommer påverka dig men också den relation du har med den andra mannen... 

Svar på tråden Fult att välja ut sin nästa partner?