• Anonym (Anon)

Min fru gör ingenting

Jag och min fru har varit tillsammans nu under nästan 7 år.

I början av förhållandet så gjorde jag allt i hushållet. Jag trodde naivt att det skulle bli till det bättre såsmåningom, men det blev aldrig så.

Försökte prata med henne om det, men det viftades bara bort och gavs anledningar till varför hon inte gjorde än det ena än det andra.

Sen kom Covid, vi skaffade barn, naivt igen så trodde jag att vi skulle bli mer som ett team och hjälpas åt i hushållet.
    Men det slutade med att jag har gjort allt i hushållet och iprincip skött barnet helt själv (åt ersättning) lever/har iprincip levt som en singelförälder hela tiden.

Ovanpå detta så ställs det krav på att jag ska engagera mig mer i henne och vårat förhållande. 
    Jag känner att jag iprincip har nått vägs ände och iprincip drunknar, har noll energi över till annat än att få hushållet att gå runt och alla har vad de behöver.

Vet inte vad jag skall göra längre, behövde nog bara ventilera lite.

• Svar på tråden Min fru gör ingenting
  • Anonym (E)

Min kompis tjej var precis sådär, jag tror hon gick upp 30 kg EFTER att barnet föddes då hon satt hemma i soffan, tittade på tv hela dagarna samtidigt som hon åt ostbågar och drack cola. Lagade hon mat var det fryst schnitzel, frysta köttbullar, pyttipanna från frysen, färdiga tomatsåser osv.

Det höll inte, han började känna mer negativt än positivt om henne och valde att avbryta innan det utvecklades till riktigt hat, för barnets skull

• Core

Folk, män som kvinnor, behöver lära sig sätta gränser. Sluta gråta ut och skylla på era partners, ta eget ansvar över era egna liv.

Sluta falla för kravställningar, lämna eller lev som det är, valet ligger hos dig, inte hos din partner, om det är du som är missnöjd. 

Jag har så svårt för er offerkoftor som skyller på den andre parten

• Anonym (J)
    Core skrev 2025-04-04 17:20:14 följande:

Folk, män som kvinnor, behöver lära sig sätta gränser. Sluta gråta ut och skylla på era partners, ta eget ansvar över era egna liv.

Sluta falla för kravställningar, lämna eller lev som det är, valet ligger hos dig, inte hos din partner, om det är du som är missnöjd. 

Jag har så svårt för er offerkoftor som skyller på den andre parten

Samma här. Jag har så svårt för offerkoftor också. 

ts, gå till en parterapeut om ni behöver hjälp att prata med varandra. Ni har ju barn ihop och då får man lägga i en till växel för att lösa saken.

Svar på tråden Min fru gör ingenting