Besvär med lös avföring
Hojsan.
Det är inte trevlig att prata skit men jag hoppas ni står ut en stund :)
Det är verkligen inte det roligaste att behöva skriva och att prata med någon är ännu värre men jag har problem med min avföring.
Under större delen av mitt liv har jag varit lite halvhård i magen man det har inte varit något problem då jag varit van vid det. Jag har inte behövt baja varje dag utan kanske 2-3 gånger i veckan. Så har det varit sedan jag var barn.
Men sedan ca 1 år tillbaka började min avföring bli mjukare och sen dess har det sakta blivit mer och mer löst.
Nu senaste veckorna är det nästan som diarre.
Jag behöver inte baja oftare men när jag väl gör det känns det som det aldrig riktigt vill ta slut, det är svårt att veta när man är färdig liksom (svårt att förklara). Och när jag väl börjar bli klar är det som vatten på pappret, färg och luktfritt.
Dagarna efter kan det även komma vätska och bli en blöt fläck i underkläderna då och då, lika så då utan färg eller lukt så jag tror inte att det är avföring utan det är som vatten.
Jag tycker också att jag luktar konstigt fast jag duschat och är ren men jag kanske bara nojar om det.
Allt det här börjar bli väldigt jobbigt.
Kontaktat vårdcentralen som tycker att jag ska byta kost, fast jag äter som vanligt normal mat.
Jag har försökt att hitta sånt som ska göra avföring fastare så som pasta, vitt bröd osv men det ger noll resultat.
Jag har inte ont i magen utan det är bara själva konsistensen och att det är vätska (vilket säkert hänger ihop) som är problemet.
Är det någon som haft nåt likande?
Hur får jag fastare avföring?
Jag har tänkt att jag kanske ska testa typ Imodium i små mängder, kanske 1/4 dels tablett varannan dag eller nåt, va tror ni om det?
Vad mer kan man äta för att få stopp på det hela?
Tack på förhand för era svar!