• Anonym (Okåt)

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Hej! 

Jag har en kille som steriliserade sig för ca 2 månader sen. Av anledningen givetvis att han inte vill ha fler barn. Jag tål inte hormonellt preventivmedel. Jag hade inte sagt nej till barn, men inte heller ett måste i mitt fall. Jag älskar honom och vill vara med honom. Han har 2 barn sedan ett tidigare förhålland. Jag och denna kille har gjort en abort i början av vårt dejtande så gravida har vi kunnat bli ihop iallafall. 

Men efter hans sterilisering så är det  någonting i sängen som Inte blivit lija upphetsande för mig när vi ligger och han kommer. Innan kunde jag verkligen gå igång på att få honom att njuta och spruta under säkra perioder. Det gjorde mig ännu mer sugen och jag gillade känslan av att han gav sin säd till mig om ni förstår. Det blev intimt, lustfyllt och kärleksfullt. Nu efteråt när han sprutar i mig så har den biten inte varit lika intensiv. Det är som att det i det undermedvetna biologiska för mig som kvinna, att han inte längre har kvar levande spermier har gjort så att det typ känns som att sperman han sprutar nu likaväl hade kunnat vara vanligt vatten. För mig tappade det lite innebörden med själva åtrån och det sensuella, kärleksfulla mellan oss när vi nu älskar. 
    För det finns ju inget såkallade liv kvar där nere som han sprutar ut. 

Man kan nästan säga att jag tycker att det för mig blev omanligt och inte alls lika intimt. Det vi har i sängen. 

Kan någon förstå där ute vad jag menar? Känner mig just nu ensam i detta. 

• Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering
  • EnAnonumius
    Noname00 skrev 2025-04-13 07:55:42 följande:

Kommer han samma sädmängd fast har är steriliserad?

Alltså säden är ju spermierna.. Sedan så har man ju då sädesvätskan.

Sädesvätskans mängd påverkas ju inte av en sterilisering. Det som påverkas av steriliseringen är ju att säden (spermierna) inte kan komma fram till organet där spermier och sädesvätskan blandas.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Ezmeraldah
    EnAnonumius skrev 2025-04-12 21:38:06 följande:
    Har du svårt för att ta till dig att det finns män som kan notera när vi kvinnor har ÄL?

Många av oss kvinnor ändra faktiskt lite på vårt beteendet under ÄL, En uppmärksam man kan notera detta.
    Man kan inte bevisa att det är så. Jag håller mig till fakta tack.
  • EnAnonumius
    Ezmeraldah skrev 2025-04-13 16:41:40 följande:
    Man kan inte bevisa att det är så. Jag håller mig till fakta tack.
    Ja det gör jag med. Håller mig till fakta.

Att du har svårt att ta till dig att båda två utlåtanden kan vara fakta(/sanna), det är enbart dina problem. I bland så finns det mer än en fakta faktiskt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Ezmeraldah
    EnAnonumius skrev 2025-04-13 21:20:48 följande:
    Ja det gör jag med. Håller mig till fakta.

Att du har svårt att ta till dig att båda två utlåtanden kan vara fakta(/sanna), det är enbart dina problem. I bland så finns det mer än en fakta faktiskt.
    Nej, det är du som har fel och det är inte mitt problem. Det finns inga vetenskapliga belägg för att huden känns annorlunda vid ägglossning och det är inte fakta eller sanning. Och det heter inte "båda två utlåtanden" (vet du ens vad ett utlåtande är?) eller "mer än en fakta". Faktiskt. Försök ta till dig det du. 
  • Anonym (Na)
    Anonym (Isabella) skrev 2025-04-12 23:04:17 följande:

Att hon störs av det för att hon kanske inte är helt säker på att hon inte vill ha barn var ju precis vad jag sa. Hade hon varit 100% säker tror jag inte det hade stört henne.
    Och det är helt förståeligt att hon tycker att det förstör sexet om hon kanske vill bli gravid. Jag tycker inte heller man ska välja en partner framför barn, det skulle jag aldrig gjort, har som sagt fyra barn själv. Vill hon ha barn kan hon skaffa det på egen hand eller med någon annan, tycker inte hon ska offra det för hans skull om hon vill ha det. 

Däremot tror jag faktiskt inte att det påverkar lusten och sexlivet om man verkligen inte vill bli gravid , då tror jag det är tvärtom, att man tycker det är skönt och kan slappna av för att den stressen inte finns. 

Och vi är inte precis som djuren som du säger eftersom vi kan känna att vi inte vill ha barn av olika anledningar. Då kan det tvärtom göra att sexet blir sämre om man är rädd för det och man är såklart mest rädd för det under perioden man är mest fertil. När man försöker få barn kan också sexet bli sämre under ägglossning eftersom man känner press att man måste ha sex och inte gör det för att man har lust, vet att många känner så. Så nej det är inte precis som hos ?valfri gnagare?. Även om jag vet att en del tjejer blir mer sugna under de dagarna i månaden , inte märkt det själv direkt men har kompisar som säger att det är så.. men med människor är det annat som spelar in också. 

Och om män i princip bara tänder på någon som kan bli gravid .. Hur förklarar du att så många tänder på gravida kvinnor? Då kan man ju 100% säkert inte blir gravid :) Och hur förklarar du att många kvinnor blir mer sugna när de är gravida? Om det är någon gång man absolut inte är fertil så är det ju då. 

1) Romantisk kärlek och samhörighet med en enda speciell person i hela världen finns faktiskt på riktigt. Jag har känt den och många med mig. Då är det också med denna enda människa jag vill ha barn. Alla har kanske inte känt så. Det kanske inte alltid blir så. För TS del kommer det definitivt inte att bli så, det har hennes man nu uteslutit. Om du aldrig känt så kommer du aldrig att förstå hur TS känner. Jag tror jag förstå eftersom jag känt och varit med om liknande.

2) Du har själv tolkat in en hel massa som jag aldrig påstått. Vad människor tänder på är väldigt varierande. Utöver medfödda instinkter spelar prägling, samhörighet inom ett par och en hel massa parametrar in. Ingenting av dina exempel motsäger att fertilitet är viktigt för kåthet för flertalet människor.
  • Anonym (Isabella)
    Anonym (Na) skrev 2025-04-16 13:30:49 följande:
    1) Romantisk kärlek och samhörighet med en enda speciell person i hela världen finns faktiskt på riktigt. Jag har känt den och många med mig. Då är det också med denna enda människa jag vill ha barn. Alla har kanske inte känt så. Det kanske inte alltid blir så. För TS del kommer det definitivt inte att bli så, det har hennes man nu uteslutit. Om du aldrig känt så kommer du aldrig att förstå hur TS känner. Jag tror jag förstå eftersom jag känt och varit med om liknande.

2) Du har själv tolkat in en hel massa som jag aldrig påstått. Vad människor tänder på är väldigt varierande. Utöver medfödda instinkter spelar prägling, samhörighet inom ett par och en hel massa parametrar in. Ingenting av dina exempel motsäger att fertilitet är viktigt för kåthet för flertalet människor.

Först säger du att vi är som djur och sen börjar du prata om romantisk kärlek med bara en person i hela världen .. Hur vill du ha det?

Nej jag har inte sagt att man ska skaffa barn med vem som helst men nej jag tycker inte man ska behöva offra att få egna barn (om man vill ha det) för sin partners skull. Hon skulle egentligen inte ens behöva lämna honom om hon till exempel skaffade barn ensam via insemination och ändå fortsatte vara tillsammans med honom. Om det är så att hon vill det alltså. 

Och ja jag har också känt så (att någon är den enda jag vill vara med och ha barn med) men jag vet att man kan känna så och sen tar det slut och då kan man känna så för någon annan också. För de flesta är det som tur är faktiskt inte så att man aldrig någonsin kan älska någon annan igen efter att ett förhållande har tagit slut. Har du bara haft ett riktigt förhållande kanske inte du vet det. Jag känner så nu med min nuvarande partner (som jag har barn med) men jag vet att skulle han lämna mig skulle jag till slut efter många tårar antagligen kunna bli kär i någon annan såsmåningom.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (nooo)
    Anonym (Bullshit) skrev 2025-04-22 23:59:32 följande:

Vill man inte ha barn går man inte igång på hans fertilitet!

Varför är inte?
    Det finns många äldre män som dras till fertila kvinnor. Ja, troligtvis majoriteten av män 50+. Ändå är det få av dessa som egentligen vill ha barn (igen).
    Vad folk tänder på är inte logiskt, eller detsamma med vad som är praktiskt eller bra. 

• Anonym (Isabella)
    Anonym (nooo) skrev 2025-04-23 07:48:38 följande:

Varför är inte?
    Det finns många äldre män som dras till fertila kvinnor. Ja, troligtvis majoriteten av män 50+. Ändå är det få av dessa som egentligen vill ha barn (igen).
    Vad folk tänder på är inte logiskt, eller detsamma med vad som är praktiskt eller bra. 

Ja men då är det ju att kvinnorna ser fertila ut (på grund av ålder). Eller så har det inte med fertilitet att göra utan att en 30-årig kvinna till exempel helt enkelt ofta ser bättre ut än en 50-årig kvinna (inte alltid). Hur skulle det synas på TS kille att han inte är fertil längre tänker du? 
  • Anonym (nooo)
    Anonym (Isabella) skrev 2025-04-23 10:08:46 följande:
    Ja men då är det ju att kvinnorna ser fertila ut (på grund av ålder). Eller så har det inte med fertilitet att göra utan att en 30-årig kvinna till exempel helt enkelt ofta ser bättre ut än en 50-årig kvinna (inte alltid). Hur skulle det synas på TS kille att han inte är fertil längre tänker du? 

Not really. En kvinna på 25-30 är intressantare än en på 40- 50 alldeles oavsett utseende. Om det beror på att det undermedvetna vet om att den yngre är mer fertil eller inte, låter jag va osagt. 

Det har ingen betydelse om mannen är 50-60+, han väljer alltid den yngre om han kan. Det e biologiskt betingat vettu.

• Anonym (Isabella)
    Anonym (nooo) skrev 2025-04-23 10:40:20 följande:

Not really. En kvinna på 25-30 är intressantare än en på 40- 50 alldeles oavsett utseende. Om det beror på att det undermedvetna vet om att den yngre är mer fertil eller inte, låter jag va osagt. 

Det har ingen betydelse om mannen är 50-60+, han väljer alltid den yngre om han kan. Det e biologiskt betingat vettu.

Inte alltid men det är en annan diskussion som jag inte tänker ta här för det blir för OT :) Jag sa inte emot dig när det gäller att äldre män ofta gillar yngre men nej jag tror inte det är oavsett utseende. Om det inte är så att de vill ha barn, då skulle de såklart hellre välja en 25-40-åring än en 50-åring. 

Fortfarande , hur tänker du att det märks på TS kille att han inte är fertil längre så att hon undermedvetet känner något som gör att hon inte tänder på honom? För spermierna och allt finns ju kvar. Tänker du att det syns eller känns på lukten eller vad har du för teorier? Eller så är det helt enkelt  så att hon kanske inte är helt 100 på att hon inte vill ha barn. 

• Anonym (Isabella)
    Anonym (nooo) skrev 2025-04-23 10:40:20 följande:

Och menar du att precis alla män alltid väljer en yngre om de kan? Det stämmer ju inte eftersom det t.ex finns snygga rika kändisar som är tillsammans med kvinnor i sin egen ålder eller äldre, tänker du att det är för att de inte kan få någon yngre? 

Många män väljer yngre kvinnor ja . Men inte alltid som du säger. Och som sagt tror jag inte att det är oavsett utseende utan oftast för att den yngre kvinnan är snyggare isåfall (om det inte är så att de vill ha barn och kvinnor i deras ålder inte kan längre). 

Att dras till någon som är snygg och ser hälsosam ut är också biologiskt betingat vettu :) 

• Anonym (nooo)
    Anonym (Isabella) skrev 2025-04-23 11:26:58 följande:

Och menar du att precis alla män alltid väljer en yngre om de kan? Det stämmer ju inte eftersom det t.ex finns snygga rika kändisar som är tillsammans med kvinnor i sin egen ålder eller äldre, tänker du att det är för att de inte kan få någon yngre? 

Många män väljer yngre kvinnor ja . Men inte alltid som du säger. Och som sagt tror jag inte att det är oavsett utseende utan oftast för att den yngre kvinnan är snyggare isåfall (om det inte är så att de vill ha barn och kvinnor i deras ålder inte kan längre). 

Att dras till någon som är snygg och ser hälsosam ut är också biologiskt betingat vettu :) 

Ja kolla Ashton Kutcher ( ett exempel), och sen finns många fler kändisar än så som bytt äldre mot en yngre. Trots att dom har en snygg fru från början.

En man kan nöja sig med en äldre, jämngammal eller något yngre till han når en viss ålder när det vänder. Min gamla farsa blir bara mer och mer gubbsjuk med åldern. Vid 75 tycker han att 40 åringar är för gamla och inget att ha. Inte så logiskt va? För dom borde vara lammkött för honom, 

De kändisar som inte bytt har inte nått den åldern eller är för orkeslösa eller ointressanta för att få annat.

Det har mycket med fertilitet att göra trots att dom inte är sugna på barn. För vem väljer att ha sex med en torr gammal kärring, istället för en våt, villig yngre kvinna? Har du aldrig reflekterat över att dom luktar annorlunda. Doften av en ung kvinna, jämfört med doften av gammal kärring?

• Anonym (Isabella)
    Anonym (nooo) skrev 2025-04-23 12:23:33 följande:

Ja kolla Ashton Kutcher ( ett exempel), och sen finns många fler kändisar än så som bytt äldre mot en yngre. Trots att dom har en snygg fru från början.

En man kan nöja sig med en äldre, jämngammal eller något yngre till han når en viss ålder när det vänder. Min gamla farsa blir bara mer och mer gubbsjuk med åldern. Vid 75 tycker han att 40 åringar är för gamla och inget att ha. Inte så logiskt va? För dom borde vara lammkött för honom, 

De kändisar som inte bytt har inte nått den åldern eller är för orkeslösa eller ointressanta för att få annat.

Det har mycket med fertilitet att göra trots att dom inte är sugna på barn. För vem väljer att ha sex med en torr gammal kärring, istället för en våt, villig yngre kvinna? Har du aldrig reflekterat över att dom luktar annorlunda. Doften av en ung kvinna, jämfört med doften av gammal kärring?

Ja du.. Ashton Kutcher fru är 41 och bara 6 år yngre än han, knappast någon stor ålderskillnad så vet inte om det var ett bra exempel. En 41-åring är en ung kvinna alltså enligt dig? Såna som du (tänker typ Kaffedraken som brukade härja här förut) brukar ju tycka att kvinnor som är typ 30+ är gamla?

Och att de som har jämngamla fruar är ointressanta var ju roligt.. Du är säkert mycket mer intessant?

Och nej jag brukar faktiskt inte gå runt och lukta på främmande kvinnor , varken unga eller gamla så det är inget jag har reflekterat så mycket över. Om det inte var tydligt när jag skrev att jag har en sambo (man) och fyra barn så kan jag ju säga nu att jag mest har dejtat män och de få kvinnor jag har dejtat har varit ungefär i min ålder så jag har inte kunnat göra några jämförelser när det gäller lukt och ålder. 

Men tror vi lämnar diskussionen nu , ha en bra kväll :)

• Anonym (Na)
    Anonym (Isabella) skrev 2025-04-23 11:02:14 följande:

Inte alltid men det är en annan diskussion som jag inte tänker ta här för det blir för OT :) Jag sa inte emot dig när det gäller att äldre män ofta gillar yngre men nej jag tror inte det är oavsett utseende. Om det inte är så att de vill ha barn, då skulle de såklart hellre välja en 25-40-åring än en 50-åring. 

Fortfarande , hur tänker du att det märks på TS kille att han inte är fertil längre så att hon undermedvetet känner något som gör att hon inte tänder på honom? För spermierna och allt finns ju kvar. Tänker du att det syns eller känns på lukten eller vad har du för teorier? Eller så är det helt enkelt  så att hon kanske inte är helt 100 på att hon inte vill ha barn. 

Men i detta fall är det inget undermedvetet: TS vet att hennes man inte kan få barn. Den medvetenheten gör att TS inte längre tänder på honom.

Att inte vilja ha barn just nu för tillfället eller att inte funderat över frågan är inte detsamma som att för alltid vilja frånsäga sig sin enda superkraft.

TS man har gjort det. TS behöver nu välja mellan att själv säga ifrån sig sin enda superkraft eller att förr eller senare vara beredd att lämna sin man.

Det här är inte lätt känslomässigt. Jag förstår. Jag har varit i liknande själv och sett andra våndas och ångra sig att de inte tog tag i detta svåra dilemma i tid, åren gick och alla tågen och klockorna också. 

Livets viktigaste val, rent faktiskt.

Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering