Björkenli skrev 2025-05-01 20:27:30 följande:
Då har vi kommit lika långt!
Tror jag.
Om man är i 6+4 säger man vecka 7 då?
Jag glömmer om jag är i 6+4 eller 7+4...
BF 28 Dec för mig iallafall.
Ja det är ivf för mig också men med donerade ägg.. tyvärr började jag försöka för sent med mina egna ägg för att det skulle gå med mina...
Nu hoppas jag bara att jag ska landa i och acceptera att graviditeten inte är med mitt ägg...
Jag har lagt mycket tid på att välja en donator som känns rätt men nu när jag är gravid känns det ändå tråkigt att det inte är med mitt ägg... Men nu hade jag bara att välja på att skaffa barn såhär eller inte alls...:/
Vad roligt att vi är ungefär lika! Tror jag kanske är lite före, har BF i mitten av december.
jag är inte så expert när det kommer till att räkna veckor 😆 Har UL på tisdag så kommer få veta exakt då. Men om jag räknat rätt själv så bör jag gå in i vecka 9 om 1 eller 2 dagar.
Åh så fantastiskt att möjligheten finns att få hjälp med donerade ägg ❤️ Förstår att det är en process att smälta, men jag lovar att du kommer känna att det är ditt egna barn. Det är ju trots allt din kropp som är den enda förutsättningen för barnet att fortsätta växa. Har en vän som har två barn via äggdonation och vet att hon också behövde smälta det hela. Men såhär i efterhand så är just detaljen om att det från början var äggdonation inte såsan stor sak längre 😊