• Anonym (ABC)

Symptom efter ET och innan graviditetstest?

Hej!

Jag har sedan 2 veckor tillbaka gjort min allra första embryoåterföring. Jag skall göra graviditetstest 11/4.

Jag är ute efter Happy-Stories från er andra!

Några som fått positivt graviditetstest men utan att ha haft symptom innan testet togs? 🙏🏼

Har inte några symptom på graviditet, men antar att det också är lite för tidigt i många fall att känna av något. Men det skapas ändå såklart oroliga tankar, så därför vill jag höra för er som plussat om ni också var utan symptom innan test?

• Svar på tråden Symptom efter ET och innan graviditetstest?
  • Björkenli

Hur gick det? :))

Det vanligaste är väl att man inte har några symptom innan grav test förresten..,?

• H114

Mitt test var positivt 😃🙏🏼 Och nu har verkligen symptomen dragit igång.. Nu håller jag tummarna för ett positivt resultat även på UL i början av maj! 

• H114
    Björkenli skrev 2025-04-24 22:12:18 följande:

Grattis!!

Vad har du för sympathies och vilken vecka är du i nu?

Tack 🥰 har precis gått in i vecka 8 nu och har symptom som illamående, kraftig trötthet och svullna bröst ☺️ är du också i resa med ivf ? 
  • Anonym (.)

Hej!! 

Får jag fråga när dina symptom drog i gång? Jag har också gjort IVF och fått positivt gravtest, är nu i veckan 5 (4+6) men känner så lite! Mina bröst är ömma och jag är trött men det är de enda.. Tänker att tröttheten också kan bero på progresteronet jag tar.. 

Är så otroligt orolig för missfall :/ 

• Björkenli
    H114 skrev 2025-05-01 12:04:01 följande:
    Tack 🥰 har precis gått in i vecka 8 nu och har symptom som illamående, kraftig trötthet och svullna bröst ☺️ är du också i resa med ivf ? 
    Då har vi kommit lika långt!

Tror jag. 
    Om man är i 6+4 säger man vecka 7 då?
    Jag glömmer om jag är i 6+4 eller 7+4...

BF 28 Dec för mig iallafall. 

Ja det är ivf för mig också men med donerade ägg.. tyvärr började jag försöka för sent med mina egna ägg för att det skulle gå med mina...
    Nu hoppas jag bara att jag ska landa i och acceptera att graviditeten inte är med mitt ägg...
    Jag har lagt mycket tid på att välja en donator som känns rätt men nu när jag är gravid känns det ändå tråkigt att det inte är med mitt ägg... Men nu hade jag bara att välja på att skaffa barn såhär eller inte alls...:/
  • Björkenli

Jag har iaf inga symtom alls. 
    Trötthet är svårt att veta eftersom jag har varit sjuk I influensa och inte riktigt mår bra än. 
    Men inte ömma bröst eller någonting som helst som känns annorlunda. 

• H114
    Anonym (.) skrev 2025-05-01 15:48:47 följande:

Hej!! 

Får jag fråga när dina symptom drog i gång? Jag har också gjort IVF och fått positivt gravtest, är nu i veckan 5 (4+6) men känner så lite! Mina bröst är ömma och jag är trött men det är de enda.. Tänker att tröttheten också kan bero på progresteronet jag tar.. 

Är så otroligt orolig för missfall :/ 

Jag skulle säga att mina symptom drog igång några dagar innan jag skulle ta graviditetstestet. Det jag kände först var extrem trötthet, men som du säger så kan progrestoronet bidra.

Tröttheten avtog lite men ändå lite ihållande och hade också ömmande bröst. illamåendet kom sedan successivt ca 1-2 veckor efter pos grav.test.

det är ju så individuellt hur man mår med sympto. roligt att du fått positivt grav test iaf! Håller tummarna för att det håller sig 😊 jag har själv ett första UL på tisdag, så hoppas på ett pickande hjärta!
  • H114
    Björkenli skrev 2025-05-01 20:27:30 följande:
    Då har vi kommit lika långt!

Tror jag. 
    Om man är i 6+4 säger man vecka 7 då?
    Jag glömmer om jag är i 6+4 eller 7+4...

BF 28 Dec för mig iallafall. 

Ja det är ivf för mig också men med donerade ägg.. tyvärr började jag försöka för sent med mina egna ägg för att det skulle gå med mina...
    Nu hoppas jag bara att jag ska landa i och acceptera att graviditeten inte är med mitt ägg...
    Jag har lagt mycket tid på att välja en donator som känns rätt men nu när jag är gravid känns det ändå tråkigt att det inte är med mitt ägg... Men nu hade jag bara att välja på att skaffa barn såhär eller inte alls...:/
    Vad roligt att vi är ungefär lika! Tror jag kanske är lite före, har BF i mitten av december.
    jag är inte så expert när det kommer till att räkna veckor 😆 Har UL på tisdag så kommer få veta exakt då. Men om jag räknat rätt själv så bör jag gå in i vecka 9 om 1 eller 2 dagar.

Åh så fantastiskt att möjligheten finns att få hjälp med donerade ägg ❤️ Förstår att det är en process att smälta, men jag lovar att du kommer känna att det är ditt egna barn. Det är ju trots allt din kropp som är den enda förutsättningen för barnet att fortsätta växa. Har en vän som har två barn via äggdonation och vet att hon också behövde smälta det hela. Men såhär i efterhand så är just detaljen om att det från början var äggdonation inte såsan stor sak längre 😊
Svar på tråden Symptom efter ET och innan graviditetstest?