Llojsan skrev 2025-06-09 12:33:24 följande:
Uppdatering från mig!
Fick ut 6 ägg vid plock, varav 1 blev en fin blasocyst, grad 4. Den är återförd i lördags så nu börjar den nästan värsta delen i processen - väntan.
Förstod inte riktigt vad läkaren sa om de andra äggen nu i efterhand, något om att de delade sig (alltså inte normal celldelning då) och jag gissar att de kanske blev fragmenterade. Men ett va ju kanon så det känns bra.
Har en magkänsla av att detta inte kommer gå vägen dock, bara för att. Har i princip inte hört om någon som lyckats på 1 försök och behållt graviditeten, samtidigt som min klinik säger att 60% tar på första.
Man kan ju inte göra mycket mer än att spekulera vilt, man får ju se helt enkelt.
Någon mer som har en uppdatering kring IVF?
Har bara ha sambon som bollplank, vore så kul att ha några fler att ventilera med 😄
Jag hoppar också in i tråden :)
Hoppas hoppas att det går vägen för dig! Bry dig inte om statistik, din kropp är inte alla andras kropp.
Själv väntar jag och min sambo på grönt ljus från landstinget för att köra igång med IVF. Har kört 4 letrozolkurer och min kropp har svarat på behandlingen men inte resulterat i någon graviditet.