• Anonym (Eric)

Skulle män ens vilja vara i en relation om det inte blev åka av?

Kvinnor verkar mer fastna i en viss standard och livsstil som dom inte vill leva utan. Män vill ha sex.

• Svar på tråden Skulle män ens vilja vara i en relation om det inte blev åka av?
  • molly50
    Tecum skrev 2025-04-07 20:24:12 följande:
    Avundsjuka var att spetsa till det i onödan, förlåt Postman.

Men okunnigheten finns, fortfarande har vissa yngre för sig att deras "gamla föräldrar" inte längre har sex. Eller att sexlivet slutar vid pensionen ungefär.

Eller att längden på relationen innebär allt mindre sex. Det är ju tvärtom, om en relation håller beror det bl a på att paret har ett aktivt sexliv.
    Ja,det håller jag med om.

Man ville ju inte gärna tro att ens föräldrar hade sex,men det hade de ju såklart. 
  • Anonym (nope inte här heller)

Verkar inte så.

"Sex är det viktigaste i en relation"

För mig och mina kvinnliga vänner är sex inte det viktigaste i relationen med våra män utan att kunna ha djupa samtal, känna närhet genom samtalen och verkligen känna att vi känner varandra på djupet. Att bägge kan vara sårbara och djupt nära. Har noll med sex att göra.

Har man en partner som kan vara sårbar, djup och prata känslor blir sexet däremot sjukt jävla bra. Men klarar han inte av det så kommer det inte att funka.

• molly50
    Postman skrev 2025-04-07 21:07:08 följande:
    I stort sett alla, precis, i stort sett alla är inte alla heller.
    Nej,men väldigt många. Nästan alla.
  • Postman
    molly50 skrev 2025-04-07 21:17:12 följande:
    Nej,men väldigt många. Nästan alla.
    Det är min känsla att det är väldigt många men inte alla vilket får mig att fundera på om det ändå inte var rätt känsligt ändå. 
  • Anonym (E)
    Postman skrev 2025-04-08 07:23:55 följande:
    Det är min känsla att det är väldigt många men inte alla vilket får mig att fundera på om det ändå inte var rätt känsligt ändå. 
    Läser man i trådarna här verkar det onekligen som om många har problem. Men man ska nog inte utgå från att de som startar trådar här är representativa för befolkningen i stort. De som inte har några problem brukar inte ha samma behov av att skriva om det på forum.
  • Anonym (Sexlöst)

Lever i en sexlös relation. Det är han som inte vill. Varför vet jag inte. Gissar på avsaknad av sexlust. Inte haft sex på ett halvår nu. Han prioriterar annat och jag är nog på fjärd, femte plats av hans prioriteringar.

• Postman
    Anonym (E) skrev 2025-04-08 07:45:38 följande:
    Läser man i trådarna här verkar det onekligen som om många har problem. Men man ska nog inte utgå från att de som startar trådar här är representativa för befolkningen i stort. De som inte har några problem brukar inte ha samma behov av att skriva om det på forum.
    Japp så är det med förstås, det är en liten klick som skriver här och de allra flesta gör det inte oavsett problem eller ej. Håller med. 
  • molly50
    Postman skrev 2025-04-08 07:23:55 följande:
    Nej,det var det inte. Inte för mig,i alla fall.
    Jag reagerade bara på generaliseringen.
    Jag har ju ingen anledning att ta illa upp då det inte gäller mig.
  • Postman
    molly50 skrev 2025-04-08 09:58:38 följande:
    Nej,det var det inte. Inte för mig,i alla fall.
    Jag reagerade bara på generaliseringen.
    Jag har ju ingen anledning att ta illa upp då det inte gäller mig.
    Det var ju bra då att att bara var generaliseringen och att du inte tog det personligt. Många tar det annars personligen och verkar aldrig sluta älta. 
  • molly50
    Postman skrev 2025-04-08 10:36:32 följande:
    Det var ju bra då att att bara var generaliseringen och att du inte tog det personligt. Många tar det annars personligen och verkar aldrig sluta älta. 
    Precis.
  • Ascendere
    Postman skrev 2025-04-08 11:14:03 följande:
    Ja som sagt 
    Fan vad gulliga ni är, man blir banne mej nästan tårögd.
  • dionysos
    Anonym (Sexlöst) skrev 2025-04-08 07:52:49 följande:

Lever i en sexlös relation. Det är han som inte vill. Varför vet jag inte. Gissar på avsaknad av sexlust. Inte haft sex på ett halvår nu. Han prioriterar annat och jag är nog på fjärd, femte plats av hans prioriteringar.

Samma här. Har varit tillsammans i över 30år. Vuxna barn osv. Är bra kompisar, trivs ihop. Sexet slutade när jag slutade ta initiativ. Tänkte en dag, vad händer om JAG inte tar första steget. Hon har noll intresse. Pussas eller kramas inte heller. Som sagt, bra kompisar. Inget "samliv" på över 15år. När vi gjorde nåt så gav jag allt, gjorde allt, fick typ noll tillbaka. Hon är inte intresserad av att ge varken det ena eller det andra. Om hon efter mkt bönade och tjat gav efter och ställde upp på tex en avsugning så var det bara en sorglig upplevelse. Som sagt, noll intresse!
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Postman skrev 2025-04-07 21:07:08 följande:
    I stort sett alla, precis, i stort sett alla är inte alla heller.

Det låter som du försöker slingra dig ur något du inte längre kan stå för?

"I stort sett alla" betyder väl de allra flesta. Vad är annars betydelsen?

"Många" är inte alls samma sak, då det är betydligt mer öppet för godtyckliga tolkningar. Är 20 procent många? Eller 50 procent?

Och även om vi självklart inte säkert kan veta, gäller det ju även omvänt. Vi kan inte veta hur många relationer som är sexlösa eller nästan sexlösa efter flera decennier. Framför allt kan vi inte utgå från att det är regel snarare än undantag. Du får självklart tro det, men vad baserar du det på?

Vi vet att en hel del par har problem, och det gäller inte bara par som har varit tillsammans väldigt länge. Men vi vet inte hur stor andel som slutar ha sex eller har väldigt lite sex. En stor del av dessa relationer spricker ju också, vilket gör att de faller bort. Precis som Tecum skrev.

Självklart är det svårt att undersöka, men studier tyder ändå på att äldre par (60+) är mer sexuellt aktiva än vad många tror. Sen gäller det självklart inte alla, kanske inte ens de flesta. Men det är inte ovanligt.

• Anonym (Bägge)
    Anonym (Rumpkillen) skrev 2025-04-07 23:40:27 följande:

Jag vill göka.

Ja minst 3 av fyra hål ska hon vara med på, annars får hon gå direkt. 
  • Postman
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-04-08 22:17:38 följande:

Det låter som du försöker slingra dig ur något du inte längre kan stå för?

"I stort sett alla" betyder väl de allra flesta. Vad är annars betydelsen?

"Många" är inte alls samma sak, då det är betydligt mer öppet för godtyckliga tolkningar. Är 20 procent många? Eller 50 procent?

Och även om vi självklart inte säkert kan veta, gäller det ju även omvänt. Vi kan inte veta hur många relationer som är sexlösa eller nästan sexlösa efter flera decennier. Framför allt kan vi inte utgå från att det är regel snarare än undantag. Du får självklart tro det, men vad baserar du det på?

Vi vet att en hel del par har problem, och det gäller inte bara par som har varit tillsammans väldigt länge. Men vi vet inte hur stor andel som slutar ha sex eller har väldigt lite sex. En stor del av dessa relationer spricker ju också, vilket gör att de faller bort. Precis som Tecum skrev.

Självklart är det svårt att undersöka, men studier tyder ändå på att äldre par (60+) är mer sexuellt aktiva än vad många tror. Sen gäller det självklart inte alla, kanske inte ens de flesta. Men det är inte ovanligt.

I stort sett alla betyder de allra flesta men inte alla. Inte 100 procent. Nej ingen av oss kan förstås veta utan det är godtyckligt tyckande av oss som debatterar. Vi alla tror utifrån våra egna intryck av vår omgivning eller omvärld, inget konstigt med det. Jag är fortfarande övertygad om att de allra flesta med lång relation har ett obefintligt eller haltande samliv. Men mest intressant var dock er reaktion på det jag skrev. Jag är övertygad om att jag inte hade fått samma reaktion om jag hade skrivit det omvända. Nog dividerat om detta från min sida nu. 
  • Anonym (Rumpkillen)
    Anonym (Sexlöst) skrev 2025-04-08 07:52:49 följande:

Denna ständiga obalans.
    Många som längtar mer än annat efter närhet och så har vi de som har obegränsad tillgång till det, men vill inte ha.
Svar på tråden Skulle män ens vilja vara i en relation om det inte blev åka av?