Anonym (MLL) skrev 2025-04-08 08:28:40 följande:
Säger som någon ovan skrev - hade jag reagerat så hade jag nog reagerat på att det var ett namn på M och två på L. Men jag vet inte om jag reagerat på det.
Däremot om ni hade döpt barnen till typ Kevin, Gösta och Idun, ja DÅ hade jag reagerat.
Men jag tycker de hör ihop med sina bokstäver,
Alla tre har ett O i sig. Mio och Lovisa har både O och I, Leon och Lovisa har O och L. Det blir finfint!
Sedan är det så här att ni kommer att vänja er och tycka att namnen hör ihop, så även alla i omgivningen. Jag tror till och med Kevin, Gösta och Idun hade folk vant sig vid 
Tack för ditt svar 😊
Konstigt nog så har jag inte tänkt tanken alls på att det kan bli fel i matchningen pga att två av tre har samma första bokstav 😅
Jag har en vän som aktivt valde namn till tredje tjejen. Utifrån kriterier att 3an skulle börja på någon av systrarnas första bokstav. Lite märkligt tänkte jag då. Inte för att jag tyckte det blev fel utan att jag tyckte det var konstigt att det var så pass viktigt.
Haha ja. Jag håller verkligen med i att det finns ännu mer udda blandningar.
Typ Kian, Lunabelle och Märta.
Det är lite klurigt att jag känner att Lovisa är det absolut vackraste namn jag vet. Men det känns inte helt rätt egentligen, efter vad för typ av namn jag gillar.
Hade vi fått en kille så känns Vince så himla rätt.
På kö efter Lovisa så är det bara Alicia som är i samma stil som Lovisa. Resten av namnen är Luna, Lova, Juni och Minou.
Så jag dras egentligen mest till en annan typ av namn än de längre och tradionella.