• Anonym (Rädd och ledsen)

Hot om uppsägning av kontrakt pga hundskall

Jag har anmälts och anmält gång på gång om att hunden skäller och stör, både dag och natt har de påstått. Jag säger emot att det inte stämmer, men nu hotar värden med att säga upp kontraktet om det inte upphör. Snälla råd, vad kan jag göra? Förstår inte alls vad grannen har emot mig.

• Svar på tråden Hot om uppsägning av kontrakt pga hundskall
  • Anonym (Ior)

Be om inspelat bevis. 

Anonym (Ior) skrev 2025-04-07 17:51:14 följande:

Be om inspelat bevis. 

De har inspelningar, men det är fejkat. Det är inte min hund.
    Dexter dot com skrev 2025-04-07 17:54:26 följande:

Så din hund skäller aldrig i lägenheten? 

Nej.
  • Aniiee

Sätt upp några övervakningskameror/pet cams med ljudupptagning hemma. Då kan du visa att hunden varit tyst nästa gång.

Och öppna en egen dialog med värden. 

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Dexter dot com
    Anonym (Rädd och ledsen) skrev 2025-04-07 17:56:10 följande:
    Nej.
    Då får du motbevisa med egna kamerainspelningar där hunden är tyst vilket jag antar att du redan har eftersom vet med säkerhet att hunden inte skäller när den är ensam Be även dina andra grannar "vittna" om att dom aldrig hört din hund skälla.
    Dexter dot com skrev 2025-04-07 18:32:25 följande:
    Då får du motbevisa med egna kamerainspelningar där hunden är tyst vilket jag antar att du redan har eftersom vet med säkerhet att hunden inte skäller när den är ensam Be även dina andra grannar "vittna" om att dom aldrig hört din hund skälla.
    Nej jag har inga inspelningar d
  • Dexter dot com
    Anonym (Rädd och ledsen) skrev 2025-04-07 18:59:13 följande:
    Nej jag har inga inspelningar d
    Är din hund aldrig ensam hemma eller hur vet du annars helt säkert att den inte skäller när den lämnas ensam?
  • Anonym (H)

Har du fler grannar än den som anmält? Prata med dem och fråga om de brukar höra hundskall och i så fall varifrån. 

Det kan ju hända att det faktiskt är en hund som stör men att anmälaren aldrig har sett den hunden och därför fått för sig att hen hör din hund.

Svar på tråden Hot om uppsägning av kontrakt pga hundskall