• Anonym (Hey you)

Är det här en chans jag inte får missa?

Jag är gift sedan 15 år tillbaka med den ända killen jag haft. Han är en underbar man, pappa, och vi har det bra tillsammans. 
    Nu har jag under ett år pratat med en gammal klasskamrat som jag varit upp över öronen kär i, i grundskolan. Vi var unga och inget hände då. 
    Han är allt min man inte är. Stor, muskulös, snygg, brandman!
    Det känns som jag blivit inkastad i en het tv-serie. 

Vi vill ha varandra. Båda är gifta, men allt vi tänker på är att vara tillsammans, om ens för en gång. 

Jag mår fysiskt illa av att känna detta begär. Inte för att jag är otroget, utan att jag ser men inte rör just nu. 

Hjälp mig!! Är det här en chans jag borde ta??

• Svar på tråden Är det här en chans jag inte får missa?
  • Anonym (?)

Fråga din man.  Du får ett frikort, han får ett

• Lynx123

Är det en risk att såra min livspartner, krossa min familj och svika dem som litar på mig, menar du?

• Anonym (H)

Mitt tips är.... låt bli. Det kan sätta igång händelsekedjor du inte vill ha. En träff kan lätt blir flera. Sen är cirkusen med lögner igång och chansen/risken att ni blir påkomna är stor. 
    Åtrå kan kännas väldigt starkt fysiskt men det går över. Klipp all kontakt med personen, förklara varför du gör det och fokusera sedan på andra saker.

• Anonym (xxx)

Jag pratade med en äldre kollega som är gift. Det han sade nu när han blivit äldre var alla ligg han hade nekat till (för att han var gift) och som han nu ångrar att han nekade. 

• Anonym (Volvo)

I dina tankar är du redan otrogen... I era samtal/chattar är ni redan otrogen..

Du har redan sårat din partner eftersom du inte kan vara ärlig mot honom om vad du egentligen håller på med. 

Är din man värd att bedra? Förtjänar han det?

• Tuttälskare

Ett beslut som är ditt !
    Är du säker på det kan skötas 100 riskfritt är det kanske värt spänningen och njutningen, om du har samvete att kunna leva med lögnen.
    Skulle det komma fram kanske ditt liv förändras drastiskt med separation osv..
    Man lever bara en gång så ska man missa något som kan berika livet?

• Anonym (Johan Kanon)

Min fru sedan 27 år får gärna ha ett engångsligg, med någon. Jag unnar henne den njutningen. Men jag vill absolut inte veta något! 

Så om du gör det, berätta det för guds skull inte för din man. Du kan känna en drift att avlasta dina skuldkänslor, men gör det inte, gör det inte!

• Anonym (hm)
    Anonym (xxx) skrev 2025-04-08 10:45:57 följande:

Jag pratade med en äldre kollega som är gift. Det han sade nu när han blivit äldre var alla ligg han hade nekat till (för att han var gift) och som han nu ångrar att han nekade. 

Det han menar då är att han ångrar att han inte skiljde sig från sin fru antar jag. För man kan väl inte tänka sig att han ångrade att han inte ljugit mer och förnedrat sin fru mer genom att ligga med andra eller?
  • Anonym (hm)
    Anonym (Johan Kanon) skrev 2025-04-08 16:07:40 följande:

Min fru sedan 27 år får gärna ha ett engångsligg, med någon. Jag unnar henne den njutningen. Men jag vill absolut inte veta något! 

Så om du gör det, berätta det för guds skull inte för din man. Du kan känna en drift att avlasta dina skuldkänslor, men gör det inte, gör det inte!

Grejen är att som bedragen märker man ändå att något inte är som det ska. Det funkar inte så att man kan dölja något sånt som sex med någon annan såvida man inte har ett riktigt dåligt förhållande eller är gift med en narcissist typ.
  • Fiona M
    Anonym (Hey you) skrev 2025-04-08 09:41:11 följande:
    Är det här en chans jag borde ta??

Nej.
    Skärp dig.
  • Anonym (Just do it)

Gör det och låt det bli en exotisk krydda.
    Slentrianmässigt sex hinner du med parallellt. 

• Anonym (xxx)

Jag håller med föregående talare. "smaka inte förbjuden frukt". Om det inte leder till nåt seriöst förhållande så ska du låta bli. Du kommer bara att vilja ha mer och otrohet i smyg är enormt stressande och de korta mötena kompenserar inte de långa perioderna mellan mötena. Låt det stanna vid en fantasi. 

• Anonym (KR)
    Anonym (hm) skrev 2025-04-08 16:30:49 följande:
    Grejen är att som bedragen märker man ändå att något inte är som det ska. Det funkar inte så att man kan dölja något sånt som sex med någon annan såvida man inte har ett riktigt dåligt förhållande eller är gift med en narcissist typ.
    Med tanke på hur många otroheter som aldrig avslöjas så stämmer det där inte alls skulle jag vilja påstå.
  • Anonym (Johan Andersson)

Hej. Tänk igenom noga innan du gör nåt! Många skriver här typ kör på annars ångra du det sen men faktum är att jag har träffat många genom åren som gjort det och ångrat som fan sen. Förälskelse och spänningen går över och vad händer sen? Det är också väldigt stor risk att alla inklusive barnen kommer vända sig mot dig och du bli hatad. Precis så hänt en kvinnlig kollega på jobbet. Har du tappat känslor och slutat älska din man ja gör då rätt från början och skilj dig så varken han eller barnen känner sig bedragna. Generellt så går det att dölja enstaka engångsligg typ knull å glöm men på det sättet som situationen utvecklas för dig så kommer du får väldiga bekymmer om du inte tänker till noga nu. Du kommer inte kunna fixa/dölja både och. Var rädd om dig! 

• OlleSQ
    Anonym (Hey you) skrev 2025-04-08 09:41:11 följande:
    Är det här en chans jag inte får missa?

Jag är gift sedan 15 år tillbaka med den ända killen jag haft. Han är en underbar man, pappa, och vi har det bra tillsammans. 
    Nu har jag under ett år pratat med en gammal klasskamrat som jag varit upp över öronen kär i, i grundskolan. Vi var unga och inget hände då. 
    Han är allt min man inte är. Stor, muskulös, snygg, brandman!
    Det känns som jag blivit inkastad i en het tv-serie. 

Vi vill ha varandra. Båda är gifta, men allt vi tänker på är att vara tillsammans, om ens för en gång. 

Jag mår fysiskt illa av att känna detta begär. Inte för att jag är otroget, utan att jag ser men inte rör just nu. 

Hjälp mig!! Är det här en chans jag borde ta??

Du skapar en fiktiv bild av vad din ungdomsförälskelse är. Det blir en spänning av att chatta med honom för att det är lite förbjudet och sen förstår jag din nyfikenhet på en annan man när du bara haft en. Är det stor skillnad? Sen har din brandman väldigt manliga attribut, lång, muskler och just ett yrke som ofta ses som attraktivt manligt. Är han dessutom rent objektivt snygg, wow! Nu ägnar han tid och ger dig uppmärksamhet vilket din man inte ger dig på samma sätt.

Vad har din man att komma med, allt som brandmannen inte är och dessutom levt länge tillsammans med och delat den tråkiga grå vardagen, delar man vardag så blir det alltid lite friktion och tristess när tvätt, mat, städning, rensa avlopp, byta däck på bilen och annat som är vardagen och som måste skötas om. Det blir lite tråkigt helt enkelt. Var finns spänningen och lekfullheten?

Men tänk nu efter på brandmannen, han är precis som du gift och ägnar ändå en massa tid på att flörta med dig. Varför ägnar han inte den tiden på sin fru?

Med tanke på att han är en snygg brandman, hur många andra har han gjort det här med? Som brandman har man ju en hel del fritid när andra inte har det och har helt enkelt stor möjligheter till lek på sidan om.

Om du tar steget och jag kan förstå lockelsen med en ungdomsförälskelse som man aldrig fick då och nu visar dig uppmärksamhet är spännande, hur kommer det påverka dit liv och hur kommer brandmannen som ju ändå är gift gå vidare med dig, är du bara en ytterligare? erövring för att gå vidare till nästa att leka med? Eller skall ni båda skilja er för att bli ett par på riktigt? Kommer du då kunna lita på honom, du vet ju redan att han har varit otrogen och flirtat medans han var gift med sin nuvarande fru, vad kommer vara annorlunda med dig? Vad får dig att tro att han inte kommer göra samma sak mot dig?

Ni är båda gifta och jag antar att ni bor i samma stad, hemma hos honom eller hemma hos dig? Eller skall ni ta in på hotell för en dag eller bara lite sunkigt i hans eller din bil? Risken att nån ser er var ni nu än tar vägen är hygglig och som dessutom känner din man eller hans fru, tja, den skall inte underskattas (såvida ni inte hör hemma i en riktig storstad där man kan vara lite mer anonym).

Även om du inte haft nån annan, han lär väl ha haft det så vad är hans drivkraft för att få dig på rygg?

Men visst, jag förstår dig, nyfikenheten på en annan man innan man är för gammal och det lite förbjudna är starka drivkrafter och det kan vara kul som minnen när man blir äldre om man kommer undan med det ;) och som nån annan skrev, man ångrar bara det man inte gjorde när man hade chansen, alla fel man gjort som inte blev bra är ändå livserfarenheter.

• Anonym (Bara lite sex)
    Anonym (hm) skrev 2025-04-08 16:30:49 följande:
    Du vet inte hur fel du har, men det är okej att vara ovetande också.
  • Anonym (hm)
    Anonym (Bara lite sex) skrev 2025-04-09 19:23:04 följande:
    Du vet inte hur fel du har, men det är okej att vara ovetande också.
    Det beror nåt på hur man är som person tror jag. Jag har o varje fall alltid känt på mig när det varit något och min magkänsla har hittills inte visat fel. 
  • Anonym (KR)
    Anonym (hm) skrev 2025-04-09 19:29:25 följande:
    Det beror nåt på hur man är som person tror jag. Jag har o varje fall alltid känt på mig när det varit något och min magkänsla har hittills inte visat fel. 
    Fast det kan ju vara ett antal fall som du INTE kännt på dig, och det får du ju aldrig reda på, eller hur?

Vissa har säkert svårt att hantera ett snedsteg de gjort och går att läsa som en öppen bok, andra är helt oberörda och inget som någon kan "känna på sig" att det hänt något.

Det beror nog mer på den andra personens agerande än på dig om man ska vara ärlig.
Svar på tråden Är det här en chans jag inte får missa?