Anonym (Hey you) skrev 2025-04-08 09:41:11 följande:
Är det här en chans jag inte får missa?
Jag är gift sedan 15 år tillbaka med den ända killen jag haft. Han är en underbar man, pappa, och vi har det bra tillsammans.
Nu har jag under ett år pratat med en gammal klasskamrat som jag varit upp över öronen kär i, i grundskolan. Vi var unga och inget hände då.
Han är allt min man inte är. Stor, muskulös, snygg, brandman!
Det känns som jag blivit inkastad i en het tv-serie.
Vi vill ha varandra. Båda är gifta, men allt vi tänker på är att vara tillsammans, om ens för en gång.
Jag mår fysiskt illa av att känna detta begär. Inte för att jag är otroget, utan att jag ser men inte rör just nu.
Hjälp mig!! Är det här en chans jag borde ta??
Du skapar en fiktiv bild av vad din ungdomsförälskelse är. Det blir en spänning av att chatta med honom för att det är lite förbjudet och sen förstår jag din nyfikenhet på en annan man när du bara haft en. Är det stor skillnad? Sen har din brandman väldigt manliga attribut, lång, muskler och just ett yrke som ofta ses som attraktivt manligt. Är han dessutom rent objektivt snygg, wow! Nu ägnar han tid och ger dig uppmärksamhet vilket din man inte ger dig på samma sätt.
Vad har din man att komma med, allt som brandmannen inte är och dessutom levt länge tillsammans med och delat den tråkiga grå vardagen, delar man vardag så blir det alltid lite friktion och tristess när tvätt, mat, städning, rensa avlopp, byta däck på bilen och annat som är vardagen och som måste skötas om. Det blir lite tråkigt helt enkelt. Var finns spänningen och lekfullheten?
Men tänk nu efter på brandmannen, han är precis som du gift och ägnar ändå en massa tid på att flörta med dig. Varför ägnar han inte den tiden på sin fru?
Med tanke på att han är en snygg brandman, hur många andra har han gjort det här med? Som brandman har man ju en hel del fritid när andra inte har det och har helt enkelt stor möjligheter till lek på sidan om.
Om du tar steget och jag kan förstå lockelsen med en ungdomsförälskelse som man aldrig fick då och nu visar dig uppmärksamhet är spännande, hur kommer det påverka dit liv och hur kommer brandmannen som ju ändå är gift gå vidare med dig, är du bara en ytterligare? erövring för att gå vidare till nästa att leka med? Eller skall ni båda skilja er för att bli ett par på riktigt? Kommer du då kunna lita på honom, du vet ju redan att han har varit otrogen och flirtat medans han var gift med sin nuvarande fru, vad kommer vara annorlunda med dig? Vad får dig att tro att han inte kommer göra samma sak mot dig?
Ni är båda gifta och jag antar att ni bor i samma stad, hemma hos honom eller hemma hos dig? Eller skall ni ta in på hotell för en dag eller bara lite sunkigt i hans eller din bil? Risken att nån ser er var ni nu än tar vägen är hygglig och som dessutom känner din man eller hans fru, tja, den skall inte underskattas (såvida ni inte hör hemma i en riktig storstad där man kan vara lite mer anonym).
Även om du inte haft nån annan, han lär väl ha haft det så vad är hans drivkraft för att få dig på rygg?
Men visst, jag förstår dig, nyfikenheten på en annan man innan man är för gammal och det lite förbjudna är starka drivkrafter och det kan vara kul som minnen när man blir äldre om man kommer undan med det ;) och som nån annan skrev, man ångrar bara det man inte gjorde när man hade chansen, alla fel man gjort som inte blev bra är ändå livserfarenheter.