• Anonym (Kund)

Hur länge är det rimligt att spara trasiga varor hemma - reklamation?

Jag beställde ett par vinterhandskar till mitt barn  i vintras. Den första blöta dagen upptäckte vi att de läckte som såll varpå jag reklamerade. Företaget skrev upprepade gånger att det inte kunde hända, och jag fick testa flera gånger om med att sänka ner dem i vatten och ha mig. Jag fick dock pengarna tillbaka, men ombads spara vantarna hemma, ifall företaget ville ha in dem. 

Nu har det gått tre månader och företaget har fortsatt inte begärt in vantarna. Hur länge är det rimligt att jag lagerhåller trasiga vantar hemma? Kan nåt hända om jag slänger dem?

• Svar på tråden Hur länge är det rimligt att spara trasiga varor hemma - reklamation?
  • Anonym (Terese)
    Anonym (Kund) skrev 2025-04-08 13:31:36 följande:
    Hur länge är det rimligt att spara trasiga varor hemma - reklamation?

Jag beställde ett par vinterhandskar till mitt barn  i vintras. Den första blöta dagen upptäckte vi att de läckte som såll varpå jag reklamerade. Företaget skrev upprepade gånger att det inte kunde hända, och jag fick testa flera gånger om med att sänka ner dem i vatten och ha mig. Jag fick dock pengarna tillbaka, men ombads spara vantarna hemma, ifall företaget ville ha in dem. 

Nu har det gått tre månader och företaget har fortsatt inte begärt in vantarna. Hur länge är det rimligt att jag lagerhåller trasiga vantar hemma? Kan nåt hända om jag slänger dem?

Släng dem. Ärligt talat, så fort de sagt att de ville att jag skulle spara dem utifall de kanske ville ha dem nån gång i framtiden hade jag sagt att det inte fungerar. Antingen får de arrangera att hämta vantarna ASAP eller så slängs dem. Mitt hus kan inte fungera som ett lager för deras trasiga produkter. Herregud.
  • Virriga Vera

Jag hade kontaktat dem och begärt en retursedel och informerat dem att vantarna kommer att slängas om ingen retursedel kommer innan en viss datum. På så sätt har du ryggen fri.

• Anonym (qwerty)

Skicka ett meddelande och säg att du undrar om de vill ha dem, isf får de bistå med en adress och retursedel.

Annars får du slänga dem. Tänk bara på att man inte längre får slänga kläder i hushållsavfall så du måste lämna dem till textilåtervinning.

Svar på tråden Hur länge är det rimligt att spara trasiga varor hemma - reklamation?