• Anonym (Kattmamma)

Coshida liquid snack från Lidl till katt

Någon som gett eller ger detta till katt? Ger ni i så fall i en skål bara eller utlandet med torrfoder? Tycker katten om det? Är det nyttigt eller onyttigt? 

Bara nyfiken Drömmer

• Svar på tråden Coshida liquid snack från Lidl till katt
  • Anonym (nope)

Jag tittade på dem en gång. La tillbaka dem då de innehåller majs. 

• Dexter dot com

Jag har testat deras kattmat några gånger och mina katter har kräkts efter att ha ätit och med tanke på priset så är det knappast något kvalitetsfoder. Jag ger rått kycklinghjärta när jag vill skämma bort dom.

• burleskburkläsk
    Dexter dot com skrev 2025-04-08 19:49:55 följande:

Jag har testat deras kattmat några gånger och mina katter har kräkts efter att ha ätit och med tanke på priset så är det knappast något kvalitetsfoder. Jag ger rått kycklinghjärta när jag vill skämma bort dom.

Slänger man det på stekjärnet så kan jag joina dem!

Det där bra snack...hjärtan innehåller mycket bra och smakar kalas, miss-tänker att det är poppis! 😃
  • Anonym (nope)

Jag minns inte vad de kostade men jag kan tänka mig att kycklinghjärta dessutom är billigare. Mina får kycklinglever för ca 30 kr / kg
  • Anonym (Jo)

På maten, katten gillar det.

• Anonym (Kattmamma)

Intressant var köper du det? Andra bra tips emottages tacksamt.

Tror jag lämnar tillbaka denna, kvittot kvar
  • Anonym (nope)
    Anonym (Kattmamma) skrev 2025-04-08 21:43:04 följande:

Kolla i frysdisken. Kycklinglever finns där, hjärta är jag osäker på men kan tänka mig att det är samma.. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (nope) skrev 2025-04-08 22:19:51 följande:
    Kolla i frysdisken. Kycklinglever finns där, hjärta är jag osäker på men kan tänka mig att det är samma.. 
    Jodå, du har rätt finns där...kycklinghjärta är grymt bra, riktigt gott!
  • Dexter dot com
    Anonym (Kattmamma) skrev 2025-04-08 21:43:04 följande:

Brukar finnas både färsk och fryst på IcaMaxi i min stad. Hade min katt inte varit utekatt och ätit egenfångad mat till stor del hade jag gett Mush . Nu har hon fri tillgång till Monster torrfoder och Mjau tetra 2-3 g/dag.
Svar på tråden Coshida liquid snack från Lidl till katt