• Anonym (Anonym)

Gravid v 38+

Hej!

Är gravid med mitt femte barn. vecka 38+5. Haft sånna fruktansvärda förvärkar nattetid i ca två veckor. Är helt slut. Förklarade detta för bm idag och hon skulle ta upp på ronden att jag inte vill gå över tiden pga rädd för stort barn (då de andra varit uppemot 5kg vecka 40.)

Har haft otroligt ont inatt, mest ilningar och som att någon kör en kniv i livmodertappen, hon sa att bebis är fixerad . Så kanske är därför då. Men hon gjorde klart för mig att finns det inga medicinska skäl till igångsättning kommer de inte sätta igång mig, men jag sover ingenting. Vet inte ens hur jag ska orka en förlossning i dagsläget? finns det något man kan göra för att gå förbi bm? Tycker det är så himla konstigt att jag inte får träffa läkare och beskriva själv vad jag känner utan det ska hon göra på en så kallad rond.

jag frågade mest efter en hinnsvepning, men inte ens de ger man gravida. Vilket för mig låter konstigt.
  • Svar på tråden Gravid v 38+
  • Anonym (Annan BM?)

Du kanske kan få prata me en annan BM eller aurora (Förlossningsrädsla). Brukar de inte kunna tex bevilja snitt om barnet är stort? Då borde väl en hinnsvepning vars på sin plats kan jag tycka iallafall. Be om en tillväxt UL kanske? Tiden är ju knapp tyvärr! 

Svar på tråden Gravid v 38+